Sidan 5 av 8 Första ... 34567 ... Sista
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Säger bara Kahalani alternativt Loaded, mycket bättre än både S9 och Slipstream. Hade inte du en Dervish |Edvin|?
    Jo, både en Dervish och en S9 Sandwedge. Tänkte att eftersom att Findus la fram dem förslagen att man inte skulle komma med en bräda för 3.5k.

Men annars är Kahalani riktigt grymt! Kolla även in bräderna från Apex.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Thanks! tror det blir denna lite senare: http://www.kahalani.se/product_info....roducts_id=624

Bra eller dåligt köp? Skall användas till mellanstora backar, glida på stan och lite pendling.
    Har själv en King of the Hill som jag är väldigt nöjd med, rekommenderas.

Vad är stora skillnaden?
    King of the Hill är mer av en downhillbräda, inte i klass med de riktiga värstingarna, men betydligt bättre imo när det går snabbt än Citycruiser. Tycker heller inte att cruisingkänslan skiljer sig särskilt mycket mellan de två.

Thanks! tror det blir denna lite senare: http://www.kahalani.se/product_info....roducts_id=624

Bra eller dåligt köp? Skall användas till mellanstora backar, glida på stan och lite pendling.
    En kompis har en kahalani surf, den är skön att cruisa med men i backarna är min torpedo bättre
    Har du kollat något på fibretec? S-flex eller torpeden skulle nog passa dig, dom funkar till det mesta.

En kompis har en kahalani surf, den är skön att cruisa med men i backarna är min torpedo bättre
    Har du kollat något på fibretec? S-flex eller torpeden skulle nog passa dig, dom funkar till det mesta.
    Det går fram och tillbaka för mig, vill ha en som passar mig så bra som möjligt, såklart. Hur är det med flex, för/nackdelar med hård respektive mjuk bräda?

Sätt s-flex mot en King of the hill mot varandra. vad är det som gör att s-flexen är ~400 spänn dyrare, för- och nackdelar osv.
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Det går fram och tillbaka för mig, vill ha en som passar mig så bra som möjligt, såklart. Hur är det med flex, för/nackdelar med hård respektive mjuk bräda?

Sätt s-flex mot en King of the hill mot varandra. vad är det som gör att s-flexen är ~400 spänn dyrare, för- och nackdelar osv.
    Jag skulle först och främst säga märket. Om du kollar utomlands osv. så är Fibretec mer väletablerat, men jag har hittills inte kommit på något som gör Fibretec's brädor bättre än Kahalanis.

Okej, tackar.

Känns mer värt att köpa en Kahalani surf alternativt king of the hill. Tror de passar mig rätt bra.
    Låter som en bra idé, båda brädorna är utmärkta.

Som det ser ut nu blir det surf (http://www.kahalani.se/product_info....oducts_id=1370)

Ursäkta min okunskap, men finns det någon som vet hur stor skillnad det är mellan hard och medium på den brädan? Ska man välja Kg där som stämmer in på sin egna vikt? Vill bara vara säker.
    Tror min kompis har en medium och den är as skön tycker jag (väger ca 70kg)
    Ring till dom så kan dom guida dig till den perfekta brädan

minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Någon bra longboard för under tusenlappen ? ^^

Citat Ursprungligen postat av minibeck Visa inlägg
    Någon bra longboard för under tusenlappen ? ^^
    Nej.

minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Nej.
    inte ? inte äns för en nybörjare som aldrig åkt och bara vill testa cruisa ? ingen downhill

inte ? inte äns för en nybörjare som aldrig åkt och bara vill testa cruisa ? ingen downhill
    Lyssna på Quuz, han är det närmsta en longboard-guru vi har här på forumet.

Annars kan jag bara hålla med, du får knappt bra hjul och kullager för under tusenlappen...

minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Lyssna på Quuz, han är det närmsta en longboard-guru vi har här på forumet.

Annars kan jag bara hålla med, du får knappt bra hjul och kullager för under tusenlappen...
    då blir det nog ingen longboard för mig

Nej.

då blir det nog ingen longboard för mig
    Varför inte? Spara ihop en tusenlapp till så lovar jag att du inte kommer ångra dig!

minibecks avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Nej.

Varför inte? Spara ihop en tusenlapp till så lovar jag att du inte kommer ångra dig!
    jadu, får ta och göra det isf, måste ju köpa en dator nu till gymnasiet med och vill inte ha skit men sommar jobbar till sommaren med ju
    det ser så gött ut när folk kommer åkandes !

har tre kompisar som körde sträckan göteborg-båstad förra sommarn, de blev sponsrade av kahalani och fick varsin bräda med extra uppsättning av truckar,hjul och kullager, verkar faktisk riktigt roligt. funderar på att göra nåt sånt till sommar ffast inte så långt

Tips på billiga skor att åka longboard i?
    jag har haft två par stadium typ warp eller nått. De kostar typ 300, slits snabbare men helt klart dugliga!

Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Idag åkte jag bräda för första gången i år. Nästa lön går till 2 set nya hjul och ett par truckar, mina 4president är skapligt konade
    Blir nog ett par zig zags till dropspeeden sen behöver jag ett par slidehjul som släpper kontrollerat till min andra bräda, några förslag? Har funderat på ett par stimulus 86a fast dom är så Jävla dyra
    Nån som kan säga något om bear truckarna? Vet inte om jag ska köpa 852, 1052 eller kanske Paris 195, dom ska sitta på en landy dropspeed.
    Uppskattar snabba svar
    Kör på 852, 1052 är onödigt imo med tanke på att kullager är svårare/dyrare att hitta, kraschar du ordentligt kommer båda böjas. Skulle inte rekomendera paris 195 då det förmodligen blir alldeles för brett och du får väldigt dålig svängradie på en droppad bräda där du redan offrat svängradie för att få den lägre. Jag tycker paris 180mm är en väldigt bra allroundtruck, vet inte hur det är med dem nya beartruckarna men dem gammla böjdes löjligt enkelt. Nee satsa på paris 180
    w

Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Mina Paris böjdes efter bara 1,5 månad snackade med en på kahalani, han hade ett par gamla bear som sprack men har inte hört några klagomål från någon som har nya bear truckar.
    Vet du något schysst slidehjul som inte är så himla dyrt?
    Har du mailat paris? Dem brukar nämligen ersätta böjda truckar väldigt fort så skicka dem ett mail med bild Har själv haft mina i över ett år nu och kört ganska aggresivt med dem.

Hade också de gammla bear truckarna men lyckades böja ena axeln samt få en spricka i baseplaten. Har som sagt inte testat dem nya men dem ska stydligen vara bättre. Annars funkar ju RIIor alltid.

Noschoolz är väll hyfsatt billiga?
    w

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in