Sidan 2 av 3 Första 123 Sista

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Körde otrimmad i tre dagar när jag fyllt 15.
    Sen åkte visst ringen bort, råkade visst beställa urpluggat rör, sportcylinder..

Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    Varför inte köra trimmat? det händer knappt nått när du åker fast, dom bryr sig inte längre.. har man tänkt o köra original så är det ju roligare o ha en ball cykel eller något istället!
    Du skojar, vadå inte bryr sig? Att tappa allt trim för flera tusen kronor och få uppskjutet lämp, du måste vara riktigt jävla blåst om du inte tycker att det är någonting.

Ont: Har bara drevat om min, för att kunna ta mig fram snabbare.

körde otimmat med min furia i ca 3-4veckor sen jävlar i det

man orkar inte sitta och pressa i 6:an sen kommer en käring och kör om en med en monark (HA)

Jag kör med en trimmad Neos som jag köpte för 5000 kr och sedan fixade, sen har jag en slider 2008 som är 100% original (bögan är borta) Skönt att ha en original moppe ibland

Har aldrig kört en originalmoppe faktiskt.
    Det segaste jag har kört är en Honda MT5 med originalcylinder (när jag köpte den och körde hem den..), gjorde ca 45-50km/h..!
    Varför? Det är roligt och man kan cykla istället annars och det är mycket billigare....

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Kommer inte köra trimmat när ja får mitt kort , dock kommer ja väl köra urpluggat senare.
    Lättare att sälja dyrare om dom alltid har varit org sägs det
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Bara jag som kör orginal nu xD? Aja kör orginal men moppen har varit trimmad innan ju så de är nt orginal drev o ostrypt cdi men den gör nästan 60, men trimm ligger i garage men måste köra orginal i början av farsan

Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Kommer inte köra trimmat när ja får mitt kort , dock kommer ja väl köra urpluggat senare.
    Lättare att sälja dyrare om dom alltid har varit org sägs det
    (det sa vi alla)

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Bara jag som kör orginal nu xD? Aja kör orginal men moppen har varit trimmad innan ju så de är nt orginal drev o ostrypt cdi men den gör nästan 60, men trimm ligger i garage men måste köra orginal i början av farsan
    Är det kallt ute så gör derbi drygt 55km/h nedför, är det varmt så blir det 50km/h.

alltid kört trimmat.. iaf nästan

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Är det kallt ute så gör derbi drygt 55km/h nedför, är det varmt så blir det 50km/h.
    Okej ^^

Körde min otrimmad hela tiden. Testade bara nån gång och tog bort pluggen.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Okej ! . Tack för alla svar . Själv ska jag VÄLDIGT snart köpa moppe . EU -45 Scooter . Får ej trimma .. Men någon som vet något bra sätt att komma undan ?

Varför inte köra trimmat? det händer knappt nått när du åker fast, dom bryr sig inte längre.. har man tänkt o köra original så är det ju roligare o ha en ball cykel eller något istället!
    Du är nog det största "fuckot" på forumet jag sätt hittills. Inte bara detta inlägg som har låtit oerhört korkat.

Kört trimmat har jag, har dock aldrig trimmat någon av mina mopeder. På grund av föräldrar som inte är så förtjusta i det, Kommer inte trimma min bruksmoped heller då jag inte har något intresse för att åka moped på samma sätt som för några år sen. Plus att jag redan har åkt fast en gång så torskar jag på en trimmad moped kommer jag absolut inte få något körkort vid 18års ålder. Däremot håller jag på och bygger en sprinter som det kommer sitta en hyper setup på och förhoppningsvis tävlas med 2012.

råkade snubbla över 70cc och rör redan första veckan ,. och sen när den inte gick bra så trycktes det dit 17.5mm sen jävlar vad det gick

Hahahah!
    Men du måste ju förstå att om du åker fast på en trimmad moped, så kan det ge men för livet?

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Men du måste ju förstå att om du åker fast på en trimmad moped, så kan det ge men för livet?
    Vänta nu hänger jag inte med, vadå men för livet? Du får ingen prick för att du kör en trimmad moppe.

öhh say what? vad har du rökt? det måste jag fan prova!!

du får inte någon jävla sak för livet när du kör en trimmad moppe? det som händer att du får en liten böteslapp på 1200 och sen får du åka, jag körde omkull mc polisen och jag fick bara 1200, dom drar aldrig ditt lämp typ och om dom gör det så är det 6månader som gäller vilket är ingenting.. spec om du är 16 som du är antar jag.

du är fucko om någon! hahaha
    Går du i 7an eller, trots dina oanade talanger vad gäller svenskan så kan du ju inte på fullaste allvar tro att alla poliser är schyst och bara ger dig en böteslapp varje gång du blir stannad. Dom flesta gångerna så beslagtar dom mopeden om den är trimmad, plockar bort allt och förstör skiten sen får du tillbaka den 20 kilo lättare. Du lever i en ytterst liten värld.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vänta nu hänger jag inte med, vadå men för livet? Du får ingen prick för att du kör en trimmad moppe.
    Nej det är sant att du inte får någon prick. Men om du åker fast igen för att köra trimmat eller gör dig skyldig till något annat brott i trafiken så måste dom ju kunna skuta upp lämpet? Ursäkta mitt dåliga ordvall

öhh say what? vad har du rökt? det måste jag fan prova!!

du får inte någon jävla sak för livet när du kör en trimmad moppe? det som händer att du får en liten böteslapp på 1200 och sen får du åka, jag körde omkull mc polisen och jag fick bara 1200, dom drar aldrig ditt lämp typ och om dom gör det så är det 6månader som gäller vilket är ingenting.. spec om du är 16 som du är antar jag.

du är fucko om någon! hahaha
    Okej inte så farlig faktiskt. Ursäkta mitt dåliga ordvall förresten

Det finns absolut inget som säger att det är 6 månader som gäller. Det beror på vad för brott du gör dig skyldig till i trafiken.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    alltid kört från urpluggat till hyper, som bruks, aldrig ett någon direkt anledning till att köra helt org, sjukt tråkigt då skiter ja hellre i att köra.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har aldrig hört talats om någon som fått mer än 6månader, varken på internet eller irl. om man bortser öh min kompis kompis pappas sons tandläkares dotters pojkvän får inte ta körkort förens han är 64 för han körde utan blinkers...
    det kanske är möjligt men väldigt rare!
    +1 där har fan aldrig hört om någon (mer än min pappa som fick 2 år indraget lämp på 70 talet typ...) om fått mer än 6 månader och det är typ 2st eller nåt

Har aldrig hört talats om någon som fått mer än 6månader, varken på internet eller irl. om man bortser öh min kompis kompis pappas sons tandläkares dotters pojkvän får inte ta körkort förens han är 64 för han körde utan blinkers...
    det kanske är möjligt men väldigt rare!
    Jaså det var ju synd för den killen. Lovar att det står något annat en 6 månader på min lapp från Transportstyrelsen. Så möjligt är det helt klart och i samband med nya AM kortet kanske det inte är så ovanligt ändå. Beroende på vad du gör dig skyldig till.

Beroendes på vad man gör sig skyldig till ja! men vad pratar vi om i denna tråden, köra trimmat eller köra runt med ett maskingevär o skjuta på folk?
    Ja men i tidigare inlägg tillade jag endast att det beror på vad för brott du gör dig skyldig till. Efter som att du började snacka om att du hade kört på MC polisen. Och sedan tillade att dom "Typ aldrig" drar lämpet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in