Sidan 2 av 2 Första 12
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    När du frågar en sådan fråga kan det vara en fördel att du berättar vad du kör. Skall du etanolkonvertera farfars gräsklippare, eller pappas V8?

Din bild visar en ciao, om så är fallet dra ett PM så kan jag rabbla lite om det

Kan tillägga, gummi/plast slangar och diverse andra gummi/plast delar har en tendens att smälta bort.

Tändning kan man skippa ställa, visst man förlorar lite på det i längden. Men inte absolut nödvändigt. (Nu snackar jag alltså om en motor som inte har allt för mycket krut)

Finns mängder med vanliga 2T oljor som blandar sig fin-fint med E85 så det är inga problem.
    Vad ska man använda ist då om man inte kan använda plast ? Såsom packningarna vid cyllen och besin slangarna, vad användas ist ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Vad ska man använda ist då om man inte kan använda plast ? Såsom packningarna vid cyllen och besin slangarna, vad användas ist ?
    Oj trött igår kväll, dom gamla har en tendens att smälta bort. Jag köpte någon random rejäl gummislang med vävning i på jula, funkade perfekt.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Då min bil verkar klara av det nya bränslet orkar jag inte bry mig speciellt mycket, blir dock ganska lack om det blir högre driftkostnader.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Oj trött igår kväll, dom gamla har en tendens att smälta bort. Jag köpte någon random rejäl gummislang med vävning i på jula, funkade perfekt.
    Åkaj, länka en sådan tack ? Inga packningar som behövs bytas ? Bara slangen och sen bestycka om ?^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in