Sidan 2 av 2 Första 12
    Idag cpringde han och jag svarade inte. Sedan skrev jag i ett sms: -Du kan sluta ringa. Gå till polisen med ärendet, så får du hoppas att de tar tag i det. Mvh.

Fick svar: -ok som du vill mig blåser man då fan inte.

Han ska föreställa en pappa, född 66 någonting. Kan jag förvänta mig att polisen kontaktar mig eller vad kommer att hända?

Svara snarast möjligt
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Allt luktar skumt!!

fråga dig själv....

Varför behövde han en ny motor?
    Hade den gamla rasat pga av havererad oljetank kanske? då är det inte helt osanoligt att din motor rasade av samma anledning!!
    Var det skit i hans munstycken så att motorn fick för lite soppa/kylning?
    Var hans kylare paj så den gamla motorn paja av det, och din med?
    Har hans son haft nitrometan i soppan?
    ja frågorna kan göras många......

Sen verkar denne pappa endå veta lite om motorer efter som han slänger sig med sånna uttryck, eller så är det vad verkstaden har sagt det till honom och då kan man ju fråga sig hur duktiga mopedverkstäder brukar vara?
    Eller så är det mopedverkstan som har kört upp den stakars pappan, men då måste man fråga sig varför denna pappa inte lämnade in den första motorn som paja till denna mopedmek.

Det låter inte troligt att han har lämnat in den överhuvudtaget, hade ju varit billigare att renovera den första motorn istället för att köpa en ny med frakt och allt.

Ge mig hans nummer ska jag ringa och snacka med honom
    nä skämt åtsido betala inte tillbaks en krona!!!
    ARN har inget med privata affärer att göra! inte polisen heller!
    det pappan kan göra är att dra dig inför tingsrätten i ett civilrättsligt mål, men det är knappast troligt att någon frisk mäniska gör, och om han gör det så är han dum i huvet då han aldrig kan bevisa något så han kommer att förlora!
    Han får även betala alla rättegångskostnader och det är ungefär lika dyrt som 3-4 helt nya Derbis...minst.

Man kan ju också gissa att denna pappa brukar gapa och skrika till folk samt hota till höger och vänster, och det vet säker polisen där han bor, och dom brukar inte gilla sånt folk..

Jag tycker att ni båda ska, Gå vidare med livet.

Tack för ett bra inlägg! Ska bli intressant och se hur han går tillväga och främst vad polisen gör.

Mvh

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Tack för ett bra inlägg! Ska bli intressant och se hur han går tillväga och främst vad polisen gör.

Mvh
    Snuten suckar lite försynt men annars så gör dom inge mer, du behöver inte oroa dig för någonting!
    Men därimot Philip, kan ju även jag ifrågasätta varför du säljer en nästan ny motor så billigt? utan papper? behöver ju inte vara något konstigt din familj kanske har mycket stålar och gladeligen köper en ny moped till dig när du har skruvat ut motorn och sålt den för att få lite öl pengar.

Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Snuten suckar lite försynt men annars så gör dom inge mer, du behöver inte oroa dig för någonting!
    Men därimot Philip, kan ju även jag ifrågasätta varför du säljer en nästan ny motor så billigt? utan papper? behöver ju inte vara något konstigt din familj kanske har mycket stålar och gladeligen köper en ny moped till dig när du har skruvat ut motorn och sålt den för att få lite öl pengar.
    Har haft den ute på annons sedan maj och började att sätta ut den 4000 :-, men fick bara skambud sedan när han bjöd 2500 + frakt så tog jag det. Ville bli av med det helt enkelt. Sedan är bara pengar papper egentligen, du vet, pengar är egentligen inget problem

Reg.datum
    May 2010
    uppdatera sen hur de går

Ni ska få veta direkt när det händer något!

Reg.datum
    Jul 2010
    Haha rätt roligt ändå!

Du sålde motorn så som den var, utan förgasare.
    Vad är största orsaken till att kolvringarna ger sig och lager mm? Jo, fel förgasarinställningar, att den går för varmt eller att den inte får smörja.
    Det är ju en klåpare som har monterat på den, han hade väl inte detta i åtanke när han körde.

Jag tycker du struntar i vad han nu än säger och gör, vad jag tror så kommer länsman inte göra något alls.
    Om nu polisen inte gör något så lär ju köparen fortsätta sin konversation med dig, då hade jag själv sagt som det var att det är fel vid montering och inställning av motorn av köparen.

Få han att inse att han gjort fel, eller så skiter du i att varken svara eller prata med han.

//A

Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    Haha rätt roligt ändå!

Du sålde motorn så som den var, utan förgasare.
    Vad är största orsaken till att kolvringarna ger sig och lager mm? Jo, fel förgasarinställningar, att den går för varmt eller att den inte får smörja.
    Det är ju en klåpare som har monterat på den, han hade väl inte detta i åtanke när han körde.

Jag tycker du struntar i vad han nu än säger och gör, vad jag tror så kommer länsman inte göra något alls.
    Om nu polisen inte gör något så lär ju köparen fortsätta sin konversation med dig, då hade jag själv sagt som det var att det är fel vid montering och inställning av motorn av köparen.

Få han att inse att han gjort fel, eller så skiter du i att varken svara eller prata med han.

//A
    Något sådant blir det ja.

Tack för svar!

Mvh.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    det här vill jag också höra hur det går!
    och nej, han kan inte göra någonting och han kommer ingenstans med sina argument. han har använt motorn ett tag och han kan ju inte bevisa att han kört lugnt med den, att han kört med rätt blandning, ställt förgasaren rätt eller om han sett över sin kylare

Hittills har varken den sure gubben eller farbror juiceblandare hört av sig

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Hittills har varken den sure gubben eller farbror juiceblandare hört av sig
    gött!

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Du behöver inte ens skriva i kvittot att den säljs i "befintligt skick" det är alltid det när det är en begagnad vara. (dock bra att du var noga ). Har varit med om liknade grejor själv och om polisen blir inblandade så seger du bara att allt var skit fint och att han har kört sönder den så kommer det läggas ner. (dock kan det ta nån månad innan du får ett brev om det) .

Hoppas på att han inser att han inte kan göra ett skit.

MVH//

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Tyvärr har du fel. Termen "säljs i befintligt skick" existerar inte längre i affärsjuridiken och är därmed ingenting som automatiskt gäller.

Köparen har som ansvar att kontrollera varan innan köp, säljaren i sin tur har som ansvar att inte dölja fel. Dolda fel kan med all rätt leda till att säljaren får betala ersättning / utföra återköp av varan.

Istället skriver man numera:

Varan besiktigad och kontrollerad utav köparen : Namnteckning

Säljaren intygar varans skick samt att all information har delgivits köparen: Namnteckning

Det är juridiskt vattentätt åt båda håll, både för säljaren samt för köparen.
    Okey, Var bara vad min granne sa det som jobbar med folk som jobbar med försäkringsbolag och så. Men håller helt med dig om att det är alltid bäst att skriva ändå.

jag hade skrikit dra åt helvete jävla fitt **** och lagt på. om han hade ringt upp igen så hade jag åkt hem till dom och tryckt upp motorn i röven på honom och skrikigt att jag sålde den i befintligt skick

får en kännsla av att han försöker ge dig hans gamla motor tillbaka vid ett återköp ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    får en kännsla av att han försöker ge dig hans gamla motor tillbaka vid ett återköp ?
    Möjligtvis.

Har i vilket fall inte fått mer samtal utav varken fadern eller farbror blå.

För den som är intresserad så har fortfarande ingenting kommit från varken den sura gubben eller mina vänner, polisen!

för alla som skriver befintligt skick och tror att de kommer undan med det så är inte fallet längre. det här med befintligt skick existerar inte längre utan skriv typ "köparen har kontrollerat varan, vet om eventuella fel och därefter godkänd varan i dess skick"

Har inte läst hela tråden men såg att det här med befintligt skick kom upp många gånger så tänk på det nästa gång ni säljer något

Mvh Isa

Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    fick samma känsla , känns som dom rev den andra motorn , sen bara rev denna , sen stoppade i alla hela saker i den andra = den ser ut som ny samt har rätt motor nr .

och din får han sunkiga piss saker .

Inget att oroa sig för lägg en polisanmälan på han för olaga hot . Om det blir mer snack kan du jö säga var han bor så finns det säkert ngn på mnf som kan tala honom tillrätta .

Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    för alla som skriver befintligt skick och tror att de kommer undan med det så är inte fallet längre. det här med befintligt skick existerar inte längre utan skriv typ "köparen har kontrollerat varan, vet om eventuella fel och därefter godkänd varan i dess skick"

Har inte läst hela tråden men såg att det här med befintligt skick kom upp många gånger så tänk på det nästa gång ni säljer något

Mvh Isa
    Köparen skall kontrollera varan han köper, men säljaren skall samtidigt inte undanhålla felaktigheter han har kännedom om, då kan köp hävas.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in