-
2011-03-13, 22:43 #1
Hojvalstråden. Den enda: Om du är osäker, fråga här ..
Hojvalstråden
Det här är tråden där alla osäkra pojkar och flickor kan fråga om råd när det gäller val av moped / motorcross / sporthoj m.m
Håller vi oss till denna så slipper vi alla trådar i stil med. T.e.x
* Ska man köpa 4t eller 2t?
* Vilken moppe ska man ha för stunt?
* Derbi senda eller en Aerox?
-
2011-03-13, 23:41 #2Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- -
- Inlägg
- 658
Kära Viking^. Enda inte ända.
-
2011-03-13, 23:51 #3Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Klockrent! Har en jag funderat på ett tag..
Yzf600R thundercat eller r6?
Fördelar, nackdelar?
Har bara kört den förstnämnda och jag tyckte den va najs överlag. Men vad är de största skillnaderna mot en r6a? Fjädring, effekt(r6an är aggressivare?), ram, aerodynamik?
Jag har aldrig kollat närmare på en r6a irl så jag har inte en susning om hur de maskinerna är.
-
2011-03-14, 00:06 #4Crosshjälm säljes!
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...233#post241233
-
2011-03-14, 00:40 #5
Haha ja det var lite fail

Jag hade valt r6a, för att det är mer min typ av hoj. Men det tråkiga med r6an är att man måste gasa på för att den ska vara rolig att köra. Att glida lugnt och fint är inte kul för den är inte specielt stark på låga varv. Om man har kört 450 cross så blir man nästan besviken
-
2011-03-14, 01:23 #6
Medans vi ändå håller på att rätta kära Viking kan jag passa på att säga att "käna" som du skriver stavas "tjäna"

Nog med OP från mig nu iaf
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2011-03-14, 07:19 #7
-
2011-03-14, 10:02 #8Medlem
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
-
2011-03-14, 20:44 #9
-
2011-03-14, 21:02 #10
Storskillnad DRD racing har fortfarande den gamla boxramen. Medans DRD pro har den nya aluminium ramen. Båda är väldigt bra mopeder, motormässigt är det samma moped. Men chassi är lite annorlunda. Jag hade valt DRD pro och sedan köpt DRD racing framlyktan till den.
-
2011-03-14, 21:09 #11

Svara med citat
