Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det var en intressant lagning..
    förra ägarna har nog gjort det för att kunna fästa spacklet mot något.. turk meck!?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tvivlar inte på att du köpt bilen för egna pengar, vilken idiot som helst kan ju få ett jobb Men när någon säger "showbygge" så är det inte ett par fälgar för 4k och ögonlock för 299 från biltema jag tänker på... Men det klart, ska du bygga på den i 2 år så blir det ju kanske inte så mycket pengar per månad utan att det går ihop sig
    Jag har inget imot volvo, mycket körglädje för pengarna imo
    Va inte så att jag har något mot dig, blev bara lite fundersam så jag frågade

ja, den lär va rätt så slut i upphängning men den duger nog gott! Va får du ge?
    Killen vill ha 5 k skattad + besiktigad dessutom. Men sparar nog hellre till en 850/S70 t5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Killen vill ha 5 k skattad + besiktigad dessutom. Men sparar nog hellre till en 850/S70 t5
    Vet både 740 och Sierra till salu billigare

Btw, Om allt går som det skall, och jag inte hinner ändra mig/backa ur, så åker man och hämtar en golf G60 motor imorron! Kan bli kul

G60 = Kompressor motor till golf 2.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Funderar på denna och meka och fräscha upp lite, som ett projekt bara.

http://www.blocket.se/pitea/Golf_325...htm?ca=1_9&w=1

vad tror ni? 13-14000 mil är ju inget

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg

Ja ska du bara lära dig hur motorer fungerar och pilla lite så

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ja ska du bara lära dig hur motorer fungerar och pilla lite så
    Ja precis det jag tänkt!

Blir dubbel nu, men måste verkligen kolla med er.

Vet någon vad kamremsbyte på en -88 Golf kostar på ett ungefär?

dyrt?

En kille med en saab 9-3 2,0T -99 fick några 2or på bes... Byta bromsrör, länkarm och fjäderben fram för 1500(delarna är inte inräknade) eller köpa bilen för 9k? Tjänar ju mer om jag köper den och säljer själv men är det nån efterfrågan på saab 9-3?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    29 Mars, 22:05 börjar Kanal 9 sända nya avsnitt av Top Gear

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    En kille med en saab 9-3 2,0T -99 fick några 2or på bes... Byta bromsrör, länkarm och fjäderben fram för 1500(delarna är inte inräknade) eller köpa bilen för 9k? Tjänar ju mer om jag köper den och säljer själv men är det nån efterfrågan på saab 9-3?
    Utrustning samt är det den med 150 eller 184 hk?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

9k är billigt för en sån bil, dock så kostar ett nytt fjäderben 4-5000! Går visserligen att reparera med något kit för dryga 500-lappen.

Efterfrågan är rätt svår att säga, finns 9-3or som går åt direkt medan andra ligger kvar hur länge som helst.
    Beror helt på utrustning och om du hittar rätt köpare då det finns ett par stycken.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Blir dubbel nu, men måste verkligen kolla med er.

Vet någon vad kamremsbyte på en -88 Golf kostar på ett ungefär?

dyrt?
    Runt 1500:- verkar rimligt, kanske lite mindre.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Audi 80, audi 100 eller audi v8? Quattro
    Most stickpeople are black

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Runt 1500:- verkar rimligt, kanske lite mindre.
    Okej, jo det verkar ju rätt vettigt för en så pass gammal bil

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Audi 80, audi 100 eller audi v8? Quattro
    Självklart Audi V8! Inget snack om saken

Haha, tänkte väl det Lutar mot en sån eller audi 80 som förstabil

Dissa V8:an och leta efter en 80/100 TQ istället.

Utrustning samt är det den med 150 eller 184 hk?
    Vet inte, ska kolla på den imorn
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    9k är billigt för en sån bil, dock så kostar ett nytt fjäderben 4-5000! Går visserligen att reparera med något kit för dryga 500-lappen.

Efterfrågan är rätt svår att säga, finns 9-3or som går åt direkt medan andra ligger kvar hur länge som helst.
    Beror helt på utrustning och om du hittar rätt köpare då det finns ett par stycken.
    Är nedre fjädersätena som är rostiga så jag bygger nya fjädersäten eller lagar upp de som är, om jag köper den. Finns beg fjäderben för 1500kr/st annars
    v8an tycker inte jag är någon bra förstabil, lite för mycket effekt o dyrt med reservdelar... Kör på en 80 ist

80 quattro

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Någon som har något att tycka om a4 avant? Bra mycket billigare än en vanlig sedan, ser ju ändå okej ut. I mitt tycke får man ju mycket bil för pengarna, hyffsat "nytt" för en bra slant. Har kört runt i pappas sedan 1,8t dock 180 hk så vet ju köregenskaperna.

Men som denna typ, verkar väl ändå vara okej? visserligen gått 27k, dock med bytt kamrem.

http://www.blocket.se/lund/Audi_A4_1....htm?ca=20&w=2
    En polare har en sådan . FRUKTANSVÄRT tråkig bil!

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jappsen Visa inlägg
    Inte något mot din bil så, men är inte 320 allmänt slöa? Har absolut ingen erfarenhet om e36 så, men har hört att dom ska vara lite småslöa
    Alldeles tillräckligt för att man ska kunna ha jävligt skoj. 0-100 på 10 sekunder är inte så jätteimponerande men ändå är just 320 E36 är bland det roligaste jag kört, med snötäckta vägar var den helt underbar. 323or och uppåt är betydligt piggare men inte så mycket roligare att det är ett måste med större motor.

Jaså länka isf, hade tänkt pruta. Vet ni om DerbiKrille fortfarande är aktiv, eller någon annan här som vet hur svårt det är att konvertera om en 850 till manuell?
    Ser ingen anledning att byta till manuellt, dom har ändå drivning i fel ända så det enda du får ut av det är lite mera gummirök i starterna men sen? That´s about it, den blir inte roligare än så. Jag har inget emot en manuell låda i en sån, men automaten ser jag bara som ett plus.

"väldigt rostig" medför en jävla massa timmar i onödan om du ska stöka upp den, du får inte igen ett enda öre om du ska börja rostlaga och lacka om. Lägger du till två tusenlappar så finns det massor av Golf tvåor som är i princip rostfria.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Självklart Audi V8! Inget snack om saken
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jaså? Går ju inte som ett skott direkt.. men det behövs inte heller då jag inte vill lägga några större mängder bensinpengar. Menmen, kommer väl bli i mitten av sommarn man kollar bil mer seriöst när man gått ur skolan.
    Inte för att vara sån, men det är en tråkig bil till priset av hög bensinförbrukning. Alla turbobilar är dyra i bensin, speciellt de äldre. Såfort turbon kickar in börjar bilen sluka bensin. Och denna är inte ett undantag. Räkna med att ligga iaf runt litern blandad körning.

Men wops, tror jag råkade beställa M-front + dimljus och diffusor precis WHAT TO DO?!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Inte för att vara sån, men det är en tråkig bil till priset av hög bensinförbrukning. Alla turbobilar är dyra i bensin, speciellt de äldre. Såfort turbon kickar in börjar bilen sluka bensin. Och denna är inte ett undantag. Räkna med att ligga iaf runt litern blandad körning.

Men wops, tror jag råkade beställa M-front + dimljus och diffusor precis WHAT TO DO?!
    Blir fint det!

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg

Avbeställ?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har alltid gillat BMW´s syn på miljön, nu en 150 hk bakhjulsdriven elbil i ett fult skal men det visar iaf vart dom är på väg.
    http://www.bytbil.com/nyheter/2v9vakyg

Annars är det Lexus som har det, snackar förstås om deras 300+ hk hybrider som är nere och nosar på 0,5 liter milen.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Har alltid gillat BMW´s syn på miljön, nu en 150 hk bakhjulsdriven elbil i ett fult skal men det visar iaf vart dom är på väg.
    http://www.bytbil.com/nyheter/2v9vakyg

Annars är det Lexus som har det, snackar förstås om deras 300+ hk hybrider som är nere och nosar på 0,5 liter milen.
    Årets fulaste bil
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in