Sidan 60 av 102 Första ... 1050585960616270 ... Sista
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Kom nyss hem från ett grymt bröst/axel/triceps pass
    FD rkan

Fifan 50 hantlarna ville inte idag heller.... blev iaf 45x4 och 30 dips på det...

Tycker Zhasni:s videos är trevliga

Tittat för mycket på zhasnis videos, så börjar tröttna på dem lite men bara lite
    Beauty of bodybuilding är riktigt fin! Är ju Martin Hanzell från gymfocus.com och proteinkungen som intervjuar Kai där! =)

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tycker ni det är snyggt? Personligen tycker jag att det inte ser riktigt klokt ut. Men coolt, ja!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Tittat för mycket på zhasnis videos, så börjar tröttna på dem lite men bara lite
    Beauty of bodybuilding är riktigt fin! Är ju Martin Hanzell från gymfocus.com och proteinkungen som intervjuar Kai där! =)
    Själv får jag aldrig nog. Gillar det där peppande "lugnet" han levererar i sina filmer.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tycker ni det är snyggt? Personligen tycker jag att det inte ser riktigt klokt ut. Men coolt, ja!
    Allt är ju relativt.

Det är coolt och imponerande. Men hade jag tyckt att det är snyggt så hade jag skrivit det.

Personligen så eftersträvar jag ingen sån där fysik. Är mer för en fit fysik. För mig är såna där videos så mycket mer. för mig så blir fokusmomentet så otroligt starkt. Ibland mer focuserad än om jag skulle slänga i mig pwo.

Jag har antagligen överansträngt min vänstra biceps, det smärtar lite när jag lyfter saker med den armen. Smärtan är också ganska "begränsad", alltså det känns bara i armväcket... Någon som vet vad man kan göra åt det?

Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jag har antagligen överansträngt min vänstra biceps, det smärtar lite när jag lyfter saker med den armen. Smärtan är också ganska "begränsad", alltså det känns bara i armväcket... Någon som vet vad man kan göra åt det?
    Hade exakt samma sak innan, fattade dock inte vad det var, möjligt att de inte e samma men verkar så. Men jag tog de lugnt ett tag, tränade ändå men inte lika hårt. Sen gick de över
    F.d. Almsarn

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Är det första gången på länge som du tränar biceps så blir det ofta så. Träningsvärk i nämnd muskel är en av de få träningsvärker som inte är skön...

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Hade exakt samma sak innan, fattade dock inte vad det var, möjligt att de inte e samma men verkar så. Men jag tog de lugnt ett tag, tränade ändå men inte lika hårt. Sen gick de över
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Är det första gången på länge som du tränar biceps så blir det ofta så. Träningsvärk i nämnd muskel är en av de få träningsvärker som inte är skön...
    Tack för svar, men den smärta jag hade när jag postade inlägget har försvunnit och istället har jag nu vanlig träningsvärk i hela muskeln Ganska skumt tycker jag nog ändå...

Vad tycker ni om Whey-80 http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80 Jag gymmar 5 gånger per vecka och kör alla muskler! Passar den?

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vad tycker ni om Whey-80 http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80 Jag gymmar 5 gånger per vecka och kör alla muskler! Passar den?
    Rekommenderar min personliga favorit, http://www.gymvaruhuset.com/?gclid=C...FQQj3godqxZzbA

Ont: Tog slut på mitt EAA häromdagen, och smaken var så jävlig så jag tänkte prova något nytt, samt blev sugen på att prova BCAA istället. Ren lycka när jag hittade BCAA i tablettform!

Edit: Tydligen gick bara länken till butikens startsida, men det heter i alla fall Isolate FX, välsmakande samt bra. Prisvärt enligt de flesta. Choklad är nog godast.

Det är väl ett helt okej protein för den prisklassen
    Inte dåligt inte bra, helt okej bara.
    BTW kan du skriva upp ditt träningsschema?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Kom nyss hem från as gött pass
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Rekommenderar min personliga favorit, http://www.gymvaruhuset.com/?gclid=C...FQQj3godqxZzbA

Ont: Tog slut på mitt EAA häromdagen, och smaken var så jävlig så jag tänkte prova något nytt, samt blev sugen på att prova BCAA istället. Ren lycka när jag hittade BCAA i tablettform!

Edit: Tydligen gick bara länken till butikens startsida, men det heter i alla fall Isolate FX, välsmakande samt bra. Prisvärt enligt de flesta. Choklad är nog godast.
    Kanske testar den!

Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Det är väl ett helt okej protein för den prisklassen
    Inte dåligt inte bra, helt okej bara.
    BTW kan du skriva upp ditt träningsschema?
    Hmm..
    länka ett du tycker passar mitt schema
    Måndag: Rygg,cykla
    Tisdag: Biceps,triceps
    Onsdag: Bröst,Mage
    Torsdag:Axlar,cykla
    Fredag: Vila
    Lördag Biceps,triceps
    Söndag: Vila

Skriv gärna en kommentar om mitt schema kanske några ändringar

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Vad är det du vill uppnå? Bygga muskler eller bara höja proteinintaget?
    Bygga muskler! Vill inte ha ett som är överdrivet dyrt! Ett i normal prisklass + fungerar bra!

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Då tycker jag att du ska köra på antingen EAA eller Kreatin. Kör själv med EAA och har märkt både synlig skillnad och har ökat i alla övningar.
    Eller köra både och, sen finns även BCAA om man vill testa det.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Är helt öppen för förslag på ändringar! Säg hur du tycker jag ska ha det.
    Axlar
    Ben
    Mage/rygg
    Bröst
    Armar

Behöver inte vara svårare än så, kör själv på det.

Kanske testar den!

Hmm..
    länka ett du tycker passar mitt schema
    Måndag: Rygg,cykla
    Tisdag: Biceps,triceps
    Onsdag: Bröst,Mage
    Torsdag:Axlar,cykla
    Fredag: Vila
    Lördag Biceps,triceps
    Söndag: Vila

Skriv gärna en kommentar om mitt schema kanske några ändringar

Bygga muskler! Vill inte ha ett som är överdrivet dyrt! Ett i normal prisklass + fungerar bra!
    Alltså, Isolate FX är inte något överlägset super-protein eller något, men det är prisvärt och har god smak. Likaså är inte Whey-80 något sämre, annat än smakerna som är allt annat än goda.

För att bygga muskler krävs träning under lång tid, att du äter rätt och att du sover tillräckligt. Gör inte misstaget att tro att eventuella tillskott har någon magisk effekt.
    Anledningen till att man skulle behöva proteintillskott är för att man får i sig för lite protein/kg kroppsvikt i den dagliga kosten. Får du i dig tillräckligt med protein? Då är det bortkastade pengar att köpa proteintillskott, t.ex. Whey-80.

EAA/BCAA är aminosyror som höjer proteinsyntesen, och på så sätt "bygger" de muskler. Det finns inte vad jag har märkt några som är bättre eller sämre än några andra, gå efter pris och smak. (Kan dock varna dig för att jag hittills aldrig stött på något välsmakande EAA)

Kreatin är mycket riktigt ett bra tillskott som ökar styrka/volym/ork, om man gör allt annat rätt. Det finns dock personer som är sk. non-response, alltså att de inte får någon effekt av kreatin. Om du börjar med detta, tänk på att köra i cykler, t.ex. 4 veckor, sen uppehåll, sen 4 till etc. så att kroppen inte vänjer sig.

Och en fråga angående ditt program, varför tränar du biceps/triceps 2ggr/vecka men alla andra grupper bara en? Samt glöm inte benen!

Är helt öppen för förslag på ändringar! Säg hur du tycker jag ska ha det.
    Om du nu vill träna fem ggr per vecka så kör:

Dag 1: Bröst och triceps
    Dag 2: Vila
    Dag 3: Axlar & Mage
    Dag 4: Rygg & Biceps
    Dag 5: Ben
    Dag 6: Vila

/repeat

Citat Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
    Om du nu vill träna fem ggr per vecka så kör:

Dag 1: Bröst och triceps
    Dag 2: Vila