Sidan 24 av 73 Första ... 14222324252634 ... Sista
    Stora fötter i hopplösa stövlar ska pröva att vinkla upp spaken, har den jäms med fotpinnen, några fler tips?
    Yellowfail

Bara jag som växlar med hälen ibland? När jag kör snör spår och man får skifta runt med benen mkt så brukar jag ibland klacka till växelpetaren.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Bara jag som växlar med hälen ibland? När jag kör snör spår och man får skifta runt med benen mkt så brukar jag ibland klacka till växelpetaren.
    den va vanliga växlingen på min gamla sukka innan lådan rasade, växlarna va skittröga så man fick sparka i dom
    men ah, i snöspår händer det nu för tiden med
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Alla heter crf250r har jag för mig bara att man skippar r när man skriver det i många fall
    http://www.blocket.se/stockholm/Hond....htm?ca=11&w=1

http://www.hondamc.com/homc/template...t____9702.aspx
    http://powersports.honda.com/offroad/motocross.aspx

R överallt

Flyttade upp peten två snäpp just och det kändes mycket bra! Tack för inputen gubbs
    Yellowfail

Reg.datum
    Oct 2010
    Hej allesammans! Jag heter Alex och ska börja köra motorkross! Jag har kört väldigt mycket på min Derbi Senda Xtreme SM 2007 och är alltså väldigt snabb på att växla, växlar snabbast i skola . Jag ska köpa en Kawasaki KX250F 2005 årsmodell. Hur fort går den ungefär?
    Tack på förhand!
    Tacksam för svar!
    Mvh//: Alex

Citat Ursprungligen postat av hundpäls Visa inlägg
    Hej allesammans! Jag heter Alex och ska börja köra motorkross! Jag har kört väldigt mycket på min Derbi Senda Xtreme SM 2007 och är alltså väldigt snabb på att växla, växlar snabbast i skola . Jag ska köpa en Kawasaki KX250F 2005 årsmodell. Hur fort går den ungefär?
    Tack på förhand!
    Tacksam för svar!
    Mvh//: Alex
    Den går jättefort och eftersom du är snabb på att växla kommer du nog bli bäst av alla på att köra kross

Dåliga motorer på kawa -04 till -07 har jag hört, samma med sukka.

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Den går jättefort och eftersom du är snabb på att växla kommer du nog bli bäst av alla på att köra kross
    haha aa tänkte lite samma sak om hur kan man jämföra köra CROSS men moppe ? xD

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Dåliga motorer på kawa -04 till -07 har jag hört, samma med sukka.
    ja de är ju exakt samma cross tror jag, skulle satsa på 2006+ då de har alu ram osv

-04 till -06 vare nog som va dålig nu när jag tänker efter.. -06orna är rätt billiga jämfört med -07 har jag för mig dessutom, va de förra sommarn när jag kolla 450 iaf.

Men fyfan va feta sukka rmz 450 -06 är

Citat Ursprungligen postat av TerrorTomte Visa inlägg
    om man kör moppe...o växlar jättefort....eller iaf på en derbi senda xtream...o är van vid 50cc....(tänk om man kör scooter då växlar man fortast av alla!) Nej, men att gå från 50cc till 250....är inte det lite väl hårt....provkör typ...en 80...så överlever du nog...hahah
    Ricky Carmichael växlar 1an till 6an på 2 sek så han är bäst i världen + att "hundpäls" har en barkiTT 74 kubik, metrakiTT prorace 2 underhängande och en 21 millimeters förgasare. Det är hans motorspecifikationer, hans hypersetup
    Senast redigerat av PiMpoPeD den 2011-03-22 klockan 18:53.

Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Ricky Carmichael växlar 1an till 6an på 2 sek + att "hundpäls" har en barkiTT 74 kubik, metrakiTT prorace 2 underhängande och en 21 millimeters förgasare. Det är hans motorspecifikationer, hans hypersetup
    Kan la jag me göra om jag får för mig det. Jag kan klicka med vänsterknappen på musen 10ggr i sekunden, är jag bäst på cs ?
    Du kan inte jämföra en moppe med lite trim och en 250 på banan.

Gör som TT sa o pröva en 80cc och se om du överlever 2 varv på banan..

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kan la jag me göra om jag får för mig det. Jag kan klicka med vänsterknappen på musen 10ggr i sekunden, är jag bäst på cs ?
    Du kan inte jämföra en moppe med lite trim och en 250 på banan.

Gör som TT sa o pröva en 80cc och se om du överlever 2 varv på banan..
    Inte jag som skrev? Klart man inte kan, moppe med rätt bra trim = ca 10häst, 250 typ 42 häst
    Är inte jag som skrev först, skrolla tillbaka

Själv förstår jag inte hur växlingen kan vara något problem, det är ju bara vicka lite på foten när man känner att det är dags

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    hade du inte tänkt å köra nå med crossen woddy?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

grymt fet den är!

min med

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    hade du inte tänkt å köra nå med crossen woddy?
    Ja men är 2 månader kvar här tills det blir nå varmare grader

Citat Ursprungligen postat av Hampusen Visa inlägg
    Ja, men märkena är rätt likvärdiga, du blir nöjd med vilket märke du än väljer Gå på skicka snarare än märke och årsmodell

Jag har ett jäkla problem med växlandet, funderar på hammerhead pet, nån som har prövat?

http://www.youtube.com/user/hampan1995?feature=mhum#p/u

http://www.youtube.com/user/hampan19.../0/JuvkV1D-jC4
    tycker det blir skönare vid när kameran sitter på vänster sida på hjälmen testa det någon gång!

edit: opps såg att du hade

kommer prenumerera på dig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ja men är 2 månader kvar här tills det blir nå varmare grader
    Tänkte mes på att den ser ut att vara ny
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Tänkte mes på att den ser ut att vara ny
    Ja den är nästan det
    Har renoverat det mesta förutom växellådan kopplingen osv. Fixade just hänget och lite andra grejjer, ska bara vänta tills det tinar upp på elljuspåret och blir 10+ grader sen "köra in den"

Köra in är överskattat

Ställer den på tomgång ett tag efter och kör lugnt första 2-3 varven sen är det som vanligt. Brukar i och för sig köra lugn första 1-3 varven på träning ändå så det är väl bara tomgången som skiljer sig

jävligt fräsch! Vågar man fråga vad du har lagt ut på den?

Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Köra in är överskattat

Ställer den på tomgång ett tag efter och kör lugnt första 2-3 varven sen är det som vanligt. Brukar i och för sig köra lugn första 1-3 varven på träning ändå så det är väl bara tomgången som skiljer sig
    Ja alltså inte kör jag in den heller men menade bara så jag har nånstans att provköra den och ställa in lite, ids inte fara på vägen med nya däck

Jaha, du mena så

Finns förvånansvärt många som jag känner som verkligen kör in den noga efter bytt kolv och liknande, som om det är ett måste annars blir det ras direkt. Förstår inte att dom ens orkar

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Jaha, du mena så

Finns förvånansvärt många som jag känner som verkligen kör in den noga efter bytt kolv och liknande, som om det är ett måste annars blir det ras direkt. Förstår inte att dom ens orkar
    det är för man inte har lust att lägga ut 1-2k på en ny kolv när man precis har köpt en ny
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in