Sidan 61 av 102 Första ... 1151596061626371 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Kom precis hem från ett rygg/biceps pass, vilka jävla muppar det finns på gymmet ibland...
    Tar inte ens en minut att hänga tillbaka de man använt?!
    Sånt är ju ingenting mot där jag gymmade förut. Där paxade en snubbe den enda smithmaskinen typ en halvtimme, och han körde typ ett sett på den halvtimmen, satt bara där och snackade med sina polare som träna ungefär lika intensivt! ^^ När min kompis tröttna å gick fram å fråga honom vad han höll på med tog det ca 2 sek innan den paxande mannen hotade med stryk och div annat otrevligt, stämningen blev minst sagt tryckt.

Detta var ändå på ett Sportlife gym! ^^ Yeeeay!

Vilken etnisk bakgrund och trolig livsstil denne man hade får ni räkna ut själva. Godnatt! ^^
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Tips på bra och proteinrikt käk att få i sig innan/efter träning?

Mina föräldrar vill inte att jag ska ta diverse tillskott...

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Tips på bra och proteinrikt käk att få i sig innan/efter träning?

Mina föräldrar vill inte att jag ska ta diverse tillskott...
    Innan - En normal måltid ett par timmar före. Snabba kolhydrater innan är värdelöst.
    Efter - 3 ostmackor och protein (var du har din proteinkälla spelar mindre roll, men du kan typ mata bönor och sån skit, proteinrikt och billigt)

Pb idag, 110kg 3 reps 2set i bänkpressen

Tänkte beställalite saker idag , käkar BCAA idag ocg protein .

Styrketränar 3 gånger i veckan och mjölkysre/kondition 5 ..

Vad har ni o säga om detta :

http://www.svensktkosttillskott.se/#...r/core_protein
    http://www.svensktkosttillskott.se/#...r/core_rampage
    http://www.svensktkosttillskott.se/#...ter/power_fuel
    http://www.svensktkosttillskott.se/#...core_endurance

Vad fan är Core för ett märke? Aldrig hört talas om det.
    Men i övrigt rekommenderar jag det som jag länkade högre upp, Isolate FX som protein samt Fairings Amino Rush. Båda finns @ gymvaruhuset.com. Någon sportdryck behövs inte, har i alla fall inte själv behövt det under de 12 år som jag kört konditionspass tre gånger i veckan. Drick mycket vatten innan och efter, samt ät när du kommer hem!

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Kvarg, keso, ägg, kött, kyckling osv.
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Innan - En normal måltid ett par timmar före. Snabba kolhydrater innan är värdelöst.
    Efter - 3 ostmackor och protein (var du har din proteinkälla spelar mindre roll, men du kan typ mata bönor och sån skit, proteinrikt och billigt)
    Med risk för att låta lite smått dum, men är det mycket protein i ost och tonfisk?

Ska se om jag har fattat det rätt nu, det räcker alltså med en vanlig frukost/lunch ett tag innan passet och sen något mer proteinrikt efter, right?

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Jag vet att tonfisk innehåller en del protein iaf
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Ja, ost är proteinrikt.
    Okej, så de räcker alltså att man käkar tonfisk/ost eller ett kokt ägg efter träningen istället för typ proteinpulver?

Ja, proteinpulver är inte på något sett bättre än mat. Kan rekommendera Kvarg, googla det. Bra pris och proteinrikt. Visst, ost är proteinrikt, men blir ju inte så mycket av det om man bara har ett par skivor på mackan. Ostbaserade produkter som Keso, Kvarg osv är med bra. Även tonfisk, ägg, mjölk, kyckling, kött mm..
    Okej, tack som fan!

Tyvärr tycker jag verkligen inte om keso och liknande, men jag får väl hålla mig till tonfisk, ägg, ost och de

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Viktigt att du äter snabba kolhydrater dirr efter träning. Som sagt, ett gäng ostmackor + ett par bananer är perfa.

du kan även ta en banan efter istället för mackor, det finns förövrigt inga proteiner i en banan. Men för att få upp blodsockernivåns skull så

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Viktigt att du äter snabba kolhydrater dirr efter träning. Som sagt, ett gäng ostmackor + ett par bananer är perfa.
    Joo, jag brukar faktiskt käka några bananer direkt när jag kommer hem. Men jag börjar köra på ostamackor, tonfick och ägg efter träningen nu då, får se om det gör någon skillnad
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    du kan även ta en banan efter istället för mackor, det finns förövrigt inga proteiner i en banan. Men för att få upp blodsockernivåns skull så
    Som jag skrev ovan + att det lite är proteinet jag är ute efter

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Aight, tack för svar! Så 3-4 cheeseburgare och typ sprite zero är ok?
    Istället för pommes kan du ju köra på minimorötter.

Smart! Tack!
    Spelar egentligen ingen större roll vad du äter, bara du äter rätt mängd kalorier. Men jag skulle rekommendera att bara äta cheeseburgare då man blir sjukt mkt mättare på det än t.ex en big-mac meny
    Letade fram att en cheeseburgare innehöll ca 300kalorier iaf, du kan säkert hitta näringsinnehållet på andra produkter på mcdonald's bara du söker på google

http://wwwc.aftonbladet.se/vikt/jsp/...sp?matid=96384
    Tack så mycket! Jag håller med man blir mättare på cheeseburgare än meal oftast! Jo dem små innehåller 300kalorier, står de på pappret runt burgaren! Annars kanske man kunde dricka vatten/mjölk också till maten!

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Jag vet att donken är riktig skit mat, men om man skulle bli tvungen att äta där vad fan ska man ta för något? förutom sallad då jag inte gillar de så mycket, och samtidigt inte är alltför dåligt när man tränar? (Styrketränar alltså 5 dagar i veckan.) Vet att de är en cp fråga men tacksam om nån kunde svara!
    Om du vill bli biff så är det bara att vräka i dig så mycket du kan.

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Smart! Tack!

Tack så mycket! Jag håller med man blir mättare på cheeseburgare än meal oftast! Jo dem små innehåller 300kalorier, står de på pappret runt burgaren! Annars kanske man kunde dricka vatten/mjölk också till maten!
    Har för mig att det är så att en cheeseburgare innehåller 350 kalorier och en vanlig hamburgare innehåller 300, så kör på vanlig hamburgare, minimorötter och en light läsk/vatten.

Jaja

Har för mig att det är så att en cheeseburgare innehåller 350 kalorier och en vanlig hamburgare innehåller 300, så kör på vanlig hamburgare, minimorötter och en light läsk/vatten.
    Cheese innehåller också 300!

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Cheese innehåller också 300!
    Jaha okej, då är jag ute och cyklar.

Om jag "tvingas" (läs är sugen på) äta på donken så kör jag alltid på 4-5 cheese samt ett stort glas vatten, känns i alla fall lite bättre då...

Köpte den här i måndags! http://www.lifebutiken.se/life/produ...SHC_Gainer.ecp Vad tycker ni om den?
    Edit: Kör 90procent muskelträning och 10procent kondition!

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Köpte den här i måndags! http://www.lifebutiken.se/life/produ...SHC_Gainer.ecp Vad tycker ni om den?
    Grattis, du har köpt en jättedyr påse socker!

vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Är det jag som är blind eller står det inget näringsinnehåll på sidan?

Är det jag som är blind eller står det inget näringsinnehåll på sidan?
    Reagerade också på det, det står ingredienser men icke näringsinnehåll? Oerhört skumt på en sådan produkt kan man tycka?
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in