Sidan 63 av 102 Första ... 1353616263646573 ... Sista

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Jävla rygg som helt plötsligt börjar retardera sig..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Fifaen, nu är man redigt slut efter ett bröst, triceps och axelpass

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Är inte speciellt stark, speciellt inte i böj. Brukar väl köra på typ 60-70kg*8-10. Mitt mål är mer att gå upp i vikt, och sen kommer väl styrkan med tiden.
    I mark ligger Pb:t på 105kg, i bänk runt 60-65kg (har en axelskada sen väldigt länge sedan vilket gör att jag är kass i iprincip alla "pressövningar" och måste köra lugnt)
    Nä jag vet, det var därför jag frågade dig. Så jag vet på ett ungefär hur mycket jag kan börja med då själv är riktigt svag

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    okej, köper ett gym kort imorn då! nu ska jag fan gå upp, ska försöka äta mer .. alltså kcals, är det bara fett? sen tänkte jag, efter en träning att man kanske kan göra det som en vana att steka ett par ägg? hört att de ska va bra
    en till fråga: när man ska göra benböj eller vad heter, hur mycket kör du med då vivarn?
    Kcal är något du får av allt du stoppar i dig, både drycker och mat (undantaget vatten...) Det är ofta så att lite onyttigare mat ger mer kcal per 100 gram. Men som sagt, allt du äter, hur nyttigt det än är, ger kcal.

Korkad som man är så har man ju totalt stirrat sig blind på bb-biten och missta allt annat häftigt. -.-

Det här är ju fan sinnessjuk. Bortom alla gränser.

http://maxstyrka.se/2011/03/intervju-med-brian-shaw/

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Kcal är något du får av allt du stoppar i dig, både drycker och mat (undantaget vatten...) Det är ofta så att lite onyttigare mat ger mer kcal per 100 gram. Men som sagt, allt du äter, hur nyttigt det än är, ger kcal.
    Är vatten helt energilöst?

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Ja.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Korkad som man är så har man ju totalt stirrat sig blind på bb-biten och missta allt annat häftigt. -.-

Det här är ju fan sinnessjuk. Bortom alla gränser.

http://maxstyrka.se/2011/03/intervju-med-brian-shaw/
    Det är helt galna jävla vikter han lyfter så det är ju imponerande på så sätt, men personligen blir jag mer imponerad av folk som lyfter många gånger sin kroppsvikt.
    Han väger ju strax under 200kg så kv-mässigt lyfter han väl lika mycket som medelsnittet.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Ingen som har testat dessa aminosyror än?

Dåligt med bilder här tycker jag, bjuder på en ca 2 månader gammal bild!

Har dock inte kunnat träna på över en månad nu, och ska inte börja förens efter påsklovet pga axelskada.
    F.d summertime

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Yes.

Tjena jag har ett litet problem som jag hoppas någon kan svara på. I tisdags så var jag hos en kompis som hade några hantlar i sitt rum. Vi var tre kompisar och eftersom att vi hade så tråkigt så sade den enda kompisen att vi kunde tävla och se vem som kunde lyfta flest. Så vi drog igång låten "Eye of the tiger" mest för att höja stämningen. Hanteln var ganska tung och svår att lyfta med då ingen av oss tre är vana med den sortens träning. I alla fall så fick vi nästan "Kasta" upp hanteln mot bröstet eftersom att den var så tung. Vart ganska överraskad ändå att jag klarade så många då jag är ganska liten i kroppen.

Nästa dag när jag vaknade så kände jag direkt att något var fel med mina armar det gjorde ont och jag kunde inte böja armen ut från kroppen, om vi förstår vad jag menar. Jag tänkte att det var vanlig träningsverk, nu tror jag dock inte det längre. Eftersom att det gör ondare för varje dag som går i armarna. Min mamma som tränar då och då trodde att det kunde vara några blodkärl i musklerna som hade blivit skadade, Jag har dock inte hunnit fråga min far som är riktigt duktig när det gäller sånt här då han har tävlat i tyngdlyftning vad felet kan vara.

Vad tror ni som tränar aktivt att det kan vara?

Skulle spontant säga träningsvärk. Bara för att man har det i några dagar så är det inget konstigt.
    Jag har haft sjuk träningsvärk i vaderna t.ex. då jag inte tränat dem på några veckor.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Garanterat träningsverk, brukar bli så speciellt när det gäller biceps. En ganska obehaglig känsla faktiskt, men det försvinner efter ett par dagar ska du se

5 dips på kv+45kg

Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    5 dips på kv+45kg
    NIce! vad är den totala vikten då du lyfter?

Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    NIce! vad är den totala vikten då du lyfter?
    Väger bara 72 så

Någon som kör crossfit?

Väger bara 72 så
    Aha Det är nästan den vikten jag kör utan något extra alltså när du har +45

Citat Ursprungligen postat av Göransson Visa inlägg
    Aha Det är nästan den vikten jag kör utan något extra alltså när du har +45
    Aha, hur många gör du då?

Grymt ryggpass idag, fick sjukt bra kontakt i lats och rodden, sen PB 24 chins.

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Tjena jag har ett litet problem som jag hoppas någon kan svara på. I tisdags så var jag hos en kompis som hade några hantlar i sitt rum. Vi var tre kompisar och eftersom att vi hade så tråkigt så sade den enda kompisen att vi kunde tävla och se vem som kunde lyfta flest. Så vi drog igång låten "Eye of the tiger" mest för att höja stämningen. Hanteln var ganska tung och svår att lyfta med då ingen av oss tre är vana med den sortens träning. I alla fall så fick vi nästan "Kasta" upp hanteln mot bröstet eftersom att den var så tung. Vart ganska överraskad ändå att jag klarade så många då jag är ganska liten i kroppen.

Nästa dag när jag vaknade så kände jag direkt att något var fel med mina armar det gjorde ont och jag kunde inte böja armen ut från kroppen, om vi förstår vad jag menar. Jag tänkte att det var vanlig träningsverk, nu tror jag dock inte det längre. Eftersom att det gör ondare för varje dag som går i armarna. Min mamma som tränar då och då trodde att det kunde vara några blodkärl i musklerna som hade blivit skadade, Jag har dock inte hunnit fråga min far som är riktigt duktig när det gäller sånt här då han har tävlat i tyngdlyftning vad felet kan vara.

Vad tror ni som tränar aktivt att det kan vara?
    har samma "problem" köpte gymkort i lördags och då körde vi mycket biccar med hantlar. är ett helevete att röra armen när man nyss vaknat eller sitter still mycket

btw, hur bra är ägg ?

ägg är sjukt bra om man äter 2-3 ägg per dag så får man i sig alla vitaminer och mineraler förutom 5 tror jag sen mycket fett och proteiner ;

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    har samma "problem" köpte gymkort i lördags och då körde vi mycket biccar med hantlar. är ett helevete att röra armen när man nyss vaknat eller sitter still mycket

btw, hur bra är ägg ?
    Dude! Det låter som att du innan du köpte gymkortet inte tränade alls? Ta de då lugnt just med vikterna för böövelen! Haha! Även om du orkar för stunden så kan du skada och överbelasta senor och leder i kroppen som inte alls är beredda på denna plötsliga hårdträning. Detta kan i sin tur leda till stopp i träningen totalt, vilket gör att det tar vääldigt mycket längre tid att börja träna än om du tagit det lugnt i början.

Standard brukar väl vara att köra igenom sitt veckoschema MINST en gång, med lätta vikter om man är otränad, för att få igång kroppen i en lagom takt! Lycka till!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Aha, hur många gör du då?

Grymt ryggpass idag, fick sjukt bra kontakt i lats och rodden, sen PB 24 chins.
    Ja cirka 5-7x3set

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in