Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg

Jag vet inte vad du anser att framvagnen är, men tro det eller ej. Volvo tillverkar också dåliga saker..
    Klart dom gör.

Familjen har haft allt från amazon till v70 har aldrig upplevt problem i framvagn. Ska nog ta och fråga min bror om han vet något om det där, han som är mekaniker på volvo

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Klart dom gör.

Familjen har haft allt från amazon till v70 har aldrig upplevt problem i framvagn. Ska nog ta och fråga min bror om han vet något om det där, han som är mekaniker på volvo
    Jag har också haft väldigt mycket volvo, bra bilar, men långt ifrån perfekta. Varför skulle jag ljuga om att Volvo tillverkar dåliga länkarmar och bussningar? Du förstår väl att dess tyngd påverkar slitage på dessa delar. S70, 850, V70, S60 mfl är tunga bilar och det påverkar väldigt mycket, speciellt på länkarmarna.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Klart dom gör.

enligt många min far och många andra mekaniker så är volvos nyare framvagnar INTE kända för att vara bra. dom är oftast rätt klena och glapp i länkarmar osv kommer lite titt som tätt.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Alla bilarhar sina nack respektive fördelar. Volvo kanske inte har de bästa framvagnarna, Saab inte de bästa växellådorna och Bmw och Opel inte det bästa rostskyddet vad gäller äldre modeller. Men varför ska alla skriva negativa saker om just Volvo?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Nej du kan hålla käft ditt kräk. Vi får dagligen in V70, 850 mfl på grund att deras länkarmar och bussningar är kassa, t.om. bromsarna på V70 är, hur vida mycket du kan om volvo har jag ingen aning om, sedan har jag inte sagt att jag kan allt om volvo. Du måste började lära dig läsa .
    Jag vet inte vad du anser att framvagnen är, men tro det eller ej. Volvo tillverkar också dåliga saker..
    Du borde lära dig skriva..
    Jag har också haft väldigt mycket volvo, bra bilar, men långt ifrån perfekta. Varför skulle jag ljuga om att Volvo tillverkar dåliga länkarmar och bussningar? Du förstår väl att dess tyngd påverkar slitage på dessa delar. S70, 850, V70, S60 mfl är tunga bilar och det påverkar väldigt mycket, speciellt på länkarmarna.
    Det du syftar på är normalt slitage. Bromsarna och fjädringen slits mycket på RS6 eftersom det är en tung bil, kan jag påstå att bromsarna och fjädringen är KASSA(kassa som i värdelösa, usla eller oanvändbara) då tycker du?
    Jag är medveten om att det tar hårt på framvagnarna men kassa är FEL ord att använda. "Underdimensionerade" är ju mer passande om det nu är pga av vikten.

Får man fråga hur gammal du är?

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Du borde lära dig skriva..

Det du syftar på är normalt slitage. Bromsarna och fjädringen slits mycket på RS6 eftersom det är en tung bil, kan jag påstå att bromsarna och fjädringen är KASSA(kassa som i värdelösa, usla eller oanvändbara) då tycker du?
    Jag är medveten om att det tar hårt på framvagnarna men kassa är FEL ord att använda. "Underdimensionerade" är ju mer passande om det nu är pga av vikten.

Får man fråga hur gammal du är?
    Det är inget vanligt slitage, kolla bara inlägget ovan. Volvos framvagnar är inte bra, svårt att få in det i din tröga hjärna? Skall jag lära mig skriva? Du verkar gravt efterbliven, men eftersom att du redan kan allt, varför tar du då illa vid?

Det är inget vanligt slitage, kolla bara inlägget ovan. Volvos framvagnar är inte bra, svårt att få in det i din tröga hjärna? Skall jag lära mig skriva? Du verkar gravt efterbliven, men eftersom att du redan kan allt, varför tar du då illa vid?
    "Volvo kanske inte har de bästa framvagnarna" Okej? Jag tror också det finns bättre framvagnar...
    Om de är så dåliga som du får det att låta tycker jag att det är mycket konstigt att så många faktiskt köper en volvo, tycker inte du det?

Om du inte vill föra en sofistikerad konversation utan att ta till personangrepp tycker jag du kan sticka härifrån.
    Jag tar inte illa vid, diskuterar eller argumenterar snarare.

Ingen ide att du fortsätter nu, vill du tillägga något kan du skicka ett PM

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    "Volvo kanske inte har de bästa framvagnarna" Okej? Jag tror också det finns bättre framvagnar...
    Om de är så dåliga som du får det att låta tycker jag att det är mycket konstigt att så många faktiskt köper en volvo, tycker inte du det? Om du inte vill föra en sofistikerad konversation utan att ta till personangrepp tycker jag du kan sticka härifrån.
    Jag tar inte illa vid, diskuterar eller argumenterar snarare.

Ingen ide att du fortsätter nu, vill du tillägga något kan du skicka ett PM

Nej det är verkligen inte konstigt. Vet du varför? Av den enkla anledningen att majoriteten av personen som köper bil kan inte ett skit, Alfa Romeo är så sjukt dåligt, men tror du att de som köper bilarna vet det? Nej, 97% av Alfas bilar har ett allvarligt motorproblem, tror du att de som köper dessa bilar vet om det? Nej, det vet det precis lika mycket som någon random Svensson köper en S70!

Släpp debatten. den leder bara till tjafs å person angrepp.

Så du menar att om alla som ville köpa en v70 visste att man behöver byta krängningshammarstag och kulleder lite oftare än andra bilar, så skulle de aldrig köpa en v70? Tvek.. Men tror du det så okej! Imo är det inte så allvarligt att man kan kalla framvagnen värdelös men vi har tydligen olika åsikter om allt så det är lika bra att sluta diskussionen nu.

Vad är det för motorproblem du syftar på? spännrullarna som skar ihop?

Nej det är verkligen inte konstigt. Vet du varför? Av den enkla anledningen att majoriteten av personen som köper bil kan inte ett skit, Alfa Romeo är så sjukt dåligt, men tror du att de som köper bilarna vet det? Nej, 97% av Alfas bilar har ett allvarligt motorproblem, tror du att de som köper dessa bilar vet om det? Nej, det vet det precis lika mycket som någon random Svensson köper en S70!
    Allt beror ju på hur man behandlar grejerna.. Om man kör hårt är det ju självklart att grejerna går sönder. Alfa motorer går ju självklart sönder om man inte håller om dem (Tar för givet att man kör hårt med dem) då det inte går köra lungt med en alfa. Så enkelt är det.

Och jag håller med Yoohan att du använder helt fel ord. Såklart alla bilar finns det konstruktionsfel etc som märks efter en lite längre tid än vad man hinner testa en bilmodell innan den släpps! Det gäller ALLA bilmärken, Och om du nu jobbar på Volvo så är det ju självklart att du tycker allt är värdelöst på dem pga av att det är dem enda bilarna du håller på med. Då du blir väldigt insnöad på just Volvo.
    //Gurkiz

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    har inte alfa ngt bajs att man ska byta kamremm var 6000:e mil? En 156 är man bra sugen på.. men känns som att det är skit man köper om man köper sig en..
    Underbara bilar! En bil med ORDENTLIG historik borde inte vara några större problem med att köpa! Men det gäller att ha lite koll Det är 6k mil för kamrem! Men det är ju ingen volvomotor precis Enligt min kompis som jobbat på alfa så tar det för honom ~5timmar att byta kamrem så en heldag är väl att räkna med och inget jag skulle ta på mig heller känner jag

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Bilen man glider runt i Los Angeles

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Allt beror ju på hur man behandlar grejerna.. Om man kör hårt är det ju självklart att grejerna går sönder. Alfa motorer går ju självklart sönder om man inte håller om dem (Tar för givet att man kör hårt med dem) då det inte går köra lungt med en alfa. Så enkelt är det.

Och jag håller med Yoohan att du använder helt fel ord. Såklart alla bilar finns det konstruktionsfel etc som märks efter en lite längre tid än vad man hinner testa en bilmodell innan den släpps! Det gäller ALLA bilmärken, Och om du nu jobbar på Volvo så är det ju självklart att du tycker allt är värdelöst på dem pga av att det är dem enda bilarna du håller på med. Då du blir väldigt insnöad på just Volvo.
    //Gurkiz
    Vill bara tillägga att jag INTE jobbar på Volvo!

haha, nu måste alla tomtar vara glada här på forumet. Nu snackas det volvo, och inte BMW ... dock snackas det om vilket skit volvo är

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    haha, nu måste alla tomtar vara glada här på forumet. Nu snackas det volvo, och inte BMW ... dock snackas det om vilket skit volvo är
    Polo

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Dock är det Ralley som snackar och den gången han säger nåt positivt, då är konflikten mellan Israel och Palestina löst.
    Btw Hast, är det där en Escalade eller en Srx?
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Dock är det Ralley som snackar och den gången han säger nåt positivt, då är konflikten mellan Israel och Palestina löst.
    Ja, köp en äckliga Volvo, hoppas att den går sönder mycket och ofta!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ja, köp en äckliga Volvo, hoppas att den går sönder mycket och ofta!
    Bra meningsuppbyggnad du har! Kan inte du testa att vara positiv någon jävla gång alternativt lämna forumet, det skulle glädje väldigt många medlemmar.

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    har inte alfa ngt bajs att man ska byta kamremm var 6000:e mil? En 156 är man bra sugen på.. men känns som att det är skit man köper om man köper sig en..
    de har ju opel haft i många år (förr iallafall) så de e inget nytt.
    Ris i föggen?

Lägg ner, du är bara löjlig

Vet inte hur folk här behandlar bilar. men med tanke på att åldern i denna del ligger från 15-30(?) så är det ju uppenbart att vissa inte kör så lungt, skruvar och har sig. kan jag tänka mig, och därmed säger att bilarna (i detta fall volvo) är skit när felet egentligen är förarens OCKSÅ. Kanske lite hata för att hata också? hmm ja.

Folk verkar inte förstå att alla bilar har svagheter. även bmw.. bara så du vet Bjorviken (japp faktiskt)

--

Gurkiz snackar sanning en bit upp

bra ord min pojk
    Ris i föggen?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    bra ord min pojk
    Nej, det låter bara löjligt Volvo är varken sämre eller bättre än era pizzabilar men varför ska ni snacka ner just Volvo hela tiden?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Escalade så klart, små skitar som SRX finns inte här

Reg.datum
    Mar 2008
    Jo det är ju det.. men har aldrig hört något bra från dom dock. aah det var så ja, iofs lär man ju inte äga bilen i mer än 6k mil och ett byte kan man ju leva med. Jo och för en som inte jobbar på alfa får man väl räkna med en helg. Känns dock ganska ovärt att köpa en 156 för 16k, den prisklassen alltså..

de har ju opel haft i många år (förr iallafall) så de e inget nytt.
    Sa inte att det skulle vara nytt, jag frågade bara. En opel skulle jag aldrig få för mig att köpa i hela mitt liv så det är ganska orellevant.

Nej, det låter bara löjligt Volvo är varken sämre eller bättre än era pizzabilar men varför ska ni snacka ner just Volvo hela tiden?
    För att beemer är mycket fetare, ska vara bmw turk power och inge volvo Nej men bmw har sjukt mycket högre potential än vad volvo har på sina bilar.

va faktiskt en gnutta ironi i den men jag visade den tyvärr inte tilräckligt i mitt tycke (vilket inte betyder så mycket i denna stora världen) så får man ju så mycket mer utav en BMW än en volvo! men att volvo är skit vill jag inte säga. bara tråkig å slö..
    Ris i föggen?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Får väl hoppas att Volvo fixar till eran syn på Volvos bilar när dom får ut en rwd bil igen

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    va faktiskt en gnutta ironi i den men jag visade den tyvärr inte tilräckligt i mitt tycke (vilket inte betyder så mycket i denna stora världen) så får man ju så mycket mer utav en BMW än en volvo! men att volvo är skit vill jag inte säga. bara tråkig å slö..
    Jo de nya Volvo som tillverkats efter -99 ger jag inte mycket för. Dock tycker jag inte att Bmw gjorde bra bilar tills e39 samt e46 kom. Tex så är våran V70 2,0f nog den sämsta bilen jag kört/åkt, bara slö, tung och klumpig.
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Får väl hoppas att Volvo fixar till eran syn på Volvos bilar när dom får ut en rwd bil igen
    Släpper Volvo en rwd bil?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in