Passar cylindern?

Hej!
    En kompis till mig undrar om en cylinder i från en Yamaha Dt50mx/r passar på en motor till en Puch Montana?
    Tack på förhand!

Nej. Men med lite god vilja och rätt maskiner går ju det mesta modifiera - även om en Puch Maxi 70cc ligger närmre till hands för puchmotorerna.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Nej. Men med lite god vilja och rätt maskiner går ju det mesta modifiera - även om en Puch Maxi 70cc ligger närmre till hands för puchmotorerna.
    Okej, tack så mycket för hjälpen!

Det är samma pinnbultsmönster på dt o puch.

Kanalerna mellan block & cylinder är en annan femma...
    Senast redigerat av Rexxy den 2011-04-12 klockan 22:00.

Passar ja, men kommer inte gå att köra utan att svetsa på blocket vid boost och spolkanalerna. Sen måste även vevhuset slipas/fräsas upp. Har själv slipat upp vevhuset på min dakota.

Citat Ursprungligen postat av Blommen Visa inlägg
    Passar ja, men kommer inte gå att köra utan att svetsa på blocket vid boost och spolkanalerna. Sen måste även vevhuset slipas/fräsas upp. Har själv slipat upp vevhuset på min dakota.
    Då passar den väl ändå inte?

Att flytta skruvhål är snarast en barnlek jämfört med att svetsa om resten av blocket...

jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Då passar den väl ändå inte?
    Du har rätt, skrev lite konstigt där.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in