Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Dock brukar väll föräldrar betalar dom böterna?
    Dock så är det endå sjukt onödigt!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Dock brukar väll föräldrar betalar dom böterna?
    Varför skulle dom göra det? Jag betalar allting själv, så kanske inte alla har det men.

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Varför skulle dom göra det? Jag betalar allting själv, så kanske inte alla har det men.
    Hahah, säger du som har lätt mc, cpi sm och s60 t5. Så du har betalt allt de själv?

Godnatt mop net

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    det kan bli mer

det är antal dagsböter, och varje dagsböter baseras på din lön

30 dagsböter för olovligkörning sen blir det mer för varje övertramp av lagen
    Föräldrarna kan ju förlora sitt/sina körkort om man kör trimmat med.

betalade du bilen själv också ?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hahah, säger du som har lätt mc, cpi sm och s60 t5. Så du har betalt allt de själv?
    Yes varenda sak har jag betalat själv. Dock så betalar jag inte bensinen till S60n just nu då morsan kör den en del, men efter körkortet är klart så.

Citat Ursprungligen postat av bravellis Visa inlägg
    betalade du bilen själv också ?
    Yes självklart har jag gjort det. Tycker dock synd om dom som inte får betala allt själv.

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Godnatt pojkar, bra att de är lite aktivt nu!
    Gonatt KUNGEN!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

men har dragit i pluggen igen så den är laglig nu , kan föräldrarna bli av med körkortet även att jag körde "orginal"??

Reg.datum
    May 2010
    Yes varenda sak har jag betalat själv. Dock så betalar jag inte bensinen till S60n just nu då morsan kör den en del, men efter körkortet är klart så.
    Hur har du fått ihop dom pengarna då?
    Troligen har dina föräldrar satt in pengar på ett sparkonto som du köpt detta med...

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Mrpalmer i egen hög person lade till just mig, inte er, MIG på FB, pretty damn cool
    HAHA! Har talat med killen sen vi flörta i min bild tråd!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    men har dragit i pluggen igen så den är laglig nu , kan föräldrarna bli av med körkortet även att jag körde "orginal"??
    Föräldern kan bara bli av med körkortet ifall mopeden är trimmad, ställd på dom och medvetna om trimmet. Det är sällsynt att dom blir av med det, men det händer tyvärr.

Hur har du fått ihop dom pengarna då?
    Troligen har dina föräldrar satt in pengar på ett sparkonto som du köpt detta med...
    Jag finansierar detta genom att jag har handlat med aktier väldigt länge, jobbat röven av mig och sedan har jag haft försäkrings pengar liggandes sen en tidigare rätt allvarlig olycka.
    Mina föräldrar har inte öppnat något sparkonto, det enda + i mitt konto jag får är när morsan överför studiebidraget.

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Riktigt charmtroll alltså
    Tänker lägga till dig jag också!
    Sen våldta dig...
    Som jag då..

Reg.datum
    May 2010
    Föräldern kan bara bli av med körkortet ifall mopeden är trimmad, ställd på dom och medvetna om trimmet. Det är sällsynt att dom blir av med det, men det händer tyvärr.

Jag finansierar detta genom att jag har handlat med aktier väldigt länge, jobbat röven av mig och sedan har jag haft försäkrings pengar liggandes sen en tidigare rätt allvarlig olycka.
    Mina föräldrar har inte öppnat något sparkonto, det enda + i mitt konto jag får är när morsan överför studiebidraget.
    Aha, själv sätter mamma/pappa in en viss summa varje månad på "sparkonto". Har dom gjort sedan jag föddes som jag ska ha till bil/och saker till när jag flyttar hemifrån osv!

Vad för allvarlig olycka, var de som hände dig om jag får fråga?

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    .....
    Ähh! du blev inte rädd nu va?
    Som jag då..

Reg.datum
    May 2010
    Du säger att du tog moppe utan att dina föräldrar visste något. Så ska dom inte ha några risk att bli av med körkortet.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ähhh du börjar bli för gammal Björne, inte ska man hålla på med aktier såhär tidigt. Visst man tjänar säkert som fan på det men man måste leva livet lite först
    Hållit på med aktier i flera år, för med dom pengarna jag tjänar lever jag livet för. Jag går teknisk utbildning för att sedan läsa vidare på teknisk högskola, jag sparar att leva lite tills senare, pengar, jobb och kärlek är prio 1 för mig just nu.

Aha, själv sätter mamma/pappa in en viss summa varje månad på "sparkonto". Har dom gjort sedan jag föddes som jag ska ha till bil/och saker till när jag flyttar hemifrån osv!

Vad för allvarlig olycka, var de som hände dig om jag får fråga?
    Aha låter gött mannen

Det var en olycka med cykel för några år sedan, hela ansiktet bortskalat (ingen hud kvar på ansiktet), hjärnskakning, ena handen helt uppriven (ingen hud kvar där heller), kunde bara äta flytande mat på 2månader, hade jag inte haft hjälm den dagen, hade jag inte skrivit detta nu. Skit händer, så är det bara.

Reg.datum
    May 2010
    Aha låter gött mannen

Det var en olycka med cykel för några år sedan, hela ansiktet bortskalat (ingen hud kvar på ansiktet), hjärnskakning, ena handen helt uppriven (ingen hud kvar där heller), kunde bara äta flytande mat på 2månader, hade jag inte haft hjälm den dagen, hade jag inte skrivit detta nu. Skit händer, så är det bara.
    Du hade turen med dig den gången!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Du hade turen med dig den gången!
    Kan man väl säga kunde ju slutat värre som sagt

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Spotify kan ju slänga sig i väggen Grooveshark är ju fan bäst!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in