Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    *text*
    angående miltalen så kan du ju få ett hum om de genom att kolla upp reg-numret

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Beställt Eibach fjädrar till 540in =) Ska ge bättre väghållning + sänka 30mm.

Reg.datum
    Mar 2006

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    angående miltalen så kan du ju få ett hum om de genom att kolla upp reg-numret
    var kan jag göra det ? ( stog inget på vv iallafall )

köppte den idag iallafall 10k ändå rätt billigt imo

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    var kan jag göra det ? ( stog inget på vv iallafall )

köppte den idag iallafall 10k ändå rätt billigt imo

*bilder*
    Här kan du kolla det -> Fråga på annat fordon <-
    Ser ju riktigt fin ut!

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Här kan du kolla det -> Fråga på annat fordon <-
    Ser ju riktigt fin ut!
    jupp där jag kollade och där stog de inte :/

aja miltal är inte något att glo sig blind på, även om den har gått 30-40 000 mil så är jag helt säker på att den går en bra bit till sitter en m52TUb28 motor i den ( motor serie 52 Tecnial update bensin 2,8 liter ) och den ska ha annat cylinder foder och lite sånt smått och gott så den ska vara bättre än vanliga m52b28an

de är dock rost bubblor i lacken på alla skärmar och bak luckan och ratten e sönder sliten, sätena är inte i nyskick ( men vad kan man begära av en 95a ) ett handtag i passagerar dörr sidan är löst, annars är den rätt okej tycker jag fixar man lacken och fixar upp den lite i utseende så trro jag jag skulle kunna tjäna lite pengar på den tillochmed om jag säljer den
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Rätt dyrt imo, annars jävligt goa bilar.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    min släkting säljer coils till e36 om du är sugen!
    kanske senare blir tight denna månaden vad kostar försäkringen på en 328 typ? fick fram 24 000 kronor i trafikförsäkring på en internet sida...

kanske senare blir tight denna månaden vad kostar försäkringen på en 328 typ? fick fram 24 000 kronor i trafikförsäkring på en internet sida...
    ska du inte ha den på dina föräldrar? om min far ska stå på en e36a 323-328 går de på ca 4000k beroende vilket bolag vi tog och det var helförsäkring om året
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Skulle det inte vara värt att köpa en krockad bil och fixa?
    t.ex http://www.blocket.se/ostergotland/D...1.htm?ca=4&w=3
    vad skulle det kosta att fixa allt? man lär väl ändå tjäna på det när man säljer?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Du måste nog ringa typ försäkringsbolaget å fråga då det är en importbil. Var så för mig när jag kollade upp vad en 850 t5 import skulle kosta iaf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    om min far ska stå på en e36a 323-328 går de på ca 4000k beroende vilket bolag vi tog och det var helförsäkring om året
    Bor du ute på landet? Tycker många verkar hitta sjukt billiga försäkringar när man läser runt lite.

Skulle det inte vara värt att köpa en krockad bil och fixa?
    t.ex http://www.blocket.se/ostergotland/D...1.htm?ca=4&w=3
    vad skulle det kosta att fixa allt? man lär väl ändå tjäna på det när man säljer?
    Värt och värt, tror att det ofta blir väldigt mycket dyrare att reparera en bil än vad man tror, tänk också på att en fd krockskadad bil värderas väldigt mycket lägre på begmarknaden. + att den blir mer svårsåld även fast man sätter ut ett billigt pris.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Bor du ute på landet? Tycker många verkar hitta sjukt billiga försäkringar när man läser runt lite.

Värt och värt, tror att det ofta blir väldigt mycket dyrare att reparera en bil än vad man tror, tänk också på att en fd krockskadad bil värderas väldigt mycket lägre på begmarknaden. + att den blir mer svårsåld även fast man sätter ut ett billigt pris.
    jag bor mitt i centrum hos farsan och vi använder oss av länsförsäkringar kanske beror på alla rabbater man får hos dem ju mer "tjänster" man köper(misstolka inte tjänster)

Om jag t.ex lagar rost på bilen och sprayburks lackerar sen, varför får jag färgen så matt motför vad resten av bilen är?
    När jag köpte bilen så hade den gamla ägaren rostlagat den med exakt samma burk som jag men han har fått till det riktigt bra.
    Vad är det för fel jag gör för fel?

Är helt noob inom detta med att lacka så hjälp!!!

Om jag t.ex lagar rost på bilen och sprayburks lackerar sen, varför får jag färgen så matt motför vad resten av bilen är?
    När jag köpte bilen så hade den gamla ägaren rostlagat den med exakt samma burk som jag men han har fått till det riktigt bra.
    Vad är det för fel jag gör för fel?

Är helt noob inom detta med att lacka så hjälp!!!
    kan bero på allt från dåligt underarbete, skitig yta, dålig lack. det blir i regel aldrig samma nyans på lacken om man rostlagar en skärm etc

ska du inte ha den på dina föräldrar? om min far ska stå på en e36a 323-328 går de på ca 4000k beroende vilket bolag vi tog och det var helförsäkring om året
    de priset var på min pappa har jag för mig men man skrev ju i sitt nummer på den sidan så dom ringde upp idag och sa 5600 kronor i halv försäkring om året om den står på pappa och de får jag väll ta då

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Du måste nog ringa typ försäkringsbolaget å fråga då det är en importbil. Var så för mig när jag kollade upp vad en 850 t5 import skulle kosta iaf.
    som jag skrev ovan

Kanske kommer få tag på en Bmw e30 320I gratis om jag vill ha den. Men nu undrar jag bara om det går att kolla upp senaste besiktningsprotokoll?
    Vad som kanske eventuellt var fel vid senaste besiktning eftersom att bilen har varit avställd sen 2006.
    För övrigt har bilen gått 19 000 mil som jag tycker är rätt lite?

Kanske kommer få tag på en Bmw e30 320I gratis om jag vill ha den. Men nu undrar jag bara om det går att kolla upp senaste besiktningsprotokoll?
    Vad som kanske eventuellt var fel vid senaste besiktning eftersom att bilen har varit avställd sen 2006.
    För övrigt har bilen gått 19 000 mil som jag tycker är rätt lite?
    19000 är inte mycket för en e30 tycker jag personligen håll koll på de vanliga dvs rost,hjullager,bromsar,däck. sen får du lyssna ordentligt när motorn är igång så de inte tickar, gnäller, misständer. att gissa sig till problemet vid senaste besiktning är omöjligt men där har du lite tips på grejer att hålla koll på. jag har ingen aning om bilprovningen dokumenterar så du kan ta och kolla på gamla besiktningsprotokoll men du kan ju alltid ringa/maila och höra.

19000 är inte mycket för en e30 tycker jag personligen håll koll på de vanliga dvs rost,hjullager,bromsar,däck. sen får du lyssna ordentligt när motorn är igång så de inte tickar, gnäller, misständer. att gissa sig till problemet vid senaste besiktning är omöjligt men där har du lite tips på grejer att hålla koll på. jag har ingen aning om bilprovningen dokumenterar så du kan ta och kolla på gamla besiktningsprotokoll men du kan ju alltid ringa/maila och höra.
    Okej. Jag får ju bilen som sagt och vill ha det som ett projekt så lite fel är ju inget att oroa sig för men däremot om den är sönder rostad och motorn är stum så blir det nog inget.

Okej. Jag får ju bilen som sagt och vill ha det som ett projekt så lite fel är ju inget att oroa sig för men däremot om den är sönder rostad och motorn är stum så blir det nog inget.
    nej är de så är bilen inte "gratis" längre

Vad är det för skillnad på Bmw e30 karossen före och efter -88?

Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    [IMG] t o

Ut och övningsköra lite snart

'nuff said.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Kan man kolla upp ifall en bil varit krockad tidigare?
    I Sverige så behöver du inte informera köparen om att bilen har varit krockad. Men jag skulle informera köparen om det ändå, annars skulle jag nog inte kunna sova om natten pga att jag inte vill blåsa någon.

Annars så brukar man vid en närmare kontroll kunna se om en bil har varit smälld, tex svetsat/reparerat under bilen, flertalet delar under bilen som ser betydligt nyare ut än resten. Lättast brukar ju vara att bara kolla närmare på skarvarna i karossen, brukar oftast bli dålig passform efter en krock. Skarvar mellan tex Skärmar, dörrar, lyktor, spoilers osv. Räcker med någon mm så ser man det.

Sen om man drar ut en carfax på bilen så kan man ofta se om bilen tex har vart skrotad i usa tidigare.

jag bor mitt i centrum hos farsan och vi använder oss av länsförsäkringar kanske beror på alla rabbater man får hos dem ju mer "tjänster" man köper(misstolka inte tjänster)

Vi har också flertalet försäkringar hos samma försäkringsbolag. 4 bilar, 2 Eu-mopeder, 1 Hus och 1 släpkärra (kanske nått mer också) så vi får full mängd rabatt och vi har även full bonus. Ändå så får vi inte dessa billiga försäkringar som "alla" snackar om

Btw: Fixat Ipod interface i 540in nu! Fungerar även med iphone och spotify

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in