Vad är felet? trött på det här nu!

Hejsan!

I nästan ett år har jag & kompisar försökt att fixa min moppe men aldrig fattat vad felet är..

Kan börja med min setup

Yamaha slider 09
    Leovince ZX rör
    17,5 Motoforce förgasare
    Stage6 Prosport 70cc
    115 Munstycke

Det var väl förra sommarn jag sommarjobbade och köpte mig 70cc och allt sånt där för alla pengar jag fick, men jag har aldrig fått den och gå sen dess..

Sen blev moppen snodd som det finns tråd om här på mnf och fick tillbaka den för 1vecka sen och tänkte att jag skulle pilla lite på den. Jag får igång den och den går på lågvarv SKITBRA men på högvarv vill den bara dö typ "Blöööööö" och när man släppte gasen så dog den, om jag inte släppte så stog den bara o puttra men fick ingen effekt om jag vred på gasen förrän kanske 10sek senare.

Vi trodde det var munstycket som gjorde det och tänkte sätta i ett större, men när vi ska testa starta den direkt så går den igång, men den går knappt frammåt :s

Och vi byter munstycke, det blir ingen skillnad när vi satte i 120. Så vi undersökte den lite till och bytte tändstifft till polarens & även hans tändhatt, då gick den som igår dvs - bra på lågvarv men dör på högvarv.

Han jag meckade med tror det behövs ett större munstycke ( runt 120-130 ) + en ny tändhatt & nytt munstycke sen ska det vara klart. Men mina andra "meckarpolare" tror inte det är felet..

Vad tror ni? vi kan fan inte få till detta.. blir så trött på min moppe så vill bara slänga den

för stort munstycke! Sen om du inte redan har gjort det, byt till lättare vikter och 20-40% kopplingsfjädrar, borde ha följt med röret
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av ooberg Visa inlägg
    Röret är beggat, av kompis men jag tvekar lite på att det är för stort munstycke, folk säger att jag inte ska behöva större än 115 typ stämmer?
    jag kör 95 på min, S6 Sport Pro, ZX, racing membran, 17,5 D'o etc, har du justerat nålen?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av ooberg Visa inlägg
    jaa det har vi, min kompis är nästan helt säker på munstycke. Men finns det något annat som skulle orsaka detta? :o
    Varför spekulera och inte testa sig fram. Ni kommer ju aldrig lyckas få den att gå om ni tänker så.
    Det brukar nästan alltid vara så här:
    för litet munstycke = den dör när du drar på gasen
    för stort munstycke = den dör på mer gas
    115 i munstycke är troligen alldeles för stort om du kör med luftburk. Jag körde med 110 när jag hade hebo öppet luftfilter och t om det var snäppet för stort.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in