Ämne: Skicka paket!

Angående kartonger så är den största på 35 pannor men tvek på om en bmx går i där. Efterkrav heter postförskott hos bussgods och fungerar på samma sätt som hos posten
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Reg.datum
    Mar 2008
    aha aah okey! var osäker på ifall privatpersoner kunde göra denna metoden.

Angående kartonger så är den största på 35 pannor men tvek på om en bmx går i där. Efterkrav heter postförskott hos bussgods och fungerar på samma sätt som hos posten
    aah okey. Men man kan ju få den riktigt liten ifall man tar bort styre, framhjul osv. Du har ingen aning om den 35kg kostar? för frakten betalas väl typ när man köper den kartongen (?)

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aha aah okey! var osäker på ifall privatpersoner kunde göra denna metoden.

aah okey. Men man kan ju få den riktigt liten ifall man tar bort styre, framhjul osv. Du har ingen aning om den 35kg kostar? för frakten betalas väl typ när man köper den kartongen (?)
    Du betalar frakten när du köper den men det är bara att debitera det beloppet på efterkravet sen
    http://bussgods.se/pages.asp?PageID=570&MenuID=548 250kr
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Inte ens om du plockar isär hojjen något?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Reg.datum
    May 2010
    Kan du inte hitta en annan stor kartong du kan skicka cyklen i. Du kanse har någon stor tv kartong eller liknade?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ett paket måste inte vara format som en vanlig kartong, du skulle kunna linda in ramen med bubbelplast eller kartongremsor, sen stoppa hjul i en låda eller liknande, låt fantasin flöda!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    Mar 2008
    nepp, en bmx ram kommer alltid förbli längre än 50 cm hur man än vrider på den..

Kan du inte hitta en annan stor kartong du kan skicka cyklen i. Du kanse har någon stor tv kartong eller liknade?
    jo kan ju fixa något annat!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Ett paket måste inte vara format som en vanlig kartong, du skulle kunna linda in ramen med bubbelplast eller kartongremsor, sen stoppa hjul i en låda eller liknande, låt fantasin flöda!
    jo det är sant. Men jag antog att det blev billigare ifall man köpte kartongen av dom (?)

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    jo det är sant. Men jag antog att det blev billigare ifall man köpte kartongen av dom (?)
    Det stämmer bra det, kolla med DHL och andra som har deras egna lådor med rätt schyssta priser!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    May 2010
    Via bussgods kan man skicka hela cyklar , lättast är ju om du lossar på styret bara och vrider det så det tar mindre plats på bredden , åkte förbi bussgods idag när dom tömde en buss och där kom det ut en hel mountain bike med en kartong över ramförstärkningen bara.

Ponkt o slutt
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Reg.datum
    Mar 2008
    yeah ska göra det, tack för tipset!

Via bussgods kan man skicka hela cyklar , lättast är ju om du lossar på styret bara och vrider det så det tar mindre plats på bredden , åkte förbi bussgods idag när dom tömde en buss och där kom det ut en hel mountain bike med en kartong över ramförstärkningen bara.

Ponkt o slutt
    jo.. men sen finns det någon annan som oxå vill ha hojjen.. Vet inte om jag vågar skicka en cykelbar bmx med ett värde på 7000 bara sådär..

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Ja, om han inte skickar ut det debiteras han (?) på frakt tillbaks till dig. Så är det iaf för dom flesta företagen, vet inte om det är så för privatpersoner men kanske hjälpte lite iaf..
    Tror inte de eftersom dem inte kan bevisa att andra snubben har velat få ett paket.

Reg.datum
    May 2010
    yeah ska göra det, tack för tipset!

jo.. men sen finns det någon annan som oxå vill ha hojjen.. Vet inte om jag vågar skicka en cykelbar bmx med ett värde på 7000 bara sådär..
    Om du skickar med postförskott så måste han paya för att få cykeln.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Min senda ram är väll typ lika stor ifall du tar av styret? Den kosta cirka 380:- har jag för mig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in