Inte behöver man väll ha ett tryck från vevhuset, det tycker jag låter som något hittepå från okunnig källa.
    Fördelarna är just det du sitter o skriver, nackdelarna är att det är en kännslig sak att ha o göra med. Om membranet skadas pga förlängd användning eller pga att du inte tömmer förgasaren efter körning så fungerar den inte längre, och ett nytt membran måste då köpas.
    Slutsats: Du slipper mecka munstycken och du kan parkera moppen bäst du vill, men det är mer underhåll och pill med membranet...

Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    tjenna

jag kör själv gocartfögge. Baroni, liknar Ibea rätt mkt.

den kväver vakuum från motorn men de är lätt fixat. fixa ett insug i 10mm alu så kan du lätt borra och gänga dit en nippel. elelr som på min fögge. jag har vakuum kanalen vid anslutningen på föggen så ja bara borra lite i insuget. finns bilder i min projekttråd

vakuumet behövs för att den ska kunna pumpa soppan. den får kass gasrespons och dör när man har skippat vakuum från vevhuset.
    Citat Ursprungligen postat av Mattman Visa inlägg
    Inte behöver man väll ha ett tryck från vevhuset, det tycker jag låter som något hittepå från okunnig källa.
    Fördelarna är just det du sitter o skriver, nackdelarna är att det är en kännslig sak att ha o göra med. Om membranet skadas pga förlängd användning eller pga att du inte tömmer förgasaren efter körning så fungerar den inte längre, och ett nytt membran måste då köpas.
    Slutsats: Du slipper mecka munstycken och du kan parkera moppen bäst du vill, men det är mer underhåll och pill med membranet...
    jag har alldrig tömt föggen. har aldrig bytt membran heller. tror mer att det handlar om vad för kvalitet på packningarna än att man MÅSTE på alla membranförgasare. min funkar prima även om ja knappt rengjort den.

ang. om dom pallar etanol vet ja inte men konstrukttionen på dom funkar, inge fara där. det återstår o se om själva packningarna pallar det. letar själv efter ett svar på den frågan
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

från en annan kille som kan sin sak: man måste borra hål i vevhuset för att få det rätta trycket till förgasaren det går inte ta tryck från insuget , från vevhuset kmr det tryck, från inusget kommer det inugsinpulser. Det ska vara VEVHUSTRYCK. visst det kmr ju funka om du gör det med insuget å den kommer bli vass, men det blir fel tryck å det blir fel i slutändan, ivärsta fall skär motorn...

Vad för motor har du?
    en bild på en sachs med sån förgasare:

Han tar vevhustrycket vid ena spolkanalen!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    Det är en yamaha fs1 motor. Måste man ta vid spolkanalen eller går det nere vid vevhuset?
    Det kan jag ej svara på!
    Mer info här

Ok. Har han borrat i cylindern på bilden? Ser inte riktigt hur han har gjort
    Han har borrat och gängat i en nippel som det sedan sitter en slang på
    Mer info här

Vet du om den går bra? Vet du ungefär vilken storlek på nippeln man ska ha?
    Den gör över 100+...
    gängan skulle räcka med m4 elr m5
    Mer info här

Namn:  DSC02397.jpg
Visningar: 693
Storlek:  101,3 KB
    Namn:  DSC02396.jpg
Visningar: 631
Storlek:  106,9 KB
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in