Sidan 59 av 106 Första ... 949575859606169 ... Sista

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Om man gör sådär så får motorn bara sämre komp.. och kolvringar osv lever inte lika länge. Det är bevisat
    Jag gör så att jag startar upp, varm kör, kör runt lite försiktigt och varvar inte mycket alls. Sen stänger av och låter kallna. Sen så varmkör jag, och kör nästan fullgas

smörjning = olja, och han kör på samma som mig, 3%. Förstår inte varför det skulle vara annorlunda? Dock säger han att han tar första bästa olja, vad jag vet ska man inte blanda tex syntet och mineral..
    Annars så är det troligen felinställd förgasare
    fel inställd förgasare va de oxå

Shena jag har en fundering vilket lack tycker ni att jag ska lacka min Ciao ? Och söker även en bra cylinder? Men till det viktigaste Superbravo fälgar någon som vill sälja ???

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    jämförbart med att två moppar med exakt samma setup ändå kan behöva två helt olika munstycken för att fungera optimalt. man vet inte riktigt varför.
    Jojo, det vet jag men lät som att du mena att vissa ciaoar inte får tillräckligt med olja :s aja, problemet är löst, det var förgasaren för han!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Shena jag håller på att fixa min ciao och funderar mellan någon av dom här två cylindrarna? Jag är tacksam för tips !
    http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...SM315117.phtml http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...TKT00067.phtml

Reg.datum
    May 2010
    Håller ju som bekant på med portningen i motorblocket. Ska nu gå in på att slipa upp kanalerna till de två små spolportarna hela vägen ner i blocket. Problemet kommer då att det kommer "gå hål" i blocket, in till det ihåliga utrymmet som är markerat med blå cirkel. Ska jag helt enkelt bara fylla igen de med lite kemisk metall kanske?

http://i624.photobucket.com/albums/t...g?t=1306683797

edit:
    funderar på att bygga en liten plattform där man kan fästa fast motorn för att enkelt prova olika inställningar osv... va tror ni om de? Värt mödan?
    Senast redigerat av 94vikcha den 2011-05-29 klockan 18:03.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Håller ju som bekant på med portningen i motorblocket. Ska nu gå in på att slipa upp kanalerna till de två små spolportarna hela vägen ner i blocket. Problemet kommer då att det kommer "gå hål" i blocket, in till det ihåliga utrymmet som är markerat med blå cirkel. Ska jag helt enkelt bara fylla igen de med lite kemisk metall kanske?

edit:
    funderar på att bygga en liten plattform där man kan fästa fast motorn för att enkelt prova olika inställningar osv... va tror ni om de? Värt mödan?
    Går ju lika fort att slänga i skiten i moppen , inte värt mödan enligt mig.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

edit:
    Det går att ta bort helt eller kemiskmetalla igen Min finns inte ens då jag var tvungen att fräsa bort den för min deps

Går lika fort att sätta den i ramen Så skit i det

Reg.datum
    May 2010
    Värt med polini 43mm istället för dr evo ? Måste jag porta upp mer då ?
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Värt med polini 43mm istället för dr evo ? Måste jag porta upp mer då ?
    Varför? Har den skurit?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Varför? Har den skurit?
    Nej Ska fixa nåt värre

Max ska ju kanske ha reed valve och pinasco flywheel

Reg.datum
    May 2010
    Nej Ska fixa nåt värre
    Varför inte gå upp i volym?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Nej Ska fixa nåt värre

Max ska ju kanske ha reed valve och pinasco flywheel
    Nice lite med lite motstånd

Btw varför inte köra något värre tex en 46 malossi eller så?

Reg.datum
    May 2010
    Nice lite med lite modstånd
    Varför lägga ner så mkt cash och energi på en Ciao när ni får ut myycket mer prestanda om ni hade gått över till en annan moppe? Kan iof tycka att Ciao är en klass för sig

Reg.datum
    May 2010
    Nice lite med lite motstånd

Btw varför inte köra något värre tex en 46 malossi eller så?
    Zirri 46mm med evo block

not
    Varför lägga ner så mkt cash och energi på en Ciao när ni får ut myycket mer prestanda om ni hade gått över till en annan moppe? Kan iof tycka att Ciao är en klass för sig
    För ciao är roliga och många tror att ciao är några jävla slöhögar med en halv hästkraft men när man drar dom så håller dom käften sen.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Zirri 46mm med evo block

not

För ciao är roliga och många tror att ciao är några jävla slöhögar med en halv hästkraft men när man drar dom så håller dom käften sen.
    +1

Reg.datum
    May 2010
    Holmqvist, vad menar du med "deps"? :p

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Holmqvist, vad menar du med "deps"? :p
    Det är Malossis värsting cylinder Dubbla avgasportar osv 27mm utblås, 47mm ligger den på

Senast redigerat av Holmqvist den 2011-05-29 klockan 22:41.

Reg.datum
    May 2010
    Det är Malossis värsting cylinder Dubbla avgasportar osv 27mm utblås bland annat

Så pass! Vad för kubik är det på den? Fick du ner den i originalblocket? (antar att du hade sidoinsug )

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Så pass! Vad för kubik är det på den? Fick du ner den i originalblocket? (antar att du hade sidoinsug )
    Jadå fräste med dremeln så gick den ner Den ska ligga på 74 exakta kubik

Och ja, jag har sidoinsug

Reg.datum
    May 2010
    Jadå fräste med dremeln så gick den ner Den ska ligga på 74 exakta kubik

Och ja, jag har sidoinsug
    Kan inte vara mycket material kvar för pinnbultarna att hålla i :o Tror du det kommer funka med vanlig 13mm fögge + malossi 46mm? :s

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kan inte vara mycket material kvar för pinnbultarna att hålla i :o Tror du det kommer funka med vanlig 13mm fögge + malossi 46mm? :s

Mja den nedre pinnbulten är en m6 Och din Malossi ska funka, min Eurocilindro funka med 13mm

Reg.datum
    May 2010
    Är du klar med din ciao snart eller ? Tycker du har hållt på väldigt länge utan framgång ...

Reg.datum
    May 2010
    Är du klar med din ciao snart eller ? Tycker du har hållt på väldigt länge utan framgång ...
    Påståendet stämmer bra. Svaret på din fråga är nej. (de kommer ska du se!)

edit:
    ojj läste visst fel imorse. Menade att Ciaoen inte var färdig än, men det kommer! Troligt/förhoppningsvis i sommar =)
    Senast redigerat av 94vikcha den 2011-05-30 klockan 15:07.

Slängde på en super bravo koppling samt orginal variator 100mm skiva,kör med 60cc cylle+14mm förgasare å ett sp
    känns som man har en rakapparat i rö.. när man kör,ni som kör vilken diameter har ni?

Hls Clawfinger

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Slängde på en super bravo koppling samt orginal variator 100mm skiva,kör med 60cc cylle+14mm förgasare å ett sp
    känns som man har en rakapparat i rö.. när man kör,ni som kör vilken diameter har ni?

Hls Clawfinger
    Diameter på vad?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg

Hls Clawfinger
    går bättre med 80 remskiva än original variator garanterat ..

Reg.datum
    May 2010
    Kom o tänka på en sak... Man gör ju ganska mycket för att få flödet in i cylindern större, men man gör ju inte ett skit (förutom trimrör) för att öka flödet ut. Även på de flesta trimcylindrar är ju utblåset samma diameter som originalcyllen. Kan inte storleken på avgasportarna/utblåset begränsa prestandan?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in