Sidan 60 av 106 Första ... 1050585960616270 ... Sista
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Kom o tänka på en sak... Man gör ju ganska mycket för att få flödet in i cylindern större, men man gör ju inte ett skit (förutom trimrör) för att öka flödet ut. Även på de flesta trimcylindrar är ju utblåset samma diameter som originalcyllen. Kan inte storleken på avgasportarna/utblåset begränsa prestandan?
    Klart det begränsar, det är ju inte pga av att Malossi tycker att det är snyggt med en 27mm port på min cylinder?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Kom o tänka på en sak... Man gör ju ganska mycket för att få flödet in i cylindern större, men man gör ju inte ett skit (förutom trimrör) för att öka flödet ut. Även på de flesta trimcylindrar är ju utblåset samma diameter som originalcyllen. Kan inte storleken på avgasportarna/utblåset begränsa prestandan?
    Det där stämmer helt, man kör 22mm för att slippa mod och för att de flesta rör ska passa min simo har 30 mm, malossi deps har 27 och pinasco deps 28mm (kan ha blandat ihop dom)
    Problemet blir ju att hitta passande rör, finns knappt några till 27-28.. Och till min så passar endast Simonini calibrata 30mm, och vissa versioner av Simonini 100cc röret.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Du kan ju alltid polera avgasporten, inte för att det ger särskilt mycket men ändå. Och nej, det är inget som begränsar särskilt mycket men om du kollar på vassare cyllar som Holmqvist's så har han ju ett större utblås... Ut med dig i garaget och porta färdigt ditt block nu!

Edit: Tror snarare det är fögasaren som begränsar prestandan för dig.

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    nu är ciaoen helt cepe igen!!! har gjort rent förgasaren och bytt tändstift, men den startar bara på choke och dör bara när ja gasar

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av retard racing Visa inlägg
    nu är ciaoen helt cepe igen!!! har gjort rent förgasaren och bytt tändstift, men den startar bara på choke och dör bara när ja gasar
    Kolla brytarna så dom står på 0.40mm och om de inte funkar så får jag väl komma till dig med en kondensator

Köp en kondensator annars
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    ska köpa nya brytare imorgon för ja vet ett dom är dålig haha vad är en kondensator

Reg.datum
    Sep 2010
    jag blir galen på min jävla cepeciao! den går bara på fullgas, under 2/3 gas bara böööar den och dör. och om man kör med den mer än en kvart så dör den och man måste vänta för att kunna starta igen, plus att man måste choka då, har testat med större munstycke, funkar inte. vad är felet`?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    jag blir galen på min jävla cepeciao! den går bara på fullgas, under 2/3 gas bara böööar den och dör. och om man kör med den mer än en kvart så dör den och man måste vänta för att kunna starta igen, plus att man måste choka då, har testat med större munstycke, funkar inte. vad är felet`?
    Ställa in brytarna?

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ställa in brytarna?
    hm, kan nog va en idé men får inte loss skruvfan som håller brytarna :o och har inte heller ngt bladmått "/
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    hm, kan nog va en idé men får inte loss skruvfan som håller brytarna :o och har inte heller ngt bladmått "/
    Köp det, ställ in dom..sedan kan du klaga här

Reg.datum
    Sep 2010
    Köp det, ställ in dom..sedan kan du klaga här
    jag är för snål (A) och får ju ändå inte loss dom :o

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    är 12,7mm org förgasare

är 12,7mm org förgasare
    orginal är 8mm tror jag

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    orginal är 8mm tror jag
    någon som säljer en 8mm?

någon som säljer en 8mm?
    Jag har en original förgasare du kan köpa om du vill. Kan dock inte sälja den förrns den 11 juni typ då jag inte är hemma förrns då.

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    jag har också en
    pris på den då

Reg.datum
    May 2010
    Kolla mitt projekt. Vad tycker ni, förlänga öppettiderna på originalveven eller inte?

Reg.datum
    May 2010
    Kolla mitt projekt. Vad tycker ni, förlänga öppettiderna på originalveven eller inte?
    Du gör som du vill
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Du gör som du vill
    Då jag inte riktigt vet hur mycket instabillitet de kommer ge känner jag mig osäker och rådfrågar er med expertis på området

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Då jag inte riktigt vet hur mycket instabillitet de kommer ge känner jag mig osäker och rådfrågar er med expertis på området
    Jag skulle skita i det, då det är en kickvev..och det känns förjävligt ifall du nu skulle misslyckas

Reg.datum
    May 2010
    Har nån här sidoinsug/annat block till salu ? Ska renovera motorn snart så det är väl lika bra att byta till det önskade direkt

Reg.datum
    May 2010
    Jag skulle skita i det, då det är en kickvev..och det känns förjävligt ifall du nu skulle misslyckas
    Har två kick-vevar

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Har två kick-vevar
    Okej

Men tror inte det ger så mycket effekt? Aldrig gjort det själv så vet inte dock

Har två kick-vevar
    Gör som du vill, men veven är ganska hård så jag körde med en slipmaskin som gick på tryckluft. Använder du nån liten dremel kommer du får hålla på i mååånga timmar.

Reg.datum
    May 2010
    Okej

Men tror inte det ger så mycket effekt? Aldrig gjort det själv så vet inte dock
    Det är just därför jag frågar XD Om effekten är värt besväret/eventuell instabillitet...

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    prov starta och se hur den går. går den bra så skulle jag rekomendera dig att låta veven va som den är.
    Roger that Sir! Går ner i garaget nu och pillar lite, får se om jag hinner starta upp åbäket

Reg.datum
    May 2010
    Någon som vill byta bort sina ciao-kåpor som passar till ramar tillverkade efter 1999 mot ett kåp-set som passar till ramar tillverkade innan 1999? Den nyare modellen är lite större och rundare i formerna medans den "gamla" modellen är mer kantig. Mina kåpor av äldre modell passar inte till min ram och är helt sprillans nya.

Min ciao är ju trimmad med 70cc m.m. och gör väl iaf en 65-70. Om jag bli tagen av snuten, blir straffet mindre om den skulle vara trafikförsäkrad? Eller blir straffet detsamma eftersom den redan är trimmad?

Hoppas ni förstår min fråga

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in