Sidan 39 av 56 Första ... 29373839404149 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Vad i helvete gör du på din telefon, tankar du porrvideor dygnet runt eller? Jag klarar knappt av att förbruka min 0.5gb på en månad så man undrar ju vad du gör. Är man inne på facebook, ser lite på youtube och streamar lite spotify så klarar man sig förbannat långt på 0.5gb. Har aldrig haft slut på mitt och jag har haft det i flera månader. Jag har halebop vänner. Så antingen är det du som tankar porr eller så är det telenor som lurar av dig dina mb;s.
    Alltså jag har 3g'n på hela tiden och jag kör Youtube, Spotify, Facebook och Internet konstant! Inte fan tankat jag ner porr i mobilen eller, haha. Det har man ju datorn till

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    eller hur!

om man är 18 år får man 3000 gratis sms gratis internet och ringa gratis till alla med tele2 för 19kr månaden
    Dock så har Tele2 dyra avtal på nya mobiler.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    +1 Dessutom har väll typ minst 80% det i Stockholm?
    bland omyndiga tonåringar ja, har svårt att tro att 80% av de äldre använder tele2. och det beror väl främst på att de har billiga avtal för ungdomar och att de i stort sett var först med kontantkort, det beror inte på att det är bäst. ungdomar väljer tele2 av ungefär samma anledning som naiva och lata 15-åringar väljer pissgymnasium för att man får en bärbar dator, enligt min teori.

Vad i helvete gör du på din telefon, tankar du porrvideor dygnet runt eller? Jag klarar knappt av att förbruka min 0.5gb på en månad så man undrar ju vad du gör. Är man inne på facebook, ser lite på youtube och streamar lite spotify så klarar man sig förbannat långt på 0.5gb. Har aldrig haft slut på mitt och jag har haft det i flera månader. Jag har halebop vänner. Så antingen är det du som tankar porr eller så är det telenor som lurar av dig dina mb;s.
    Eller så har man lika fin tur som jag, sen den 25e April så har det skickats 70,7GB och mottagits 5,0GB trafik från min lur.. Virus ftw, återställt till fabriksny och grejs, inget fungerar, fuck you iPhone

Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Alltså jag har 3g'n på hela tiden och jag kör Youtube, Spotify, Facebook och Internet konstant! Inte fan tankat jag ner porr i mobilen eller, haha. Det har man ju datorn till
    Det har jag också men vad menar du med konstant? Har du inget liv så att du sitter med telefonen från att du vaknar till att du går och lägger dig? Youtube, spotify..you name it. 0,5gb räcker gott o väl.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Eller så har man lika fin tur som jag, sen den 25e April så har det skickats 70,7GB och mottagits 5,0GB trafik från min lur.. Virus ftw, återställt till fabriksny och grejs, inget fungerar, fuck you iPhone
    Kan ju inte vara ett virus, varför lämnar du inte in telefonen bara.

Det har jag också men vad menar du med konstant? Har du inget liv så att du sitter med telefonen från att du vaknar till att du går och lägger dig? Youtube, spotify..you name it. 0,5gb räcker gott o väl.

Kan ju inte vara ett virus, varför lämnar du inte in telefonen bara.
    Mr negativ har talat hör jag. Det är som det är, jag kan inte säga varför det är så helt säkert, okej? Men nej, jag sitter inte med mobilen 24/7, dock använder jag spotify i mobilen för att spela upp musik hemma och så lyssnar jag nästan hela tiden i skolan.

Reg.datum
    May 2010
    Ska nog antingen köpa en Samsung Galaxy S eller en HTC Incredible S. Undrar om någon av er har erfarenheter av någon av dessa? Är osäker på vilken som är bättre. Hjälp!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag skulle kört på HTCn då jag av ren erfarenhet alltid tyckt deras mobiler är helt underbara. Har HTC själv och har många polare med diverse HTC lurar
    Vilket htc har du? Stödjer htc-mobilerna spotify och liknande?

En samsung kommer ändå alltid vara en samsung ^^ (Dåliga erfarenheter av dom)

HTC är underbart. Men deras batteritider är väl inte det bästa.

Ja HTC mobiler stödjer Spotify

Reg.datum
    May 2010
    Bryr mig inte så farligt mycket om batteritiden då det går att ladda nästan när som helst
    Så, bör jag köpa en htc? dom verkar bättre av vad jag har läst

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg

Samsungs batteritider är inte heller speciellt bra, av egen erfarenhet iallafall. Nu vet jag inte om det är så på Galaxyn, men på min S8000 Jet så måste jag ladda den var annan dag.

Okej, ja en smartphone kan man ju inte förvänta sig vara speciellt batterisnål + att Android ännu har felet att appar är på i bakgrunden. Men det skulle tydligen vara bättre på 2.3

Mr negativ har talat hör jag. Det är som det är, jag kan inte säga varför det är så helt säkert, okej? Men nej, jag sitter inte med mobilen 24/7, dock använder jag spotify i mobilen för att spela upp musik hemma och så lyssnar jag nästan hela tiden i skolan.
    Då kan det nog rinna iväg en del. Men, tror inte det är många som använder Spotify i telefonen så mycket som du verkar göra. Det drar ju en del batteri också.

Det där går ju att fixa någorlunda med app killer eller vad den heter, vet inte hur bra den fungerar men någon hjälp gör den säkert.
    Jo vet. Men saken är den att jag misstänker att mobilen tar ännu mer batteri när man använder den. Det är vad jag upplevt.

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Då kan det nog rinna iväg en del. Men, tror inte det är många som använder Spotify i telefonen så mycket som du verkar göra. Det drar ju en del batteri också.
    Det är nog sant. Jag måste ju ladda den i stort sett varje kväll.

Tolka mig hur du vill, jag har sagt mitt. Har också streamat lite nu på slutet, egentligen är det bara dumt eftersom man lika gärna kan synka låtarna istället, och då slipper man använda så stor del av batteriet till att streama. Som sagt så klarar jag mig på 200mb och då är jag en normalanvändare med wifi hemma. Ser jag en youtube video eller streamar 10 låtar på spotify..ja visst drar det iväg men jag har ändå haft kvar 300mb vid månadens slut.

Att påstå att Samsung alltid är Samsung är som att gräva sin egen grav. Samsung är MINST lika bra som Htc. Har också dåliga minnen av folk som haft Samsung men det har hänt en hel del på 2-3 år.

Att påstå att Samsung alltid är Samsung är som att gräva sin egen grav. Samsung är MINST lika bra som Htc. Har också dåliga minnen av folk som haft Samsung men det har hänt en hel del på 2-3 år.
    Ja, men det är vad jag upplevt. Och det är ju säkert sant det du säger att det har hänt en del på ett par år.

Fingr: Bäst är om du får prova mobilerna. Dock har jag aldrig gjort det före jag köper mobil, ganska risky, men det är nog bäst så att man provar innan
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-05-31 klockan 23:44.

Reg.datum
    May 2010
    Mjo, vill helst prova båda. Frågat varenda jävel jag träffat de senaste 2 dagarna vad de har för mobil, men ingen htc eller samsung galaxy S =(

Men, blir nog garanterat nöjd med vilken som helst, har en Samsung S5230 nu, seg och dryg mobil som börjar chipsa sig.
    svårt att tro att en ny mobil är sämre haha

Haha ja, S5230 är ingen höjdare xD, Dålig touch. Seg osv^^

Jo du kan ju ta fram batterianvändning, att slå av WiFi m.m sparar massor..
    Jag som alltid minskat ljusstyrkan när jag har haft dåligt batteri, så drar det typ 1%
    Jo precis. Jag brukar annars bara gå in på program och avsluta apparna som ligger igång.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Polaren fick sin Samsung Galaxy S II igår, enda mobilen som fått en 10;a utav M3, 'Världens bästa mobil'

Reg.datum
    May 2010
    Beställde precis en HTC incredible S, hoppas den är kung

Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Beställde precis en HTC incredible S, hoppas den är kung
    Tror inte du kommer bli missnöjd

Reg.datum
    May 2010
    Tror inte du kommer bli missnöjd
    tror inte jag heller längtar tills den kommer

Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    tror inte jag heller längtar tills den kommer

Funderar själv på byta till HTC Sensation när jag antingen blir trött på min Desire eller när den går sönder

Dock älskar jag den och den kommer nog inte gå sönder på ett bra tag känner jag

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Funderar själv på byta till HTC Sensation när jag antingen blir trött på min Desire eller när den går sönder

Dock älskar jag den och den kommer nog inte gå sönder på ett bra tag känner jag
    Sensation är en tusenlapp för dyr. Finns ingen mening med att den ska kosta så mycket för så bra är den inte. Vänta på HTC Evo 3D, med 3D skärm utan glasögon, 3D kamera, Dual core, 1.2ghz processor och massa annat smått och gott

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in