Sidan 44 av 56 Första ... 34424344454654 ... Sista
    ska man enbart surfa och möjligen worda lite funkar ju ipad men jag skulle vilja se någon köra 3d-modellering, cad eller musikproducering osv på den, m a o den funkar bara för det enklaste

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ska man enbart surfa och möjligen worda lite funkar ju ipad men jag skulle vilja se någon köra 3d-modellering, cad eller musikproducering osv på den, m a o den funkar bara för det enklaste
    Mao är förkortning på?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Mao är förkortning på?

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Med andra ord

Det är iofs ingenting som jag kommer att hålla på med.

Jag har min iPhone synkroniserad mot en gammal dator som vi har här hemma. Jag har inte lagt in musik eller någonting via iTunes på åratal, då jag har köpt Spotify och inte velat uppdatera eftersom jag har haft jailbreak. Men, nu vill jag synka den mot iTunes på en annan dator. Det brukar ju bli problem med att få ha kvar sina gamla synkade filer då (så som musik, etc) men jag har läst här att det går att flytta över det till en annan dator utan att något försvinner.

Hur gör man det, och är det en svår process?

Sorry för dubbel.

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Det är iofs ingenting som jag kommer att hålla på med.
    nä, men det var bara ett exempel på att det är lite väl att säga att ipad ersätter en dator, om man enbart ska göra lätta saker som att spela musik, titta på film eller surfa funkar den, så fort man gör något tyngre funkar det inte alls.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Men en dator känns ändå som det som 'vinner' i längden. Tror du att du kommer använda den till allt det här om en månad, eller är det mer för att det är skoj nu i början?
    iPaden kommer användas troget utav mig, enda anledningen till att jag tar upp datan på kvällarna är för de sociala och de gör jag inte längre, mycke skönare att använda paddan

Yes och de är ju de jag gör så nej men då klart ska man ha en data, men för enklare uppgifter är iPad perfekt.

Jag har min iPhone synkroniserad mot en gammal dator som vi har här hemma. Jag har inte lagt in musik eller någonting via iTunes på åratal, då jag har köpt Spotify och inte velat uppdatera eftersom jag har haft jailbreak. Men, nu vill jag synka den mot iTunes på en annan dator. Det brukar ju bli problem med att få ha kvar sina gamla synkade filer då (så som musik, etc) men jag har läst här att det går att flytta över det till en annan dator utan att något försvinner.

Hur gör man det, och är det en svår process?

Sorry för dubbel.
    Tror inte det går faktiskt, alltid problem med nya datorer på iPrylar.

Jag jailbreakade min ipod touch igår och det funkade skit bra men idag så stängde jag av den och sen ville den inte starta! Har testat att återställa den men det funkar inte hjälp mig
    - -

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av NeosglidarN Visa inlägg
    Jag jailbreakade min ipod touch igår och det funkade skit bra men idag så stängde jag av den och sen ville den inte starta! Har testat att återställa den men det funkar inte hjälp mig
    Men har du återställt den så fungerar den ju?

den vill inte återställa sig, har försökt några gånger nu men det händer inget
    - -

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    den vill inte återställa sig, har försökt några gånger nu men det händer inget
    men du får start på den nu iaf?

ja men det kommer bara upp den här ikonen när den laddar och sen händer det inte något mer
    - -

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    ja men det kommer bara upp den här ikonen när den laddar och sen händer det inte något mer
    Testat att hålla inne låsknappen + menyknappen tills den dör och sedan så kopplar du in den med usb sladden i datan och väntar tills den vaknar och att datan säger att den är ihopkopplad. Då borde det gå.

okej jag testar
    - -

Det är bara laddnings ikonen som kommer upp och itunes fryser sig, det är det ända som händer....
    - -

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Det är bara laddnings ikonen som kommer upp och itunes fryser sig, det är det ända som händer....
    Låter ju märkligt att iTunes fryser sig.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har du senaste iTunes då? Var likadant för mig men behövde bara tanka senaste versionen
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

jag hadde samma problem prova återställa den kommer det nån nummer tex. 1002?

Vilket jailbreak använder du?

vissa säger att om du jailbreakar med blackrain och du återställer din iphone eller ipod via inställningarna så fryser dom

Fick ingång den kan nån länka en pålitlig jailbreak?
    - -

vilken ipod touch har du?

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Det var detta som hände för mig tror jag..

Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Suttit vid en MacBook Pro i nån timme nu, börjar faktist gilla skiten. Utom tangentbordet då...
    Kanske varit lite för hård mot MacBook tidigare, men dom är fortfarande grymt överprisade
    Vad är fel på tangentbordet? :S Om det är att det saknar DEL så förstår jag.

Nja, kan egentligen inte säga att dom är överprisade med tanke på vad man får för det man lägger ut.

+billigaste modellen har 2,3 GHz Dual-Core i5 Som grund, så inget fel på prestandan.
    +Robust Uni-Body skal.
    +Bra skärm med LED.
    +Stabilt snyggt & Funktionellt OS.
    +Behöver nödvändigtvis inte antivirus.
    +Thunderbolt.
    +Kan ha både Windows och OS x installerat samtidigt.
    +Byggda för att hålla länge.

Osv. Köpte min för 2,5 -3 år sen för 10.800:- Har inte ångrat en krona Kan nog säga att det är mitt bästa köp jag någonsin gjort

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Knapparna är lite annorlunda och en bit ifrån varandra, men självklart är det bara en vanesak. Mjo men du få t.ex den bästa Alienware billigare än den bästa Macen, och vilken som har bäst prestanda verkar rätt uppenbart. Men funderar ändå på en mac.. köpte min dator för 8000kr och den har bara krånglat nån-stop, systemfilerna har buggat sig så ingenting fungerar som det ska

Edit : Sen är dom ju lite "begränsade" till Apples jävla skit program, det kanske man kan åtgärda men jag blir galen på deras program dom kan fanimej aldrig samarbeta med någon så fort dom gjort en sak som är bättre än Apples...
    Jo knapparna är lite annorlunda, men jag tycker det är grymt skönt
    Yes, den billigaste ligger typ på 6000:- dyraste, macen ligger väl på 40000:- vet inte vad den Dyraste alienware kostar, men ligger nog över 40. Men alienware är ju mer för gamers hehe. Att PC alltid krånglar har jag varit med om, och det är en av anledningarna till att jag skaffade en mac.

Begränsade vet jag inte, men det finns ju självklart mer program till PC.

Sorry att jag skriver kluddigt

Jo, ska nog lämna in min för sista gången (efter 3 gånger får jag köpa något för pengarna på onoff), kanske man bör lägga till lite och skaffa sig en mac.
    Sen har jag lämnat allt "hardcore gaming" med coola 24" skärmar, neon tangentbord och musarna med högst DPI bakom mig.
    Gör mest vardagliga saker nu och hade vart skönt att kunna sitta vart jag vill
    Okej, ja det kan du göra. Annars så har du ju studentrabatt hos apple, Om du nu är student D.v.s. Men nu har du ju en dator som är köpt hos onoff som du kanske ska lämna in, så det kanske inte är något val det där med Apple rabatt.
    Aa, Som jag då, Använder bara mitt 360 när det ska spelas.

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    vilken ipod touch har du?
    3 generationen tror jag och den är på 8gb
    - -

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in