beta rr går dåligt på låga varv.

tjena, håller på att gör klar betan nu för stunt, men den vill inte gå bra på låga varv.. har en 19mm dellorto och airsal 80 med yazuni r2.

har ett 125 munstycke i och den varvar ur som den ska och stiftet är oboybrunt.. men den går skit på dom låga varven, lägger jag i tex en lite för hög växel, och gasar, så är den skiiitseg tills man verkligen märker att huvudmunstycket går in och jobbar, då sticker den iväg. men vad kan det vara som är fel? nålen har jag provat alla olika lägen, har kollat och det sitter ett 60 lågfartsmunstycke i, kan det vara för stort? skruvat lite på luftskruven lite men utan några resultat.. så snälla kom med tips på vad som bör provas eller vad som kan vara fel

skit i luftburken?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Du har en högvarvig cylinder och ett högvarvigt rör, där har du problemet.

Angående huvudmunstycket så "jobbar det" direkt du håller full gas, det är ingen fördröjning eller beroende av varvtal. Du har helt enkelt ett för spetsigt effektband för stunta på lågvarv, sätt på originalröret och testa istället!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Du har en högvarvig cylinder och ett högvarvigt rör, där har du problemet.

Angående huvudmunstycket så "jobbar det" direkt du håller full gas, det är ingen fördröjning eller beroende av varvtal. Du har helt enkelt ett för spetsigt effektband för stunta på lågvarv, sätt på originalröret och testa istället!
    högvarvig cylle och högvarvigt rör? airsalen har jag för mig att den ska vara ganska stark och lågvarvig, men skulle det kunna lösas med ett lågvarvigare rör menar du? vad för rör tex?

så inte inte att du skall stunta köp ett thrower isåfAll

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    så inte inte att du skall stunta köp ett thrower isåfAll
    men hur blir det med fästen och skit? beta rr har ju underliggande original.. vart ska ett överliggande rör få plats och fästas?

du kan modda lite men du får fråga nån som har en beta

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    sätt på originalröret och testa istället!
    Citat Ursprungligen postat av bondeN Visa inlägg
    högvarvig cylle och högvarvigt rör? airsalen har jag för mig att den ska vara ganska stark och lågvarvig, men skulle det kunna lösas med ett lågvarvigare rör menar du? vad för rör tex?
    Läs han skrev ju precis vilket du kan börja att testa med...
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Läs han skrev ju precis vilket du kan börja att testa med...
    problemet är ju då att jag inte har något originalrör..

problemet är ju då att jag inte har något originalrör..
    beta rr har väl inte underliggande org?

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    beta rr har väl inte underliggande org?
    det stämmer

men hur blir det med fästen och skit? beta rr har ju underliggande original.. vart ska ett överliggande rör få plats och fästas?
    det stämmer
    nu är jag lite förvirrad :S

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    nu är jag lite förvirrad :S
    jaa.. att det har underliggande original? och om man ska på med ett överliggande vart ska det då få plats och fästas då det inre är så från början?

jaa.. att det har underliggande original? och om man ska på med ett överliggande vart ska det då få plats och fästas då det inre är så från början?
    varför sa du då att det stämde när jag sa att dom inte har underliggande original?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in