Sidan 4 av 16 Första ... 2345614 ... Sista
    Tycker vi kör 70cc i en klass för sig.

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Jag tycker vi kör såhära: 50cc för sig, allt över 50cc går in i 70cc och allt över 70 går in i fria eller om ni vill ha en maxgräns på 90cc.

alltså blir klasserna:
    50cc
    51cc - 70cc
    71cc - 90cc eller utan maxgräns.

Tycker det låter fint iaf.

Reg.datum
    Jul 2010
    50cc, 70cc och FFA. Växlat som variator

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Exakt det jag försökte få fram, låter klockrent!

Klassiska systemet, funkar alltid.
    Fast spelar ingen roll för mig då jag ändå kör i dom högre cc klasserna

Tycker vi kör som Nickelaas skrev, och växlat mixat med variator!

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Tycker vi kör som Nickelaas skrev, och växlat mixat med variator!
    Indeed!
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Indeed!
    Jag själv skiter fullständigt i om jag får möta variator, tycker bara det är så jävla kul att köra!

Växlar är som det är och det ändrar vi inte blir för många klasser.
    Men variator kan vi dela upp Kode om ni tycker det. Vill alla ha 70cc och sedan FFA
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    Växlar är som det är och det ändrar vi inte blir för många klasser.
    Men variator kan vi dela upp Kode om ni tycker det. Vill alla ha 70cc och sedan FFA
    ja!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Reg.datum
    Jun 2010
    I'm in

Reg.datum
    Jul 2010
    De här promod klasserna tycker jag verkar skumt. Kan ingen ta och förklara några fördelar med systemet jämfört med 50, 70cc och FFA?

mvhhhh

De här promod klasserna tycker jag verkar skumt. Kan ingen ta och förklara några fördelar med systemet jämfört med 50, 70cc och FFA?

mvhhhh
    här står allt om de klasserna
    http://race.2-takt.se/index.php?opti...=104&Itemid=62
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Reg.datum
    Jul 2010
    Men det står inget om de fördelarna jag vill ha gent emot mnf oldies.. 50, 70cc och FFA?

Me det står inget om de fördelarna jag vill ha gent emot mnf oldies.. 50, 70cc och FFA?
    Det är mindre klasser så man inte behöver köpa pokaler till halva världen. + att har du
    70cc vs 90 Cc så är det inte någon större skillnad
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Det är mindre klasser så man inte behöver köpa pokaler till halva världen. + att har du
    70cc vs 90 Cc så är det inte någon större skillnad
    Så det hela handlar egentligen bara om att det ska underlätta för er som håller i det här då det uppenbarligen ser ut som det.

No offence, men jag tycker verkligen det är sorligt att ni håller på så här. Det ända jag har sätt från er "arrangörer" är att allt ska gå på era principer. Ni skiter ju totalt i dom mindre klasserna eftersom ni själva inte kör dom eller nåt sånt. Toppen på isberget för mig var ju när jag läste att variatordrivet ska ha en egen "klass" samt eventuellt en 70-klass.

"70cc vs 90cc är det inte någon större skillnad på" are you for real mannen? Det är 20cc mer. Offantlig skillnad där. Likadant som att skriva att 50cc och 70cc är likadant.

Jag får bara intrycket av er att ni är för omogna för att hålla på med det här.
    Senast redigerat av Parden den 2011-06-15 klockan 21:31.

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Så det hela handlar egentligen bara om att det ska underlätta för er som håller i det här då det uppenbarligen ser ut som det.

No offence, men jag tycker verkligen det är sorligt att ni håller på så här. Det ända jag har sätt från er "arrangörer" är att allt ska gå på era principer. Ni skiter ju totalt i dom mindre klasserna eftersom ni själva inte kör dom eller nåt sånt. Toppen på isberget för mig var ju när jag läste att variatordrivet ska ha en egen "klass" samt eventuellt en 70-klass.

"70cc vs 90cc är det inte någon större skillnad på" are you for real mannen? Det är 20cc mer. Offantlig skillnad där. Likadant som att skriva att 50cc och 70cc är likadant.

Jag får bara intrycket av er att ni är för omogna för att hålla på med det här.
    inte så lätt att göra alla glada tänkte göra det lätt och sätta stockholmsregelelement, jag har inte gjort dessa klasser för att det skall passa mig bäst vet inte äns om jag har tid att köra, och du som inte äns skulle komma varför klagar du då? gjort dessa klasser så det skall passa för så många som möjligt utan att jag skall behöva lägga ut en förmögenhet på priser för vi har 1000 klasser så jag tänkte att lägga till variator klassen så att de växlade slipper köra mot variator trodde de ville köra själva. så här ser klasserna ut som jag hade tänkt mig från början:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promaod 90
    Variator

men låster som de flästa är på moppenet vill ha så här:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    promod 90
    Variator 70
    Variator FFA
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

inte så lätt att göra alla glada tänkte göra det lätt och sätta stockholmsregelelement, jag har inte gjort dessa klasser för att det skall passa mig bäst vet inte äns om jag har tid att köra, och du som inte äns skulle komma varför klagar du då? gjort dessa klasser så det skall passa för så många som möjligt utan att jag skall behöva lägga ut en förmögenhet på priser för vi har 1000 klasser så jag tänkte att lägga till variator klassen så att de växlade slipper köra mot variator trodde de ville köra själva. så här ser klasserna ut som jag hade tänkt mig från början:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promaod 90
    Variator

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    promod 90
    Variator 70
    Variator FFA
    Nej, jag förstår dig. Absolut. Men om ni tycker att klasserna blir lidande för att ni ej känner er så sugna på köpa priser för x-antal hundra till vinnaren i varje klass, så varför inte dela ut ett prydligt diplom då istället? Det är ju nåt som inte behöver kosta en krona (förutom pappret i sig).

Jag har planer på att komma, så räkna inte ut mig än.

Enligt mig så ska väl alla köra på lika vilkor för respektive klass? Det gäller väl för veteranare, nyare växlat och variatordrivet? Jag själv har ingenting emot att köra mot växlat. Tycker väl snarare att det är kul. Utmaning ju.

Varför inte kombinera alla "sorter" för varje CC i en klass och kör:
    50-klass
    70-klass
    90-klass
    FFA

Blir väl roligare om det är "20 pers" i en klass istället för 6-7 bara?

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promaod 90
    Variator

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    promod 90
    Variator 70
    Variator FFA
    Vad jag förstått är det INTE så? Men jag kan ha fel.

Det vi (jag?) vill ha är:

50cc
    70cc
    FFA

Enkelt som fan, jag själv med en halvkass 70cc vill definitivt inte köra mot 80-90cc. Och JAG vill inte ha Variator i en klass för sig. Låt ALLA köra mot ALLA inom sin kubiksklass är vad jag tycker!

Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Vad jag förstått är det INTE så? Men jag kan ha fel.

Det vi (jag?) vill ha är:

50cc
    70cc
    FFA

Enkelt som fan, jag själv med en halvkass 70cc vill definitivt inte köra mot 80-90cc. Och JAG vill inte ha Variator i en klass för sig. Låt ALLA köra mot ALLA inom sin kubiksklass är vad jag tycker!
    veteran måste finnas så:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    Promod 90
    så??
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

veteran måste finnas så:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    Promod 90
    så??
    Juste glömde det! Ja så tycker jag vi borde köra iaf. Rätta mig ni som tycker jag har fel, men det skulle bli kul enligt mig

veteran måste finnas så:

Veteran 50
    Veteran 90
    Promod 50
    Promod 70
    Promod 90
    så??
    Skit i att döpa det till det sk. "promod"
    allt över 70 kubik är FFA, annas blire någon som inte får köra

Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Skit i att döpa det till det sk. "promod"
    allt över 70 kubik är FFA, annas blire någon som inte får köra
    haha de får heta så
    ja det klart att man får köra även om man har mer än 90cc men döper det till det bara
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Reg.datum
    Jul 2010
    Önskade gamla mnf inte la ner. Där fanns mycket inspiration att hämta. Du skall ha cred till att du ordnar detta race men jag skall fan ha med mig svarta tavlan å krita och visa hur klasserna nästan i all tid har sett ut.

satans promod, vem kom på det?

Reg.datum
    Nov 2010
    Kör växlat ihop med variator, de har inte en chans ändå så länge de inte lärt sig starta. Men över 90 cc vet jag inte om de hör hemma i ett mopperace kan ju bli motorcykeltävlig istället.

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mats Visa inlägg
    Kör växlat ihop med variator, de har inte en chans ändå så länge de inte lärt sig starta. Men över 90 cc vet jag inte om de hör hemma i ett mopperace kan ju bli motorcykeltävlig istället.
    Håller med! Så talar en sann scooter tuner. Men kan förstå frustrationen för dom som tycker det är kul att bygga växlade hojjar och lägga ut tid och pengar och sedan inte ha en chans mot variator ändå. Det är tråkigt för dem men vill dem vara med i toppen får dem lösa start och motorkraft bättre eller gå över på scooter. Så enkelt är det tyvärr.

All cred till dem som kämpar och hänger på i toppen. Fan nu längtar jag till lite sprint. Inte kört sedan aug 2009. Se om motorn har något att ge!

Reg.datum
    Nov 2010
    Hej!
    Vad jag menar att det behöver sättas någon form av gräns på cc antalet. Kan ju finnas nån klurig jävel som lyckas få på en 150cc cylinder på nån gammal ILO-motor med rostig Monark-ram utan ordentliga bromsar. Som hoppar ikring i starten, vet inte om jag vill ha en sådan som startkompis.

Citat Ursprungligen postat av Mats Visa inlägg
    Hej!
    Vad jag menar att det behöver sättas någon form av gräns på cc antalet. Kan ju finnas nån klurig jävel som lyckas få på en 150cc cylinder på nån gammal ILO-motor med rostig Monark-ram utan ordentliga bromsar. Som hoppar ikring i starten, vet inte om jag vill ha en sådan som startkompis.
    Alla hojar besiktigas innan race. Ingen får lov att köra utan minst 1 fungerande trum/skivbroms.
    Men hur bra man måste vara på att köra bestämmer inte vi någonting över
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Lämna landet idioter. SD

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in