Sidan 5 av 16 Första ... 3456715 ... Sista

Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av BernhardssoN_91 Visa inlägg
    Alla hojar besiktigas innan race. Ingen får lov att köra utan minst 1 fungerande trum/skivbroms.
    Men hur bra man måste vara på att köra bestämmer inte vi någonting över
    Det han menar är att i man skall begränsa klasserna så att man inte kommer med 150cc i 90cc klassen. Finns ju dem som har twin cylinder kit med 160cc. Lite ojämna förhållanden.

Om jag förstått Mats rätt..

Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Håller med! Så talar en sann scooter tuner. Men kan förstå frustrationen för dom som tycker det är kul att bygga växlade hojjar och lägga ut tid och pengar och sedan inte ha en chans mot variator ändå. Det är tråkigt för dem men vill dem vara med i toppen får dem lösa start och motorkraft bättre eller gå över på scooter. Så enkelt är det tyvärr.

All cred till dem som kämpar och hänger på i toppen. Fan nu längtar jag till lite sprint. Inte kört sedan aug 2009. Se om motorn har något att ge!
    du har till viss del rätt där.. men ändå inte..

som att köra tjejer mot killar i fotboll om du fattar

Så om jag lägger ut massa pengar och tid på att bygga mig en twin med 170cc får jag inte äns tävla då?:S:S
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Det han menar är att i man skall begränsa klasserna så att man inte kommer med 150cc i 90cc klassen. Finns ju dem som har twin cylinder kit med 160cc. Lite ojämna förhållanden.

Om jag förstått Mats rätt..
    Japp, exakt så menade jag!!!

okej max 90cc kommer det någon som har 95cc som har typ borrat upp något så är det också ok.
    nu är bara frågan skall man få köra med lustgas i alla klasser?
    i veteran får man det!
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Känns ungefär som alal andra på mnf bestämmer vilka regler och förutsättningar som gäller på träffen.
    Det är väldigt svårt att göra ett upplägg som dom flesta ska nöja sig med verkar det som.

Men ni skall veta det att om man skall försöka få med veteranerna på samma träff som oss med variator eller promod så måste det delas upp i en herrans massa klasser.
    Och maxgräns på kubiken tycker jag inte att vi skall ha, så länge cylindern sitter på ett mopedblock!
    Denna sporten utvecklas hela tiden och varför inte utväcklas med den? Att bygga twin tex har ju blivit mer och mer populärt och för att inte stoppa den utvecklingen i sverige också så får vi vara berädda att köra med singelcylinder mot dubbel.

Man skall inte dömma ut en moped pga cc antalet!
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Lämna landet idioter. SD

Känns ungefär som alal andra på mnf bestämmer vilka regler och förutsättningar som gäller på träffen.
    Det är väldigt svårt att göra ett upplägg som dom flesta ska nöja sig med verkar det som.

Men ni skall veta det att om man skall försöka få med veteranerna på samma träff som oss med variator eller promod så måste det delas upp i en herrans massa klasser.
    Och maxgräns på kubiken tycker jag inte att vi skall ha, så länge cylindern sitter på ett mopedblock!
    Denna sporten utvecklas hela tiden och varför inte utväcklas med den? Att bygga twin tex har ju blivit mer och mer populärt och för att inte stoppa den utvecklingen i sverige också så får vi vara berädda att köra med singelcylinder mot dubbel.

Måste faktist hålla med där!

Men jag tycker klasserna ska vara enkla och inga konstigheter, därför funkar detta bra tror jag:

50 veteran
    70 veteran
    50 växlat/variator
    70 växlat/variator
    FFA (71cc+ på ett mopedblock?)

Klart man ska få köra med lustgas.

Sen kan man ju diskutera det med Twinblock, jag tycker att det är okej sålänge man håller sig till mopedblock och mopedcylindrar.

Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Måste faktist hålla med där!

Men jag tycker klasserna ska vara enkla och inga konstigheter, därför funkar detta bra tror jag:

50 veteran
    70 veteran
    50 växlat/variator
    70 växlat/variator
    FFA (71cc+ på ett mopedblock?)
    precis fast veteran90 inte veteran 70
    50 veteran
    90 veteran
    50 växlat/variator = Promod 50
    70 växlat/variator = Promod 70
    FFA (71cc+ på ett mopedblock?) = Promod 90
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    du har till viss del rätt där.. men ändå inte..

som att köra tjejer mot killar i fotboll om du fattar
    Alla kör väl egentligen på samma förutsättningar? Mats och nickelaas har ju helt rätt i det dom skriver. Folk som kör växlat måste lära sig att köra, och bygga lättare, eller byta till scoots.

Men ni skall veta det att om man skall försöka få med veteranerna på samma träff som oss med variator eller promod så det delas upp i en herrans massa klasser.

Bestämmer? Vi ifrågasätter.

Om nån tjurig gammal gubbe på en Crescent, som går skit, får pisk av en nån annan veteranare så tror jag knappast att han blir mer tjurig av att bli ifrånåkt av en scooter. Eller?

Vad har CC-antalet med kunskap och utveckling att göra? Under alla år jag har hållit på med det här så har jag sett ett konsekvent mönster här i Sverige. Folk har grejer som skulle kunna gå riktigt sjukt. Men dom väljer att inte lägga ner den tid och arbete som krävs får att få grejerna att gå, utan dom lever i nån sorts drömvärld där nytt skulle gå bättre?

Citat Ursprungligen postat av anti_speedy Visa inlägg
    precis fast veteran90 inte veteran 70
    50 veteran
    90 veteran
    50 växlat/variator = Promod 50
    70 växlat/variator = Promod 70
    FFA (71cc+ på ett mopedblock?) = Promod 90
    Fast när det står "FFA=Promod 90" kan man missförstå det lätt tycker jag, jag tycker inte det ska vara någon kubikgräns på FFA, kör man med twin 140cc så ska man få köra där ändå, bara man har ett mopedblock.

Så kör de flesta

70cc SCOOTER - AC
    70cc SCOOTER - LC
    70cc SPRINTER - AC
    70cc SPRINTER - LC
    FREE-FOR-ALL - AC+LC (över 70cc) Lustgas tillåtet
    2-Cylinder Lustgas tillåtet
    Växlat Lustgas tillåtet
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Alla kör väl egentligen på samma förutsättningar? Mats och nickelaas har ju helt rätt i det dom skriver. Folk som kör växlat måste lära sig att köra, och bygga lättare, eller byta till scoots.

Bestämmer? Vi ifrågasätter.

Om nån tjurig gammal gubbe på en Crescent, som går skit, får pisk av en nån annan veteranare så tror jag knappast att han blir mer tjurig av att bli ifrånåkt av en scooter. Eller?

Vad har CC-antalet med kunskap och utveckling att göra? Under alla år jag har hållit på med det här så har jag sett ett konsekvent mönster här i Sverige. Folk har grejer som skulle kunna gå riktigt sjukt. Men dom väljer att inte lägga ner den tid och arbete som krävs får att få grejerna att gå, utan dom lever i nån sorts
    drömvärld där nytt skulle gå bättre?
    Dom kommer inte om dom vet att dom kör mot scootrar för då vet dom att dom inte har en chans att vinna iaf.
    Så därför delar vi upp veteran i en egen klass för dom är såpass många därför kan vi göra det.

Men är det någon veteranare eller annan växlad som tror sig rå på en hyper scooter så får dom givetvis köra mot varandra om dom vill.

Jo jag mena så att innom denna sport så har vi utveckats såpass att det nu byggs 2 cylindriga scootrar runt om i europa och dom har tom en egen klass att köra i på många stora evenemang.
    Varför skulle vi då här i sverige utesluta någon som kommer och har tex en twin på 100-190 cc? Det skulle ju inte gynna någon om maan utesluter en kategori förare.

Mer förare= mer motstånd, fler rekord och framför allt roligare träffar!
    Lämna landet idioter. SD

Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sämsta klassindelningarna jag sett

tycker det ska vara

50cc, Veteran
    90cc Veteran

70cc
    FFA.

Ingen indelning i växlat och variator. Möjligtvis en 50cc klass. annars är den bara onödig i mina ögon.
    Din verkar ju 10 gånger sämre. Den som han precis skrev använder dom sig utav på DHS varje år
    Lämna landet idioter. SD

Reg.datum
    Nov 2010
    Ja, jag skiter i hur ni klassar in mopparna, jag kommer troligvis att vinna hur som helst! Med en gammal BB 77 cc utan lustgas. Eller hur?

Citat Ursprungligen postat av Mats Visa inlägg
    Ja, jag skiter i hur ni klassar in mopparna, jag kommer troligvis att vinna hur som helst! Med en gammal BB 77 cc utan lustgas. Eller hur?
    haha oj då här har vi mannen med självförtroendet!
    De där ska vi allt bli två om
    Lämna landet idioter. SD

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    haha oj då här har vi mannen med självförtroendet!
    De där ska vi allt bli två om
    Kick his arse chrille no offence mats

Enklaste klasserna är väl:
    samtliga 50cc
    samtliga 70cc
    Alla över 70cc inkl NOS och twin, låter väl ok?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Underbar läsning

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    nej. snackade med anton ang klasserna och kommer bli så här om jag har fattat de rätt

50cc veteran
    90cc veteran

50cc Scoot/växlat
    70cc Scoot/växlat
    ffa Scoot/växlat
    Ja det lät bra hoppas du tänkt om och kommer nu också
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

nej. snackade med anton ang klasserna och kommer bli så här om jag har fattat de rätt

50cc veteran
    90cc veteran

50cc Scoot/växlat
    70cc Scoot/växlat
    ffa Scoot/växlat
    Så ska det va, inget snack om saken enligt mig!

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Ja det lät bra hoppas du tänkt om och kommer nu också
    Ja, det är klart att vi kommer, om inget oföutsett inträffar. När vi har fått ordning på vår hemliga trimmning, då blir det åka av. Jag säger inget mer om det nu!!!

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mats Visa inlägg
    Ja, det är klart att vi kommer, om inget oföutsett inträffar. När vi har fått ordning på vår hemliga trimmning, då blir det åka av. Jag säger inget mer om det nu!!!
    Den går bra redan , haha !
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Reg.datum
    Jul 2010
    Är det klasserna som står på första inlägget eller hur kommer klasserna att se ut?

mvh

så nu står det rätt
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

17 priser beställt
    Kommer bild
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Grymt! Skönt att det blir seriösa träffar även i år!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in