Sidan 2 av 2 Första 12
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ja jag kör trimmat, har nästan alltid gjort, och är fortfarande lite halvt rädd för att åka dit Då poliserna har fått totalt hjärnsläpp och ska bötfälla varenda jävel
    Det gör dem inte heller. Jag har blivit stannad med min 3gånger, och då hade jag 65cc, 24mm förgasare osv. En gång hade jag inga lysen mitt i natten. Jag var väldigt trevlig och bemötande och det var dem också, så dem har alltid släppt mig.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Det gör dem inte heller. Jag har blivit stannad med min 3gånger, och då hade jag 65cc, 24mm förgasare osv. En gång hade jag inga lysen mitt i natten. Jag var väldigt trevlig och bemötande och det var dem också, så dem har alltid släppt mig.
    Dom bryr sig oftast inte när det är en äldre moped, men när det kommer till svarta Derbi sendor..så är det inte alltid så lätt

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Dom bryr sig oftast inte när det är en äldre moped, men när det kommer till svarta Derbi sendor..så är det inte alltid så lätt
    Jasså, du sa ju nyss att dem fått hjärnsläpp och bötfällde varenda jävel.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Jasså, du sa ju nyss att dem fått hjärnsläpp och bötfällde varenda jävel.
    Mjo här i Huddinge var det så ett tag, vi får väll se om det fortsätter, men men som jag sa så klarar man sig oftast ifall man har en äldre moped då dem inte går lika fort Poliserna tror inte det iallafall

Att poliser tar mopeder som är timmade osv tycker jag är självklart, det är ett brott, så enkelt äre
    Men sen att de väljer med vilja att skippa de "svårare" brotten för att få en bra statistik är rent förjävligt !!!!!!!!

Nån kanske läste vad jag skrev tidigare....

Ja jag kör trimmat, har nästan alltid gjort, och är fortfarande lite halvt rädd för att åka dit Då poliserna har fått totalt hjärnsläpp och ska bötfälla varenda jävel
    Men, vad fan snackar du om? Förklara för mig varför poliser inte skall bötfälla dem som kör trimmat?

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Att poliser tar mopeder som är timmade osv tycker jag är självklart, det är ett brott, så enkelt äre
    Men sen att de väljer med vilja att skippa de "svårare" brotten för att få en bra statistik är rent förjävligt !!!!!!!!

Nån kanske läste vad jag skrev tidigare....
    Man kan ju välja att tro stenhårt på allt som sägs och bli grundlurad eller försöka tänka lite själv. Vad hade du helst gjort som polis, stoppat en stackars mopedist eller medverkat i sökningar efter en bankrånare, eller liknande?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Men, vad fan snackar du om? Förklara för mig varför poliser inte skall bötfälla dem som kör trimmat?
    Självklart så ska dom bötfälla oss, dock bör dom satsa på annat först Igår blev tex en man skjuten i fittja...satsa på sådana saker först och främst IMO

Och som Anchull sa att dom bara tar dom lätta jobben för att få en bra statistik är ju rent förjävligt som sagt..

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Självklart så ska dom bötfälla oss, dock bör dom satsa på annat först Igår blev tex en man skjuten i fittja...satsa på sådana saker först och främst IMO

Och som Anchull sa att dom bara tar dom lätta jobben för att få en bra statistik är ju rent förjävligt som sagt..
    Japp, där är inga poliser som jobbar med det fallet överhuvudtaget, alla är och jagar mopeder med sportluftfilter..

Man kan ju välja att tro stenhårt på allt som sägs och bli grundlurad eller försöka tänka lite själv. Vad hade du helst gjort som polis, stoppat en stackars mopedist eller medverkat i sökningar efter en bankrånare, eller liknande?
    http://www.nytt24.se/a/poliser-erk%C...C3%B6sta-brott
    Tycker bara de är dålig stil

Så om en polisbil ser en mopedist som har trimmat, ska han då skita i den mopedisten bara för "att det kanske kommer något som är värre" lite senare?

Du har väl heller ingen aning om vad dom "satsar på" och inte, att polisen skulle bry sig mer om mopedister än om ett mordförsök är ju ren skitsnack.

Men du är ju i den åldern där moppen är det enda i livet och förmodligen tycker du också att det är koolt att argumentera för att få köra trimmad moped.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Så om en polisbil ser en mopedist som har trimmat, ska han då skita i den mopedisten bara för "att det kanske kommer något som är värre" lite senare?

Du har väl heller ingen aning om vad dom "satsar på" och inte, att polisen skulle bry sig mer om mopedister än om ett mordförsök är ju ren skitsnack.

Men du är ju i den åldern där moppen är det enda i livet och förmodligen tycker du också att det är koolt att argumentera för att få köra trimmad moped.
    Om dom ser mig och inte har något annat och göra just då, fine! stanna mig... Och ja 16 bast är man..och mopeder är väll livet typ..finns inte så mycket annat och göra Dock börjar man sakta men säkert gå över till bilar

Har aldrig vart anti mot polisen tills dom hade en razzia på 3 dagar här, vilket slutade med 16 beslagtagna mopeder samt cirka 100 stoppade..det var då jag blev stannad utav ett par efterblivna poliser som inte kunde ett skit utan bara att stanna mig bara för att typ

Btw tycker det är helt rätt att mopederna endast får göra 30 och 45, med tanke på hur en del kör

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Seriöst, Holmqvist är du seriös som tror på fullaste allvar att polisen prioriterar mopedister före våldtäktsmän, att de kan välja vad de vill göra. Då är du verkligen dum i hela huvudet. "Varför väljer de inte folk som är mördare". ? Vad tror du de gör egentligen? Alla poliser är inte mordutredare, finns faktiskt något som heter trafikpolis.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Seriöst, Holmqvist är du seriös som tror på fullaste allvar att polisen prioriterar mopedister före våldtäktsmän, att de kan välja vad de vill göra. Då är du verkligen dum i hela huvudet. "Varför väljer de inte folk som är mördare". ? Vad tror du de gör egentligen? Alla poliser är inte mordutredare, finns faktiskt något som heter trafikpolis.
    Självklart håller dem på med en massa mord våldtäktsfall osv... MEN! Inte lika mycket som dom kanske borde göra? Anledningen till att jag har blivit så anti mot polisen är väll att dom hade en razzia här och polarna torska, jag vet inte..men kanske ligger något i det? Anchulls länk gjorde inte direkt saken bättre

Orkar inte tjafsa längre, vill ni mig något finns jag på PM

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Men detta har gått över förfrågning.
    Va?

...och liknar mer en politisk diskussion
    Va?

Om dom ser mig och inte har något annat och göra just då, fine! stanna mig... Och ja 16 bast är man..och mopeder är väll livet typ..finns inte så mycket annat och göra Dock börjar man sakta men säkert gå över till bilar

Har aldrig vart anti mot polisen tills dom hade en razzia på 3 dagar här, vilket slutade med 16 beslagtagna mopeder samt cirka 100 stoppade..det var då jag blev stannad utav ett par efterblivna poliser som inte kunde ett skit utan bara att stanna mig bara för att typ

Btw tycker det är helt rätt att mopederna endast får göra 30 och 45, med tanke på hur en del kör
    Så om jag förstod dig rätt nu så har du argumenterat för att man ska kunna köra trimmad moped utan att bli stoppad för att polisen skall rikta in sig på 'värre' saker bara för att du blev stoppad av poliser vid din skola?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Så om jag förstod dig rätt nu så har du argumenterat för att man ska kunna köra trimmad moped utan att bli stoppad för att polisen skall rikta in sig på 'värre' saker bara för att du blev stoppad av poliser vid din skola?
    Nu förstår jag inte riktigt? När skrev jag att jag blev stoppad vid min skola?

Självklart håller dem på med en massa mord våldtäktsfall osv... MEN! Inte lika mycket som dom kanske borde göra? Anledningen till att jag har blivit så anti mot polisen är väll att dom hade en razzia här och polarna torska, jag vet inte..men kanske ligger något i det? Anchulls länk gjorde inte direkt saken bättre

Orkar inte tjafsa längre, vill ni mig något finns jag på PM
    Körde de trimmat så är det helt rätt att de åkte fast. Det är väl inget att bli anti-polisen för.

Ursäkta för dubbelpost, men det går ej att multicitera genom TapaTalk.

Nu förstår jag inte riktigt? När skrev jag att jag blev stoppad vid min skola?
    Du har rätt. Jag läste lite fort. Men du förstår vad jag menar med mitt inlägg hoppas jag.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Körde de trimmat så är det helt rätt att de åkte fast. Det är väl inget att bli anti-polisen för.

Ursäkta för dubbelpost, men det går ej att multicitera genom TapaTalk.
    Precis Kör man trimmat har man bara sig själv att skylla ifall man blir tagen Dock blev jag anti mot dem poliserna då dem ljög mig rakt i ansiktet och han ändrade sig osv..trodde han kunde mer än mig osv, han var ju inte ens en trafikpolis (när jag blev stannad dvs)

Farsan fick förklara för han som sagt, då han inte kunde ett skit och det är sånna småsaker som jag stör mig på Varför stanna någon när man inte vet något? Jag hade inte ens gjort något fel, kom med mopeden gåendes med en polare bredvid..

aja glöm det här! Stäng trådfan, den kommer aldrig att få ett slut annars!
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-06-19 klockan 13:23.

Reg.datum
    Sep 2010
    håller med, poliserna har stått i samhället där jag gick i skolan oich plockat mopeder ungefär en gång i veckan vissa perioder. dom kommer och börjar härja såfort nån gammal kärring ringer och klagar på mopederna. men när vi har inbrott i verkstäder och sommarstugor här, då kommer dom inte ens och kollar på det och lägger ner fallet innan dom ens har kollat på det, så nog fan sneprioriterar dom..
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Abk har ju redan varit här och inte låst. Han gav en kille semester bara. Så länge man undviker personliga påhopp och politik så. Än så länge är de ju bara diskussioner.
    Angående medlemmar i gruppen så la jag bara till vissa gamla ifrån den gamla gruppen och några nya

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Va?
    Utan Joha skulle denna tråden inte vara kul, eller forumets övrigt del.
    Cred!

Grät du inte nyss? Svårt att hålla känslorna i schack?
    http://www.facebook.com/pages/alla-v...n/317911312584

Din grupp också? Att döma av så verkar det som det då det inte ligger speciellt mycket tanke bakom den heller..

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Utan Joha skulle denna tråden inte vara kul, eller forumets övrigt del.
    Cred!
    Ord broder.

Polisen tar väl för fan våldstäktsmän också, sluta gnäll för fan.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Det är två helt olika "grupper" inom polisen. De som tar mopedister tar hand om trafiken, och utan, låt oss kalla dem för "trafikdelen", så hade det blivit kaoz.
    Precis! Trafikpoliser jagar ju inte direkt våldtäktsmän så länge dom inte styckat flickan, packat ner henne i plastpåsar och stoppat henne i bilen och sedan åkt dit för fortkörning eller nåt när dom var på väg till kyrkan för att göra en smiley av kroppsdelar på altaret
    Most stickpeople are black

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in