Lightbulb sota ur rör!!

någon som har någe bra tips om hur man sotar ur ett jawa 210 rör som inte inkluderar, kaustiksoda, bensin och eld?? något mer lugnt och någorlunda miljövänligt?

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    DU börjar med att inte posta i projekt avdelningen, sen läser du reglerna , sen kan du läsa lite om hur man sotar ur rör, finns 10000000 guider.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

sen kan ju DU sluta vara så käftig, alla har inte hängt här sen blöjan som vissa andra tycks göra.......

tryckluft fungerar ganska bra !men annors kan du kolla guiderna

har kollat guiderna innan jag postade detta, dock verkar alla säga samma sak, tryckluft är ju lite sisådär när röret är fullt av tjock kletig olja

Citat Ursprungligen postat av esergren Visa inlägg
    har kollat guiderna innan jag postade detta, dock verkar alla säga samma sak, tryckluft är ju lite sisådär när röret är fullt av tjock kletig olja
    tror en av guiderna säger att man kan hälla i avfettning och sen låta det stå och verka ett tag

okej får väl testa de, tack

tryckluft fungerar om man har lite sot, annors kan du ta en rund borste (sån som man brukar sota skorstenarna med fast mindre)med långt och böjbart skaft sätt fast den i borrmaskinen, annors så är det att hälla bensin i röret skaka om och tänd på

sen kan ju DU sluta vara så käftig, alla har inte hängt här sen blöjan som vissa andra tycks göra.......

Men lär dig läsa reglerna då..

Vad är det för fel på folk som postar i projekt avdelningen?! Oavsett om man är ny eller inte på forumet så borde man förstå att under projekt postar man projekt och inte frågor!!
    Och vad är det för fel på bensin för den delen? Annars tar du och trimmar mopeden din som ett as o kör skiten ur den tills det börjar brinna ur röret!! Nej sry för dedär, testa avfettning, om inte detta funkar - gasolbrännare!

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av noRib Visa inlägg
    Vad är det för fel på folk som postar i projekt avdelningen?! Oavsett om man är ny eller inte på forumet så borde man förstå att under projekt postar man projekt och inte frågor!!
    Och vad är det för fel på bensin för den delen? Annars tar du och trimmar mopeden din som ett as o kör skiten ur den tills det börjar brinna ur röret!! Nej sry för dedär, testa avfettning, om inte detta funkar - gasolbrännare!
    Kunde inte sagt det bättre själv!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Sen, så är det ju faktist ingen skillnad hur länge man har "hängt" här. Alla borde ju endå läsa reglerna ? Där står tydligt att man ska söka efter liknande trådar före man gör en ny tråd. Han bara påpekade detta..
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

Häll bensin i röret sen tar du en tändare och tänder på bensinen i rören så brinner det upp
    Om ni vill något citera Engert

Citat Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
    Häll bensin i röret sen tar du en tändare och tänder på bensinen i rören så brinner det upp
    håll helst i röret med händerna och sätt ögonen 10cm från mynningen av röret o kolla om de börja brinna ;D

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    håll helst i röret med händerna och sätt ögonen 10cm från mynningen av röret o kolla om de börja brinna ;D
    eller lägg det på marken :p
    Om ni vill något citera Engert

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    kasta det i backen och hoppa på det!!!!
    sen köper du dig en vinkelslip och kapar upp det och borstar det inifrån! brukar iallafall fungera på nyare mopeder, mycket bra teknik
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

okej inget direkt seriöst svar, vist för alla del att man påpekar reglerna som gäller, dock skadar de inte att göra detta på ett mer civiliserat och trevligt sätt än att vara otrevlig och spydig, de behöver inte vara FEL på folk då man postar en tråd fel första gången, (som om ni aldrig postat trådar fel). då forumet är till för ALLA inte bara de som ""vill trimma mopeden din som ett as o kör skiten ur den tills det börjar brinna ur röret!!"" men de flesta här verkar ju dock vara typen som "" eldar i röret och titta i de "" eller "" jag ska sota ur mitt rör genom att hoppa på de och bryta upp de som resten av min moppe"" .......

om du skulle läsa reglerna först.gjorde du det tror inte det om du skulle ha gjort det så skulle du kanske ha vetat vart du skulle post din tråd

gör så här: I med E85 elr nått annat som brinner bra
    tändvätska är nog bra

låt det suga in sig i sotet, sen sätt eld på det å låt det brinn! gärna flera gånger
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Gör det på de roliga viset, elda! Däremot är oljeblandat inget att rekomendera, egen erfarenhet...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Gör det på de roliga viset, elda! Däremot är oljeblandat inget att rekomendera, egen erfarenhet...
    klart att de ska vara lite olja

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hej Rexxy, jag är nu tillbaka för att ta del utav den kärlek du omger forumet med

Enligt mig: Bensin och alla andra brandfarliga saker + eld för att sota ur rör är rent livsfarligt, eller kanske inte livsfarligt men om man är oförsiktigt kan det sluta illa. Kaustiksoda är det som gäller. Täpp till ena hålet av röret, häll i en trevlig blandning av kaustiksoda, täpp för andra änden och skaka runt. Låt de stå några timmar och skaka runt igen, upprepa det under en dag. När du sen häller ut sörjan kommer du få se en trevlig knallsvart vätska med massa gött i sig

Sedan för att verkligen göra rent finns ett riktigt praktist knep. Ta en wire av något slag, fransa upp den i ena änden och kör in den i röret. Fäst en borrmaskin i andra änden så kör du för fullt. Wiren kommer då att borsta rent innifrån => rent avgasrör
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

kaustiksoda är farligt att få på sig så använd skydd.
    Moppemorfar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in