Roxxen går inte som den ska , Vad har hänt? 2011-06-24

Tjena!
    Aeroxen går knappt för egen maskin och går väldigt dåligt!
    Bytte till mitt Leovince rör , sportluftfilter , större munstycke andra vikter och kopplingsfjädrar etc..
    Gick hur bra som helst tills 2 dagar sen , den började hacka men gick på normalt sen igen så tänkte att inget hände, sen ville den inte starta så den fick stå hos polarn, när vi skulle le hem den så startade den och gick som ett skott igen !
    Tänker inte så mycket på de, dagen efter så börjar den hacka likadant , bryr mig inte om de så mycket för den började funka normalt igen sen..
    Plötsligt går den ner i varv och dör, ingen kraft.. moppen går på tomgång + att gasen tar etc men går inte framåt , trodde remmen eller något gick av men de var de inte iaf, började pilla i variatorn och märkte direkt att startkransen var sönder , fixade den med nya fjädrar så de funkar felfritt nu , bytte även rem och till Gula kopplingsfjädrar.
    Fortfarande , helt utan kraft.
    Öppnade föggen , började pilla där , ställde om nålen, bytte munstycke till högre o lägre , ställde in och ställde in!
    Men inget verkar funka , den går hur bra som helst när man sätter dit centralan så man kan gasa med den utan att den ska gå i marken , då varvar den upp och sticker , men såfort man sätter sig på den så går den i 10-20 km/h , beror på. Tog av luftfiltret , blurrar ännu mer. Kollar tändstiftet , de var helt okej. ställer om föggen etc , men inget fungerar!
    Undrar om de kan va nåt med cyllen? Kolvring / kolv eller något? Grannes rieju blev nämligen så, tappade all kraft så han fick byta kolv osv. sen gick den fint igen!
    kan de va något sånt?
    Kom med förslag, behöver verkligen få ihop moppen..
    Btw , hur gör man med vattenkylda cyllar? Alltså , tömmer man all kylarvätska etc ? Aldrig meckat med en vattenkyld cylle innan , så är noob på de

/Mvh Åberg
    Call me super sexy boogeyman slayer!

bring my pooooooooost up yeay

Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Du kan inte bumpa 1min efter? Läs reglerna.
    Såg de , fail av mig
    inga ideér?

Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    Såg de , fail av mig
    inga ideér?
    Kolla membranet, de brukar klödda. Sen skadar de aldrig att byta kolv

Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Kolla membranet, de brukar klödda. Sen skadar de aldrig att byta kolv
    ska kolla de , thx
    mer tankar?