Sidan 43 av 56 Första ... 33414243444553 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    "Men sen tycker ju alla olika och visst är det imponerande."

Nej det har jag inte påstått jag bara skrev att jag tyckte det var konstigt att så många väljer iPhone bara för att det är "inne" eller vad man ska kalla det som andra Apple produkter även om dom inte alltid är bäst till det priset dom säljs för.
    Tror nog att de flesta konsumenter har någon form av vett och faktiskt väljer produkt efter vad den ska användas till, och inte för att den är "inne". Tex, så tror jag många väljer iPhone framför Android i alla dess former pga det överlägsna app utbudet.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jo självklart är det så i lite mer mogen ålder men bland 15 åringar är det inte mycket bakrundsfakta.
    Dock är majoriteten som äger en iPhone över 20år. Självklart finns det många pappas flickor som har en för att alla hennes brunkräm kompisar har en, men dom utgör en väldigt liten del utav Apples försäljning utav iPhone.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Nej, ha ett kontantkort som du använder ibland eller börja använda såna program som smsar gratis och sånt ifall båda har en iPhone eller ifall båda har en Android.
    Jag hittade något här som kan vara intressant för mig, vad tror du (och alla andra söta moppenetare)?
    http://www.tele2.se/mecenat-kompis-s...prislista.html

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag hittade något här som kan vara intressant för mig, vad tror du (och alla andra söta moppenetare)?
    http://www.tele2.se/mecenat-kompis-s...prislista.html
    Jo det låter som en smart idé ifall du förbrukar liksom 6000sms istället för 5000sms.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Om man förbrukar 5000 sms per månad kan man inte ha något liv.

5000/30= 166 sms om dagen.

Ring för guds skull.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg

Ring för guds skull.
    Jag smsade 5000sms på 14dagar. Det är mitt rekord Nu ligger jag dock på ca 1500-2000sms per månad.

Enklare att slänga iväg sms än att ringa

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jo det låter som en smart idé ifall du förbrukar liksom 6000sms istället för 5000sms.
    Jag tänkte det med, det är även bra då jag har min gamla SE w760 eller något sånt liggande i en låda. Den är bra att ha som reserv så att säga och smsa typ alla utom tjejen med den mobilen eller så.

Ring för guds skull.
    Det är väldigt skönt att ligga och smsa med någon kompis eller så på kvällarna, även lättare att slänga iväg ett sms som Hast säger.

Jag smsade 5000sms på 14dagar. Det är mitt rekord Nu ligger jag dock på ca 1500-2000sms per månad.

Enklare att slänga iväg sms än att ringa
    Precis! Mitt rekord ligger på strax under 7000 (6900-nånting) på en månad. Eller rekord och rekord, vet inte om det är någonting att skryta om precis.

Men det är som sagt enklare att smsa i de flesta lägen. Sen har jag inte mycket pengar att ringa för och de pengar jag använder till att ringa för använder jag till tjejen då hon behöver mycket uppmärksamhet.

Ring för guds skull.
    "Sms, för dig som inte vågar prata!"

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    "Sms, för dig som inte vågar prata!"
    Eller för dig som gillar sms-sex.

Nu när vi/ni ändå pratar om SMS-förbrukning per månad så kan jag väl tillägga att jag skickar 500-1000 SMS varje månad. Förr var det dock ofantligt mycket mer, tror att jag hade skickat 38000 SMS med min gamla Sony Ericson under de drygt två åren jag hade den telefonen.

Fast när jag räknade på hur många det blev i månaden så var det inte så mycket mer... 1500/månad då.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad i helvete är detta? Ett vattentätt mobilskal? För stranden hade det varit rätt roligt egentligen.

Namn:  58001_d.jpg
Visningar: 636
Storlek:  6,4 KB
    Vattentät mobilfodral
    Universal mobiltelefon
    Undervattenshus för smartphones (iPhone eller liknande). Husets ena halva är av konduktiv plast som gör att telefonens touchfunktion fungerar genom plasten. Samtal fungerar också utmärkt. Vattentät till 5 m djup. Huset flyter om det tappas i vatten. Den robusta konstruktionen ger också telefonen ett bra skydd mot kantstötar. Invändigt mått: 79x125x19 mm. Yttermått: 107x150x21 mm.

Edit: Såg den i Kjell och Company katalogen.

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Smsa är så jävla tråkigt och tidsupptagande.
    Bara för att du inte har några vänner att smsa.

Nej jag bara skojar, men jag anser och har alltid ansett att det är mycket lättare då jag inte orkar sitta och snacka när man är helt off och spelar eller så.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Fuck Sensation säger jag bara, väntar med mitt mobil byte till tredje kvartalet och köper HTC Evo 3D!

http://www.htc.com/se/product/evo3d/overview.html

Reg.datum
    May 2010
    Fuck Sensation säger jag bara, väntar med mitt mobil byte till tredje kvartalet och köper HTC Evo 3D!

http://www.htc.com/se/product/evo3d/overview.html
    Sen kan man fråga sig vafan den kommer kosta

3D utan glasögon kommer bara bli bättre och bättre och dessutom bli billigare , jag hade väntat tills efter nyår nån gång när det har utvecklats mer
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Sen kan man fråga sig vafan den kommer kosta

3D utan glasögon kommer bara bli bättre och bättre och dessutom bli billigare , jag hade väntat tills efter nyår nån gång när det har utvecklats mer
    Jag utgår ifrån vad en iPhone 4 32gb kostar, så priset spelar ingen roll

Äsch, tänker fan int sitta med en jävla M600i i ett halvår.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    tjaa! Har ett "litet" problem med min iphone. Kommer upp meddelande hela tiden "laddning med det här tillbehöret stöds inte". Detta händer ofta, inte bara när jag laddar alltså. Och ibland bara spammar det, någon som vet vad man kan göra åt saken? Hjälper inte att starta om.. Och har svårt o tro att jailbreaken kan ha spökat till det?
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=838107

Reg.datum
    Mar 2008
    Tackar! ska ta mig en närmare kik på det imorgon. Jailbreakde nämnligen skiten det första jag gjorde.. därför det är ganska svårt att veta ifall det lurar lite. Men tack för tipset!

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Blev en Iphone 4 idag
    3pott 399:-
    Fri surf
    3000 gratis sms
    Ride on!

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Tjena! Nu är det så att jag fyller år om några dagar och tänkte försöka tjata till mig en mobil av mor och far i födelsedagspresent.
    Det jag helst skulle vilja ha utav en mobil är väl att den går att ringa/smsa på men sen att den har schysst kamera. En polare har en HTC Desire HD, något att rekommendera?
    Eller finns det någon liknande telefon som är bättre och har lika bra kamera?

Iphones är uteslutet då jag tycker de är jävligt överskattade.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Tjena! Nu är det så att jag fyller år om några dagar och tänkte försöka tjata till mig en mobil av mor och far i födelsedagspresent.
    Det jag helst skulle vilja ha utav en mobil är väl att den går att ringa/smsa på men sen att den har schysst kamera. En polare har en HTC Desire HD, något att rekommendera?

Prisklass?

En billig och bra är väll Lg optimus x2 annars
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Prisklass?

En billig och bra är väll Lg optimus x2 annars
    Inte riktigt säker gällande prisklass, men inte allt för dyr. Morsan sa även att hon helst tar den på avbetalning också.

Vad jag hört om LG mobiler ska dom väl inte vara speciellt bra? Eller det kanske blivit ändring på det nu?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Du ska inte ha en HTC ifall du vill ha en bra kamera på mobilen. Det är ju där HTC sviker tyvärr. Men du borde nog titta på Samsung Galaxy S2 och LG Optimus 2x, LG har ju släppt en 3D mobil nu om det lockar att kunna ta 3D kort. Den släpptes i fredags hos The Phone House.

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Du ska inte ha en HTC ifall du vill ha en bra kamera på mobilen. Det är ju där HTC sviker tyvärr. Men du borde nog titta på Samsung Galaxy S2 och LG Optimus 2x, LG har ju släppt en 3D mobil nu om det lockar att kunna ta 3D kort. Den släpptes i fredags hos The Phone House.
    Ja okej, såg precis att Siba har sommar rea på sin Samsung Galaxy S2, kanske skulle vara något. Vad kostar den nya LG 3D mobilen då?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ja okej, såg precis att Siba har sommar rea på sin Samsung Galaxy S2, kanske skulle vara något. Vad kostar den nya LG 3D mobilen då?
    Samsung Galaxy S2 är just nu världens bästa mobil enligt M3 och fick 10/10 och det är den första mobilen i M3 historia som fått det

LG 3D går på 5200kr hos The Phone House
    LG Optimus 3D

Artiklar:
    M3 om LG Optimus 3D
    M3 om Samsung Galaxy S2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in