borra upp 5,5hk cylinder dt50

hej, vill ha mer kräm i min dt, mycket kräm... så jag känner en som kan borra upp en cylle jag har liggnas. det är 5,5 k-star gjutgärn. han sa att det går att borra upp den till 47mm utan problem.. och att det finns kolv till det åxå. kommer det bli stor skillnad om jag låtar han borra upp den och porta den? och vad rekomenderas för förgasare?

skillnad kommer det bli ja, för 47mm blir ju 70cc större förgasare rekommenderar jag ju men hur stor kan jag inte svara på
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    skillnad kommer det bli ja, för 47mm blir ju 70cc större förgasare rekommenderar jag ju men hur stor kan jag inte svara på
    ah okejj tack för snabbt svar

Fast hur mycket tid och pengar kostar det att borra och fixa kanalerna på en gjutjärns cylinder. Jag frågar för att jag inte har en aning? Det låter iaf sjukt jobbigt. Får man det gratis är det en grej. Annars hade jag nog kollat efter ett kompl kit innan eftersom du ändå måste köpa förgasare, topp, drev, kolv...

Jag körde 20-24 mm förgasare på min 70cc Och 15 drev fram. Det fungerade för mig.
    Moppemorfar

Reg.datum
    Nov 2010
    Kan sätta min vänstra pungkula på att du får mer effekt om du portar en 70cc. Då du har större och mer portar i 70cc än 50cc (5,5hk) innan du ens rört cylindern.

det kostar runt 500kr och borra cylindern topp svarar ja själv upp ! kolv kostar runt 200lappen

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Det blir bra med skillnad , jag körde med 21mm förgasare och hade gött drag på min
    org membran och trimrör bara

En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    det kostar runt 500kr och borra cylindern
    Då blir det billigare att köpa en begagnad 70cc. Tror att Jonthä har en.

Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Det blir bra med skillnad , jag körde med 21mm förgasare och hade gött drag på min
    org membran och trimrör bara

najjs! va det en uppborrad cylle på ?

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    najjs! va det en uppborrad cylle på ?
    yes
    Stog 49cc på cylindern
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    yes
    Stog 49cc på cylindern
    Det står det på de flesta Noname 65-70cc cylindrar..
    Mät loppet så kan du vara säker.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

aah najjs går det borra upp cyllen till 48 lr måste man i med nytt foder då lr svetsa?

Borrar man en sån till 47mm blir det i stort sett inget kvar av cylinderkjolen, och innerväggarna i spolportarna försvinner åtminstone delvis medan resten blir lövtunt. I bästa fall hänger det ihop medan man borrar och monterar cylindern, men så fort den startas kommer det bli ett snyggt ras.

Om gjutningen inte ändrats sedan jag åkte DT är max möjlig diameter för den cylindern 43-45mm, beroende på hur centrerat loppet är mellan kanalerna och hur just den cylindern blivit gjuten. Åtminstone om man vill att den ska hålla...

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Borrar man en sån till 47mm blir det i stort sett inget kvar av cylinderkjolen, och innerväggarna i spolportarna försvinner åtminstone delvis medan resten blir lövtunt. I bästa fall hänger det ihop medan man borrar och monterar cylindern, men så fort den startas kommer det bli ett snyggt ras.

Om gjutningen inte ändrats sedan jag åkte DT är max möjlig diameter för den cylindern 43-45mm, beroende på hur centrerat loppet är mellan kanalerna och hur just den cylindern blivit gjuten. Åtminstone om man vill att den ska hålla...
    a jag får se hur jag gör kanske köper en portad 70cc zeta

Ja har borrat en Dt cylle till 45mm utan problem, har byggt en 47mm Dt cylle åt polare nu men då fodrade ja om cyllen för att det fanns inte gods kvar för större än 45mm.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    värt att tänka på är att en "70cc" till dtmx egentligen bara är 63cc, och den är på 45mm i loppet.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Jag borrade upp en original cylle till 43mm och då blev cylinderkjolen lövtunn..

Vilket gjorde att cyllen o kolven nöp efter ca 15-20min..

Reg.datum
    Apr 2008
    Såhär såg min autisa ut med 47mm borrning.

Var förövrigt portad 197/133. Gick helt okej som bruks moppe med avstämd pipa osv.
    Satsa på något lite vassare än en 5,5a att borra.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

snyggt! men funderar på att sälja dt skiten, bara krånglar.... så de får bli en reiju drac tror ja men har kvar en dt cylle som ja kan tästa på
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Jag borrade upp en original cylle till 43mm och då blev cylinderkjolen lövtunn..

Vilket gjorde att cyllen o kolven nöp efter ca 15-20min..
    Att den nöp har inget med att kjolen va tunn, det berodde med all sannolikhet på att du borrade cyllen till ett för litet mått jämfört med kolven. På min 47mm fs1 cylle är cyllkjolen 0,7mm tunn och 15mm lång för att dem inte ska vibrera av.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in