Sidan 70 av 106 Första ... 2060686970717280 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    help me! jag får inte ciaofanskapet att gå, brytarna står på 0,4-0,5, packboxen på veven är hel, vad är felet?! den går på högvarv men inte lågvarv..
    Trasigt insug?

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Trasigt insug?
    helt, skitfint oborrat/filat insug med ny såndär plastbit på
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    helt, skitfint oborrat/filat insug med ny såndär plastbit på
    Sönderborrad original förgasare?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Sönderborrad original förgasare?
    inte kollat, men har för mig att den är riktigt fräsch med
    Senast redigerat av kattens den 2011-07-04 klockan 09:00.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Om man inte har svänghjulsavdragaren hur är då bästa sättet att då av svänghjulet? har testat med att knacka lite lätt men det släpper inte :/

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av densvenske Visa inlägg
    Om man inte har svänghjulsavdragaren hur är då bästa sättet att då av svänghjulet? har testat med att knacka lite lätt men det släpper inte :/
    Slå med 2 mejslar på vevaxel, det är det endå sättet Om du inte kan dra upp det med 2 polygrips kanske?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av densvenske Visa inlägg
    värm lite, vänd det upponer och skaka och knacka lite

Fast de ska väl stå 0,35-0,4. byt stift och kondensator kan hjälpa.
    Moppemorfar

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Fast de ska väl stå 0,35-0,4. Sitter det 13 förgasaren på som jag hade?
    0.45 är bäst

Så gott som borta. Har tre ramar och några motorer kvar. Blev sugen på att köpa den gamla 70 tals ciaoen på blocket
    Moppemorfar

hur länge brukar det ta att få sina grejer från jmpb? alltså från att man betalar och får de till dörren ?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Så gott som borta. Har tre ramar och några motorer kvar. Blev sugen på att köpa den gamla 70 tals ciaoen på blocket
    Köp den så kan du cruisa med mig och farsan i stan

Reg.datum
    Sep 2010
    finns det något bra sätt att få ciaon att vibrera mindre? skakar ju fan av så fort man kommer upp över 30 :o

Skruva åt allt du ser tyvärr så är de anpassade för typ 30. Vill man åka fortare får man stå ut med att det ska ka ka kaaaskar :p
    Moppemorfar

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    hur länge brukar det ta att få sina grejer från jmpb? alltså från att man betalar och får de till dörren ?
    jag förde över pengar förrförra torsdagen (23e eller nåt) och fick mina saker igår. Överför man på en söndag tex så brukar man få sakerna på torsdagen 2 veckor senare (nästan)

Har man pyttelitet paket (30x30x30cm) så får man det oftast på måndagen , när jag köpte kåpor och skit så fick jag mina saker på torsdagen men då var det ett enormt paket , men när jag hade litet paket så fick jag på måndagen så det varierar rätt mycket.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    jag förde över pengar förrförra torsdagen (23e eller nåt) och fick mina saker igår. Överför man på en söndag tex så brukar man få sakerna på torsdagen 2 veckor senare (nästan)

Har man pyttelitet paket (30x30x30cm) så får man det oftast på måndagen , när jag köpte kåpor och skit så fick jag mina saker på torsdagen men då var det ett enormt paket , men när jag hade litet paket så fick jag på måndagen så det varierar rätt mycket.
    okej tack, men ja förde över pengar den 1e på kvällen och nu har det ju gått 6 dagar om man räknar med helgen, och jag har inte fått nåt meddelande?

Någon som skulle kunna ta och skriva måtten på distansen till malossivariatorn? Förstår inte hur jag kan ha slarvat bort den...

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    okej tack, men ja förde över pengar den 1e på kvällen och nu har det ju gått 6 dagar om man räknar med helgen, och jag har inte fått nåt meddelande?
    Tar 6-10 dagar om du räknar bort helgen
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Tjena, jag har en fråga. Sugen på en Ciao som har stått i 4 år å startar inte numera.

Dragen plugg
    Badsnake avgasrör
    60cc cylinder i gjutgärn
    Förgasare 13mm Dellorto
    Luftburk för 13mm förgasare
    Nya munstycken
    Ny remskiva och rem 65mm

Vad kan felet vara? Skitig fögge? Dåliga brytare. Och är det värd 2k som personen vill ha för den?

Tacksam för svar!
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Tar 6-10 dagar om du räknar bort helgen
    okej tack , då behöver ja inte va orolig

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Tjena, jag har en fråga. Sugen på en Ciao som har stått i 4 år å startar inte numera.

Dragen plugg
    Badsnake avgasrör
    60cc cylinder i gjutgärn
    Förgasare 13mm Dellorto
    Luftburk för 13mm förgasare
    Nya munstycken
    Ny remskiva och rem 65mm

Vad kan felet vara? Skitig fögge? Dåliga brytare. Och är det värd 2k som personen vill ha för den?

Tacksam för svar!
    om den är fräsch i överigt är den nog värd pengarna troligtvis räcker det att byta bensin och rengöra föggen om den nu har stått så länge och gick när den ställdes in

Kan du inte höra med Fredrik på Cyckel å Motor han kanske vet?

Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Kan du inte höra med Fredrik på Cyckel å Motor han kanske vet?
    Fan det blev fel.....
    Tänkte på Edvin

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Har inte du redan en?
    jopp, men man måste ju ha 2

fick mina grejer idag så skruva dit föggen och röret försökte starta men motorn gick inte runt svänghjulet bara snurra och satt löst.
    skruva bort motorn och tog bort sväng hjulet och så va krysskilen trasig
    nån som kan va riktigt schysst och skänka en till mig

edit: hitta en krysskil som ja fick modda dit men det funka väl, men nu är det såhär att ja satt dit nya föggen igen och röret skulle prov starta med munstycke 76 men då starta den inte och stiftet va riktigt blött, gick ner till 66 samma där så ja tog original munstycket 39! funka inte heller.. helt sten död, men då börja ja pilla på kablarna lite och så skulle ja testa igen då börja den bak tända?! och skjuta massor! men den går inte igång ...
    vad kan felet va?!
    Senast redigerat av mickeidiket den 2011-07-17 klockan 18:34.

ingen som har nåt förslag?!
    edit: om nån har en CDI box till baghee kan ja köpa den !

Kan man på något sätt se om en kondensator är kass?

Hej hej , kan man trimma en piaggio super barvo utan att köpa något trimrör eller dra insugspluggen? vet att det är en ciao tråd men dom är väldigt lika

Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Hej hej , kan man trimma en piaggio super barvo utan att köpa något trimrör eller dra insugspluggen? vet att det är en ciao tråd men dom är väldigt lika
    Nej.

har nu fått frambroms klossen bak och undrar nu hur man lättast får väck fjädren?
    Senast redigerat av densvenske den 2011-07-23 klockan 17:33.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in