Sidan 71 av 102 Första ... 2161697071727381 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    tjena grabbs behöver lite tips ! Skall till Rhodos 9 oktober skulle vilja bränna lite fett innan dess vilket är de snabbaste och lättaste sättet (förutom fettsugning) (hahha skoja)

Ge tips på bra kost, jobbar som målare så blir att man bara slänger i sig skit som typ kaffe,någon snuskmacka,snus och mikromat !
    Käka mindre kalorier så tappar du vikt.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Crosstrainern är fruktansvärt bra för ditt ändamål. Tänk på att äta kcal in kcal ut. Kör 30 minuter om dagen och käka rätt. Har du inte tillgång till denna maskin kan du simma, cykla eller springa .

Edit, käka exempelvis gröt till frukost, sedan kan du käka sallad, och någon kyckling. Dra ner på sockret om du inte nu redan har det. Drick mjölk, vatten även funligt fungerar, få kcal.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    kcal in kcal ut, vad menas med de då ? Gröt käkar jag då och då till frukost men vilket är bäst, Havregryn eller risgryn ?

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Käka mindre kalorier så tappar du vikt.
    Där har vi mitt problem, vette fan va man skall käka då inte precis så jag står och kollar hur mkt kalorier varje sak innehåller ?

Förresten Gymgrossisten har ju sånt bantningspiller, funkar dom ?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tänk på att äta kcal in kcal ut.
    Han förstår nog vad du menar, men den där meningen var ganska meningslös.

Edit: Han menar att du ska äta mindre kalorier än vad du förbränner på en dag. - 500kcal/dag är det vanligast att man ligger på under deff men om du har bråttom och inte bryr dig om förlorad muskelmassa kan du ligga på ett större underskott.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Där har vi mitt problem, vette fan va man skall käka då inte precis så jag står och kollar hur mkt kalorier varje sak innehåller ?
    Det får du nog börja med då.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Havregyn är bäst. Det optimala är att köpa en matvåg. Men kolla på förpackningen och räkna ut på ett ungefär. Tror det flesta män skall ha runt 2500 kcal om dagen. Varierar ju självklart. Tror man kan räkna ut någonstans vet dock inte var. Om du har ett underskott på ca 1000 kcal om dagen så bränner du ett kilo i veckan.

Ett kilo ungefär 7000 kcal.

Linus, varför var det meningslöst?

Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Alltså, de där gör dig bara mindre hungrig såvitt jag vet. Om det är det du vill vet jag inte, men annars är det väl bara att äta rätt.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Nej.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Linus, varför var det meningslöst?
    Kcal in kcal ut är ett uttryck för skillnaden mellan kaloriintag och kaloriförbränning, typ. Kan vara både underskott, balans och överskott av kalorier. Att äta "kcal in kcal ut" går inte ihop sig.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Kcal in kcal ut är ett uttryck för skillnaden mellan kaloriintag och kaloriförbränning, typ. Kan vara både underskott, balans och överskott av kalorier. Att äta "kcal in kcal ut" går inte ihop sig.
    :-P

Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Han förstår nog vad du menar, men den där meningen var ganska meningslös.

Edit: Han menar att du ska äta mindre kalorier än vad du förbränner på en dag. - 500kcal/dag är det vanligast att man ligger på under deff men om du har bråttom och inte bryr dig om förlorad muskelmassa kan du ligga på ett större underskott.
    Är inte det att dra i? normalt brukar ju ligga på 2000-25000 kcal/dag. Då räcker det ju gott och väl med 1000-1500 kcal/dag Får man bara i sig 500 kcal/dag så kommer man ju vara sjukt hungrig hela dagen...

Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Är inte det att dra i? normalt brukar ju ligga på 2000-25000 kcal/dag. Då räcker det ju gott och väl med 1000-1500 kcal/dag Får man bara i sig 500 kcal/dag så kommer man ju vara sjukt hungrig hela dagen...
    Observera att han skrev -, alltså minus 500kcal om dagen. 2000-500= 1500kcal

Citat Ursprungligen postat av Fundamentals Visa inlägg
    Observera att han skrev -, alltså minus 500kcal om dagen. 2000-500= 1500kcal
    Aha haha tänkte det var lite skumt =)

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Helvete vad nice träning idag ;D Körde bicepscurl på 27,5 kg... lite discosving men vafan... helt klart okej ändå!

En kille på gymmet som tävlar i bodybuilding och är 22 år gammal blev hämtad av polisen på gymmet... steroider under de senaste halvåret ungefär...
    Killen hade sjukt mycket respekt av alla och hade världens potential men nu har allt de försvunnit.... Fattar inte hur han tänker...

Hej folket i träningstråden!

Nu är det såhär att jag efter ca 1 år av skador äntligen är frisk förklarad (benhinne å knä inflamationer) och ska nu försöka komma tillbaka till min gamla form då jag under skadetiden gick från ca 6 träningar i veckan + matcher till lite strö träningar då och då vilket har lett till att jag gått upp ca 10 kilo (ligger på 95kg @ 183cm). Det kanske inte låter som extremt mycket men jag känner även mig mycket svagare och ur form och min kondition är inte ens i närheten av vad den var så nu söker jag hjälp/motivation här!

Mitt mål är att när handbolls säsongen börjar i september vara i någorlunda bra form så jag klarar av att spela normalt igen jag förstår att allt inte kommer komma tillbaka men det jag saknar mest är kondition och spänst.

Då jag bor nära spår i skogen där jag kan löpa och ett litet skogsgym eller vad man ska kalla det så tänkte jag börja med löpning å normala grundövningar som armhävningar/situpp/chins å olika spänstövningar i olika varianter.
    Tycker ni det känns värt att köpa ett gymkort eller ska jag spara mina slantar och köra på det jag planerat? Min kost är i övrigt helt ok så tänkte inte göra några större omläggningar där förutom lite olika vitaminer å liknande.

Hur ofta skulle jag behöva löpa? Jag vill gärna inte börja för hårt och riskera att min kropp slits ut igen så jag funderar på om jag ska springa längre sträckor varannan dag eller kortare varje dag till en början och öka successivt?

Sen hur motiverar ni er till att träna? Jag är OERHÖRT dålig på att träna själv men när det är lagträning är det inget problem och jag försöker få min vän med på detta men får se hur det går.
    En svensk tiger!

Reg.datum
    Jun 2010
    Hej, skulle behöva lite feedback på mitt träningsprogram..

Jag tränar mest för att bli en bättre fotbollsspelare. Men största svaghet är i nuläget är att jag är ganska tanig, är långsam (oexplosiv) och ganska dålig kondition. Alltså egentligen dålig på den fysiska biten. Jag skulle nu därför vilja ha lite feedback på ett program som jag har knåpat ihop. Till att börja med kan jag säga att jag är ca 192cm lång och väger 80kg.

Måndag Intervaller
    Tisdag Gym - Pass 1
    Onsdag Löpning
    Torsdag Gym - Pass 2
    Fredag Intervaller
    Lördag Löpning
    Söndag Vila
    Och så rullar det på...

Intervaller = Explosivitetsträning - Löper ca 60 m allt vad jag kan ca 6-8 ggr. Ganska lång vila mellan varje gång för att kunna springa så snabbt som jag kan varje gång. Kör även "stegen" och hoppar över häckar.

Löpning = Joggar en sträcka på ca 5km. Ökar distans när jag känner att jag orkar.

Gym - Pass 1 = Sit-ups, Hyperextensions, Knästabilitet, Plankan, Rotationgrej(För magen), Bicepscurl, Cablecurl, Bänkpress, Peckdeck.

Gym - Pass 2 = 1. Benpress, benspark, lårcurl, utfall med hantlar, Tåhävningar med hantlar, Armhävningar, Pushdowns, Hantelpress.

Vad tror ni om detta schema? Hur lång tid bör det ta innan jag märker av resultat om jag verkligen ger allt när jag tränar och äter rätt och mycket? Har ni några invändningar på mina gympass? Bör jag köra några andra övningar osv?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Drog av ett biceps/triceps pass runt 8 , gick helt okej faktist

Dagens form
    52,9 kg
    175 cm lång
    Tränat 2 veckor på gym

Hoppa inte på mig nu , e jo trotts allt liten

Citat Ursprungligen postat av exzar Visa inlägg
    Drog av ett biceps/triceps pass runt 8 , gick helt okej faktist

Dagens form
    52,9 kg
    175 cm lång
    Tränat 2 veckor på gym

**Bilder***

Hoppa inte på mig nu , e jo trotts allt liten
    20 år och väger 52.9 ät mer pojk så skaru se att detta slutar kanon

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    20 år och väger 52.9 ät mer pojk så skaru se att detta slutar kanon
    Alltid vart underviktig och haft grymt svårt att gå upp i vikt , men nu när ja har börjat träna så klarar ja av att äta mer , gått upp totalt 2 kg på dessa två veckor.

Hållt strikt schema och äter på bestämda tider , ligger på ungefär 500 till 1200 kcal överskott per dag

Såååja, äntligen hemma i kalix..

Har dock gymmat 5/7 av dagarna jag varit borta i uppsala

Innan jag drog så gjorde jag den dära militärpressgrejjen, 50 reps, 24 14 12

Hållt strikt schema och äter på bestämda tider , ligger på ungefär 500 till 1200 kcal överskott per dag
    Då kommer det gå bra! Fokusera på maten, ät som en dåre!

Är själv lite ''underviktig'' så vet precis hur det känns och allt vad det innebär! Har aldrig pallat äta så som det krävs för att bygga så mycket jag önskar när jag gymmat, därför har jag alltid tröttnat! Träna kan jag gärna göra massor, men klarar aldrig maten!

Så fokusera på käket och fortsätter du som du gör nu, om de stämmer, måste du gå upp!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Då kommer det gå bra! Fokusera på maten, ät som en dåre!

Är själv lite ''underviktig'' så vet precis hur det känns och allt vad det innebär! Har aldrig pallat äta så som det krävs för att bygga så mycket jag önskar när jag gymmat, därför har jag alltid tröttnat! Träna kan jag gärna göra massor, men klarar aldrig maten!

Så fokusera på käket och fortsätter du som du gör nu, om de stämmer, måste du gå upp!
    har också svårt med maten , så dom dagar ja inte tränar , så går ja o småäter massor! sen så kör ja me gainers , kan rekommendera Serious mass , 1250 kcal per serv på vatten , dock kör jag med mjölk som en redig karl o hamnar på mellan 1600 kcal och 1800 beroende på hur mkt jag preppar min gainer. tränings dagar splittar ja upp på 2 drinkar , en direkt efter träning , sen mat , sen en innan ja ska sova.

sen får man inte glömma att hålla koll på protien intaget! ligger på mellan 100-140g protien om dagen , din kroppsvikt x2 = dagligt intag , simpel as that

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    [...]
    Träna en sak i taget. Vill du bli explosiv och snabb så tränar du styrka. Vill du få kondition så tränar du intervaller. Kombinera dessa och du kommer i princip inte att få några resultat.
    Börja med att bygga upp kroppen som du vill ha den i muskelväg. Efter den perioden så tränar du kondition.

[...]
    Det enda du behöver lägga ner vikt på är att äta, äta och åter äta. Protein är inget du är speciellt beroende av nu, så att försöka få en hög dos protein är bara onödigt och bortslösade pengar för din del just nu.

Vivarn, när du är låg på motivation. Kör det du tycker är kul, brukar funka för mig.
    Dra i dig en dos PWO och sen drar du ett fett discopass, så blir det säkert bättre igen

Träningslära.se är riktigt vettig, hur går det för dig Parden?

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    ----
    Tack för mycket bra läsning!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •