körde, stängde av, nu vill den inte :S

Tjenare!

Satte på ett nytt rör och insug+förgasare igår på min aerox, ett yasuni C21, stage6 r/t insug och 26 r/t pwk förgasare, gick igång bra och så hade iof väldigt mkt olja i, för mkt men den gick att köra med.
    skulle hem från mekstället, stannade kort vid en plats strax innan hemmet och stängde av den, sen 5 min senare när jag skulle starta den ville den inte igång :S
    trodde den var sur så rulla hem den och chillade på det tills dagen efter istället, men den vill inte idag heller... köpte nytt tändstift för att testa, den får bensin och den får luft men vill inte tända...

har ni några förslag på vad det kan vara?

EDIT: har även provat med ny rättblandad bensin idag, funkar fortfarande inte...har även kollat gnistan men den är stendöd så nu vet jag anledningen till varför den inte startar men jag har ingen aning varför den inte får gnista då jag har ett helt nytt tändstift och den funkade tills jag stängde av med nyckeln.

EDIT: kan det vara start relät? kan det gå sönder bara sådär?
    Senast redigerat av Krille den 2011-07-11 klockan 19:52.

kan KANSKE vara skuren Kolla cylindern, annars kan det helt enkelt vara nån sladd till CDIn som har gått av/lossnat

den är icke skuren går runt fint som snus och kollade alla sladdar och så förut men ska ta en nogrannare koll imon, sen kan också min tändhatt ha fuckat till det för den är i rätt dåligt skick :/

Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    den är icke skuren går runt fint som snus och kollade alla sladdar och så förut men ska ta en nogrannare koll imon, sen kan också min tändhatt ha fuckat till det för den är i rätt dåligt skick :/
    Min gick också runt fint fast den va skuren

Reg.datum
    May 2010
    Har den bra komp då?

Höll på liknande med min förut, hade också MEGA mkt olja, gick... sen vela den knappt starta.

Gör rent tanken + kolla noga anslutningarna i kranen, det löste sig för mig, hittade t.om en skruv i tanken(O.O) man vet aldrig! kanske ligger en råttsvans i din

Vad jag förstår så får du ju inte ens gnista, kolla jordningar, tändkabeln + tändhatten.. finns en felsökningstråd där du kan kolla Lycka till, tror du fixar det där..
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Höll på liknande med min förut, hade också MEGA mkt olja, gick... sen vela den knappt starta.

Gör rent tanken + kolla noga anslutningarna i kranen, det löste sig för mig, hittade t.om en skruv i tanken(O.O) man vet aldrig! kanske ligger en råttsvans i din
    har gjort rent tanken, lagt i ny bensin, bensin är heller inte problemt, den får gott om bensin gnistan som spelar ett spratt ^^

Citat Ursprungligen postat av Ackér Visa inlägg
    Vad jag förstår så får du ju inte ens gnista, kolla jordningar, tändkabeln + tändhatten.. finns en felsökningstråd där du kan kolla Lycka till, tror du fixar det där..
    ska kolla dom imon hoppas jag att det gör, säkert bara någon lite sladd -.-

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Har den bra komp då?
    Den har prima komp precis som innan den slutade starta, rätt tungt att stå och kicka efter en liten stund med det kompet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in