Sidan 3 av 4 Första 1234 Sista
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Precis saker likt detta jag vill uppnå! Att folk inser riskerna och att man ska ta det lugnt ifall man kör där det kan finnas barn, människor i allmänhet eller trafik. Det är viktigare än vad man kan tänka sig när man sitter där och styr fordonet!
    Precis!

Btw Har en granne vars bror hade en M3. Han skulle alltid köra som idiot, köra om på insidan osv. Detta slutade med att han och en polare körde in i ett träd i ca 120km/h. Han frontalkrockade inte men passagerarsidan tog smällen och hans polare dog omedelbart. Han kan inte jobba idag, eller köra bil och är sjukskriven. Så ni som skall köra som fuckon på moppe eller med bil, utsätt isf inga mer än er själva för de riskerna ni tar!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    May 2010
    Eftersom Tobbe94 skrev, Så tänkt jag också skriva. Vad jag gjort för skiten när man var 13-15år.
    Tjatade på morsan om att få köpa en fiddy. Tillslut fick jag köpa en! När jag väl har lärat mig köra den, kör jag med den till kompisarna/skola o ja allt.

Ligger fyll patte ner i byn/staden och kör om folk hur som helst, in på totoarer/cykelvägar. Körde med den i 1år tills skiten gick sönder. Under det året var jag nära på att köra på en hund,krocka med bilar pga omkörningar när man har möte och allmänt idiot körning! Jag skjusade även folk utan hjälm på den nästan hela tiden!

Sedan när man fick moppe så trimmade man nästan direkt, fucko körde endel. Men tillslut fattade jag att man inte kan köra så innan det var för sent för mig eller andra människor i trafiken skulle skadas allvarligt

Kanse lite slarvet skrivet.
    Men skit samma

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Evolution i min mening, hoppas bara att de kör ihjäl sig själva före någon annan.

Jag tycker personligen att om man ska köra i stadstrafik, så ska man åtminstone ha lysen på sin cykel. Sen att den är trimmad gör ingenting. Bara du inte kör som ett fucko, o drar om på insidan eller så. Anser själv att man trimmar för att hålla jämnt tempo i trafiken o inte sinka andra eller bli nerprejjad i diket.

Crossar har ju vanligtvis inte lysen nånstans i standardutförande, så låt de vara o endast brukas där de hör hemma - alltså på banan. Om du nu kör den till/från banan så är det ju ingen fara, får väl se lite genom fingrarna då. Men om du kör den som bruks o så, är det ju en annan femma. No good.

Men om man är en bra o vettig förare så brukar det går bra! Bara man har respekt för annat o andra. Sen lite vett somsagt mellan pannbenen också gärna. Brukar hjälpa att förhindra olyckor o annat om man använder de små grå...
    "Inställningen är halva grejen"

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Jag tycker personligen att om man ska köra i stadstrafik, så ska man åtminstone ha lysen på sin cykel. Sen att den är trimmad gör ingenting. Bara du inte kör som ett fucko, o drar om på insidan eller så. Anser själv att man trimmar för att hålla jämnt tempo i trafiken o inte sinka andra eller bli nerprejjad i diket.

Crossar har ju vanligtvis inte lysen nånstans i standardutförande, så låt de vara o endast brukas där de hör hemma - alltså på banan. Om du nu kör den till/från banan så är det ju ingen fara, får väl se lite genom fingrarna då. Men om du kör den som bruks o så, är det ju en annan femma. No good.

Men om man är en bra o vettig förare så brukar det går bra! Bara man har respekt för annat o andra. Sen lite vett somsagt mellan pannbenen också gärna. Brukar hjälpa att förhindra olyckor o annat om man använder de små grå...
    precis. själv tycker inte jag att man ska "missbruka" trimmet. Jag tycker det är helt okej att trimma för att hänga med i trafiken!
    fuckos borde förbjudas från vägarna.. Visst har jag själv varit ett fucko, men nu när man blivit en aning äldre inser man hur idiotiskt det är, för det är verkligen idioti!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Lysen är förfan det viktigaste på en moped, alla idioter som kör utan lysen borde hängas. Tänk den dagen man frontar med en mopedist, vem får mest ont, han som dör eller jag som får leva med det resten utav livet? Mopedister utan lysen är ju helt osynliga utan ett fungerande fram och baklyse.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Lysen är förfan det viktigaste på en moped, alla idioter som kör utan lysen borde hängas. Tänk den dagen man frontar med en mopedist, vem får mest ont, han som dör eller jag som får leva med det resten utav livet? Mopedister utan lysen är ju helt osynliga utan ett fungerande fram och baklyse.
    så sant så sant.
    den ända det är synd om är han som krockar med mopedisten, som får leva med det hela livet, och klandra sig själv för att den dumma moppepojken körde utan lyse.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

på natten kan dom få köra som fan dom vill bara dom inte stör mig

i alla fall här så är det typ inga bilar ute på natten hört crossar 3 dagar i rad nu
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    på natten kan dom få köra som fan dom vill bara dom inte stör mig

i alla fall här så är det typ inga bilar ute på natten hört crossar 3 dagar i rad nu
    Det är ju värre o köra på natten utan ljus, då syns crossarna ännu sämre.

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Det är ju värre o köra på natten utan ljus, då syns crossarna ännu sämre.
    mjoo sant men dom låter ju som fan så går inte o missa skiten + här där jag bor är jag ute på natten med moppen eller så är det kanske några bilar vid statoil eller någon taxi inte mera så ganska lugnt ändå

och sen kan det ju vara rätt svårt att bedöma var crossen är även om man hör den, särskilt inifrån en bil. inte för att jag bryr mig om någon crossidiot dör men det är ju synd på bilen och föraren får leva med det resten av livet.

Tycker att man får köra som man vill så länge man tar hänsyn till tex barn och andra som går cyklar osv

Citat Ursprungligen postat av vinez Visa inlägg
    Tycker att man får köra som man vill så länge man tar hänsyn till tex barn och andra som går cyklar osv
    Men i en stad/samhälle så är det ju i princip alltid någon som är ute och gå eller cyklar. Säg att du kör med din cross på bakhjulet i 60-70 över ett backkrön och slår över, då kan hojen studsa(även glida) en bra bit innan den tar stopp. Står det någon vid sidan av vägen så är det ganska allvarliga skador vi snackar, speciellt om det är ett barn.

Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Även om det sitter några ungdomar och spelar hög musik i bilen?
    njaaa då är det lite svårt

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    och sen kan det ju vara rätt svårt att bedöma var crossen är även om man hör den, särskilt inifrån en bil. inte för att jag bryr mig om någon crossidiot dör men det är ju synd på bilen och föraren får leva med det resten av livet.
    sant...

men alltså kör jag cross på gatan (polarens land) då kör jag fort ja men håller ändå koll och sakar ner i områden där folk bor och rör sig osv

somsagt, mord är värre
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    somsagt, mord är värre
    massmord är värre än dubbelmord, betyder det att dubbelmord är okej?

massmord är värre än dubbelmord, betyder det att dubbelmord är okej?
    nä men menar på att mord är värre än buskörning
    Why go to slow when you can ride 2fast?

nä men menar på att mord är värre än buskörning
    så bara för att det finns ett värre brott är det mindre allvarliga brottet helt okej? du fattade inte vad jag ville säga va?

min sponsor drog på nån regskylt nåt annat fordon på sin 250cc 56 hk race trike och körde på stan, ingen brydde sig, inte ens snuten

edit: har läst igenom typ hela tråden, det är ju sjukt att inte ens polisen bryr sig, det är ett rent mordvapen - har själv kört. Har har iofs lite trafikvett osv men ändå, om en invandrare - som i flertalet fall varken har hjälm ett ett omdöme skulle sätta sig på en sån och köra skulle han defenitivt ha ihjäl sig själv, säkert någon annan också..
    Senast redigerat av ajonson den 2011-07-17 klockan 21:13.
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    min sponsor drog på nån regskylt nåt annat fordon på sin 250cc 56 hk race trike och körde på stan, ingen brydde sig, inte ens snuten

edit: har läst igenom typ hela tråden, det är ju sjukt att inte ens polisen bryr sig, det är ett rent mordvapen - har själv kört. Har har iofs lite trafikvett osv men ändå, om en invandrare - som i flertalet fall varken har hjälm ett ett omdöme skulle sätta sig på en sån och köra skulle han defenitivt ha ihjäl sig själv, säkert någon annan också..
    Nog tror jag att polisen bryr sig, säkerligen väldigt mycket också. Men vad ska polisen köra om det kommer en cross i 100 blås på en 50väg?

Polisbilen har knappast en chans att hänga med på alla vägar crossen kan ta sig genom, ännu mindre ifall förararen blir stressad och utsätter både sig själv och andra för en extrem livsfara.

Ska förövrigt bli uppringd av killen på BLT imorgon vid 14-tiden. Får se ifall det leder till en artikel eller inte.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    mjoo sant men dom låter ju som fan så går inte o missa skiten + här där jag bor är jag ute på natten med moppen eller så är det kanske några bilar vid statoil eller någon taxi inte mera så ganska lugnt ändå
    Jag mötte en cross för ett tag sen när jag körde lite på natten, jag hörde den lång väg men såg den inte nånstans. Visserligen kör jag med tonade glasögon men jag såg den inte ens när han blåste förbi mig.

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag mötte en cross för ett tag sen när jag körde lite på natten, jag hörde den lång väg men såg den inte nånstans. Visserligen kör jag med tonade glasögon men jag såg den inte ens när han blåste förbi mig.
    tonade glasögon inte bra på natten mjoo det är ju ett stort problem när dom kommer så snabbt så man inte ser dom

somsagt, mord är värre
    No shit

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Rent åt helvete säger jag ! Bunt ihop å slå ihjäl !

Många bra svar här tycker jag!

Ni som tycker att det är okej att köra i städer med crossar, mopeder utan lysen på nätter etc. Kan ni förklara varför det inte skulle vara någon risk med det och lägg fram logiska argument till hur det skulle kunna vara riskfritt. Lyssnar gärna på era åsikter också!

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Många bra svar här tycker jag!

Ni som tycker att det är okej att köra i städer med crossar, mopeder utan lysen på nätter etc. Kan ni förklara varför det inte skulle vara någon risk med det och lägg fram logiska argument till hur det skulle kunna vara riskfritt. Lyssnar gärna på era åsikter också!
    Det är inte riskfritt, men det finns inte något som är.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Det är inte riskfritt, men det finns det inte nåt som inte är.
    fast att köra cross i bebyggelse är extremt riskfyllt, särskilt på natten.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    fast att köra cross i bebyggelse är extremt riskfyllt, särskilt på natten.
    Ja det är det verkligen, det har jag inte sagt

Får väl poängtera att jag inte är för det överhuvudtaget. Att köra utan lysen mitt på natten är riktigt illa även om man kör bil, moppe eller cross!
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Har precis pratat med journalisten på Blt och han samt en fotograf kommer hit lite efter 15.00. Behöver jag säga att det känns lite pirrigt?

Skriver när jag gjort intervjun och allt därtill!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in