Hållbarheten på bmw-motor och drivlina är mycket dålig om man som skippar servicar och inte kör trimmat. Det vanliga brukar som på andra m30 vara att kamaxeln går ned sig och att turbon kan vara sliten. Har även hört motorn kan rosta på de nya modellerna..
    En dag kom det in en snut, det var en rutten en.

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    vem har nämnt subaru?
    om du nu måste veta så på vår subaru existerar i alla fall inga fel med fyrhjulsdriften.
    vi backade upp för en backe som var för hal för att gå på (is), med husvagn. det spann ett kvarts varv sen greppade det hela vägen...
    Det måste ha varit något fel på backen. För Subaru växlar till sprallo diff vilket gör det nästan omjöligt

Citat Ursprungligen postat av slize Visa inlägg
    Det måste ha varit något fel på backen. För Subaru växlar till sprallo diff vilket gör det nästan omjöligt
    haha vad snackar du om? fel på backen?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Den kommer rasa inom ett år om du kör över 200km/h ofta.

Yes, de bästa bilarna Volvo tillverkat eftersom att de inte tillverkas i Sverige.

I de nyare volvo medellerna sitter det ju Srago Drift, vilket är bättre än Quattro.
    Men allvarligt talat hur ofta kör man över 200km/t? Inte ens pingvin gubbarna i Tyskland gör det. Och våran gamla 420 SEL Merca gick så jävla stadigt i 200+. Våran gamla Mini cab gick också fint i 210 med taket uppe då.

Dom sämsta bilarna, de är ju bara Ford rakt igenom.

Volvo har ingen konstant 4hjulsdrift därför är dom inte bäst.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nja, sitter Solex Cisac-förgasare på den, dvs en jävligt dålig!

Men med lite fix så får jag nog den att gå, men först och främst så ska jag plocka allt fint (Baklucka, framskärmar, ev. en dörr) till min andra!
    Så den med förgasare blir mer vinterbil eller något åt det hållet, beror på hur "fin" den blir sen.
    Byt till Weber då?

Jo men de kommer nog bli fint tillslut

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas det iaf nu har Volvo ingen vidare identitet. Våran V70 årsmodel -10 känns mer som en mondeo än något som rullat ut ifrån Göteborg
    Ne dom Volvo och Ford delar ju plattform just nu. Den enda riktiga Volvon som säljs idag är XC90n.

haha vad snackar du om? fel på backen?
    Måste varit sandad som fan

Måste varit sandad som fan
    hade det inte varit mörkt hade man kunnat spegla sig i den. man kunde knappt stå utan att halka...

Reg.datum
    Mar 2006
    Hållbarheten på bmw-motor och drivlina är mycket dålig om man som skippar servicar och inte kör trimmat. Det vanliga brukar som på andra m30 vara att kamaxeln går ned sig och att turbon kan vara sliten. Har även hört motorn kan rosta på de nya modellerna..
    Varför skulle man skippa servicar? Sen vad du har hört eller vad du kan lägga källor på är två helt olika saker.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Gör du comeback nu Svaniis?

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Därför man åker en 945 Made in gothenburg!
    Körde lite med han i Gbg idag, man får nästan en lite "nostalgisk" känsla av det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    Mar 2006
    Gör du comeback nu Svaniis?

Körde lite med han i Gbg idag, man får nästan en lite "nostalgisk" känsla av det
    Flashbackchatten är avstängd och måste få prata lite bara.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Flashbackchatten är avstängd och måste få prata lite bara.
    Svannis du var och är ju KUNG AV ÖVRIGT! Men sen kom ju alla p12or och de som spammade sönder sidan så då kanske det inte var så roligt att hänga här längre?
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nja, det kostar ju, och jag lägger hellre pengar på den andra.
    Jo de är förståeligt.

Ni Volvo älskar är ju fan helt omöjliga att prata med, Palmer är ju kär i Saab men t.o.m. han förstår att det finns andra bilar än Saab. Men ni tror ju att Volvo är världens bästa bil.
    Total menningslös konversation. Och du Oscar är ju fan hur jävla enkelspårig som helst.

hade det inte varit mörkt hade man kunnat spegla sig i den. man kunde knappt stå utan att halka...
    Isdäck möjligtvis..... Och jag vet ju inte vilken modell du har, snackar om en liknade som var i filmen

Isdäck möjligtvis..... Och jag vet ju inte vilken modell du har, snackar om en liknade som var i filmen
    en legacy 07 lilla motorn. vi har nokian hakka 7 (eller 5 eller vad det är) däck, alltså rätt grova dubbar...

edit: hakka 5 var det

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Men allvarligt talat hur ofta kör man över 200km/t? Inte ens pingvin gubbarna i Tyskland gör det. Och våran gamla 420 SEL Merca gick så jävla stadigt i 200+. Våran gamla Mini cab gick också fint i 210 med taket uppe då.

Dom sämsta bilarna, de är ju bara Ford rakt igenom.

Volvo har ingen konstant 4hjulsdrift därför är dom inte bäst.

Ne dom Volvo och Ford delar ju plattform just nu. Den enda riktiga Volvon som säljs idag är XC90n.
    Beror ju på vilken bil man har, bmw brukar ju ofta ha svårt att komma upp över 180km/h, vilket volvo v70 med t.ex flexifuel motorn inte har. Mini Cab rasar ju i chassiet efter ca 2år. Dålig byggstandard.

Nej där har du faktsikt fel, volvo v50 har bäst komfort av alla vovlo bilar.

Dock den bästa fyrhjuls driften är Toyota. Det är något som inte kan diskuteras!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Dock den bästa fyrhjuls driften är Toyota. Det är något som inte kan diskuteras!
    Jeeps 4wd är väll konkurenskraftig med toyotas?

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Drog och köpte Autosol idag och tänkte trä på de imorgon på fälgarna, är det något specielt sätt att gnugga in det eller smetar man in det med en trasa och sen torkar fälgen?
    Of topic.

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Drog och köpte Autosol idag och tänkte trä på de imorgon på fälgarna, är det något specielt sätt att gnugga in det eller smetar man in det med en trasa och sen torkar fälgen?
    Ta på lagom, hellre för lite än för mycket. Sen är det bara att gnugga, ju mer du gnuggar ju blankare blir det. (Till en viss gräns.)

Reg.datum
    Nov 2010
    bmw brukar ju ofta ha svårt att komma upp över 180km/h
    Va fan snackar du om? Är du helt pantad eller?
    Menar du på fullaste allvar att en bmw m3/m5/m6 har problem att komma upp i hastigheter över 180km/h?
    Dom tre jag nämnde nu har alla över 300hk, och en sportbil är ju inte direkt byggd för o köra i skogen.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Beror ju på vilken bil man har, bmw brukar ju ofta ha svårt att komma upp över 180km/h, vilket volvo v70 med t.ex flexifuel motorn inte har. Mini Cab rasar ju i chassiet efter ca 2år. Dålig byggstandard.

Nej där har du faktsikt fel, volvo v50 har bäst komfort av alla vovlo bilar.
    Åh herregud. Hur orkar du? Gash.. Du är omöjlig..
    Våran BMW kommer lätt över 180 snabbare än min T5 vilken dag som helst. Och nu vill jag se bevis på att en BMW M6 går saktare upp till 180 än din älskade Volvo gör. Ta valfri motor nu och bevisa för mig att en den starkaste Volvon spöar den starkaste BMW;en.

Du är nog för fan den mest enkelspårigaste människan jag träffat. Ta av dig skygglapparna och se alla andra bilmärken. Och V50n har bra komfort bara för det är samma Volvo säten som i alla andra Volvo bilar som är gjorda för att åka långt i, och håller med dig om att dom är bekväma. Dock inget att jämföra med en skön sportstol.

Jag ger upp detta nu, åk och köp en Volvo med Flexifuel så tar jag familjens BMW så träffas vi någon dag!

Jeeps 4wd är väll konkurenskraftig med toyotas?
    Nej det är det inte. Har en toyota land cruiser i familjen, v6 4.0 runt 300+ hk. Från utlandet (Dubai). Toyota är det ända man använder i öknen då det är mest hållbara och har bäst 4hjulsdrift.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Våran BMW kommer lätt över 180 snabbare än min T5 vilken dag som helst. Och nu vill jag se bevis på att en BMW M6 går saktare upp till 180 än din älskade Volvo gör. Ta valfri motor nu och bevisa för mig att en den starkaste Volvon spöar den starkaste BMW;en.

Du är nog för fan den mest enkelspårigaste människan jag träffat. Ta av dig skygglapparna och se alla andra bilmärken. Och V50n har bra komfort bara för det är samma Volvo säten som i alla andra Volvo bilar som är gjorda för att åka långt i, och håller med dig om att dom är bekväma. Dock inget att jämföra med en skön sportstol.

Jag ger upp detta nu, åk och köp en Volvo med Flexifuel så tar jag familjens BMW så träffas vi någon dag!

hahahhahahha asså på riktigt, fattar ni inte att jag och slize driver? Hälften av orden är fan påhittade ju. Gillar f.ö inte volvo särskilt mycket.

hahahhahahha asså på riktigt, fattar ni inte att jag och slize driver? Hälften av orden är fan påhittade ju. Gillar f.ö inte volvo särskilt mycket.
    +1 är dock seriös nu med toyota, Slize <3 toyota

Reg.datum
    Mar 2006

roligt att bmw'n är 10s snabbare än volvon till 200...

Reg.datum
    Nov 2010
    +1 är dock seriös nu med toyota, Slize <3 toyota
    Ni är ett typiskt exempel som Lennart drog upp.
    Så fort ni känner att ni har alla emot er så säger ni, "jag va inte seriös".

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Jag tar vår V70 Flexifuel den tar 0-100 på 12 sek har en förbrukning på 0,9, 145 sega hästar och en toppfart på 200 km/h
    Men seriöst som Hast sa det finns fler bilar än Volvo! Om du var rik och ville ha en riktigt fet bil att skjutsa röven i hade du då köpt en Bentley/Rolls-royce/Maybach eller hade du köpt en S80? Volvo är ett bra märket utan identitet dessvärre men INTE bäst på allt.

Nej det är det inte. Har en toyota land cruiser i familjen, v6 4.0 runt 300+ hk. Från utlandet (Dubai). Toyota är det ända man använder i öknen då det är mest hållbara och har bäst 4hjulsdrift.
    Jo Land Cruiser är ingen dålig bil.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in