-
2011-07-28, 15:09 #6481
-
2011-07-28, 15:12 #6482
-
2011-07-28, 15:17 #6483
- Reg.datum
- Mar 2011
- Ort
- linköping
- Inlägg
- 1 239
-
2011-07-28, 15:32 #6484
-
2011-07-28, 15:38 #6485
-
2011-07-28, 19:06 #6486
Tror inte du tjänar specielt på att köpa i england, rullar väldigt mycke skit där kan ja intyga, och r34 ligger fortfarande runt 300k för dom billigaste i england typ samma som här.
Priserna på dessa bilar har sjunkit så pass mycket i sverige att de knappt är lönt längre, folk tänker endast på vad bilen kostar o inte resten, skyline är riktigt dyra i tuning delar o reservdelar tex kostar en vettig eftermarknads koppling mellan 13-25k
Senare inser folk att dom inte har råd efter någon månad och försöker säljer den, o i desperat försök efter pengar så dumpar dom priserna när den legat ut ett tag.Nissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2011-07-28, 20:02 #6487
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
M5 E60, något negativt?
-
2011-07-28, 20:50 #6488
-
2011-07-28, 20:52 #6489
-
2011-07-28, 21:05 #6490
- Reg.datum
- Mar 2006
- Ort
- Västerås
- Inlägg
- 1 599
-
2011-07-28, 22:21 #6491
-
2011-07-28, 22:52 #6492
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
Då va turbon bytt, ca 12 timmar arbete som Nissan skulle ta 25k för.
-
2011-07-29, 00:18 #6493
Själv skulle jag valt en M5 e60. M3an har ju kvar lite mer av den gamla "BMW känslan", som i e39 osv, men själv gillar jag även dem nyare BMW modellerna starkt och e60 m5 är bland mina favoriter. Har själv inte kört någon, men vår 545 e61 är gudomlig och M5an lär inte vara sämre!
Har läst en del om e60 m5, då jag hoppas att jag kommer kunna skaffa mig en om något år.
Verkar ju inte finnas några speciella typfel förutom att SMG pumpen kan ge upp, även kopplingen har en tendens att ge upp. Dock är det pga vårdslösa förare som tror att grejerna ska tåla LC starter dag in och dag ut.. Så inge fel på kopplingen i sig, men LC starter med två ton bil på 507hk sliter ju en hel del på materialet.
En annan sak som man ska tänka på är att gärna ha med sig en liter olja i bilen hela tiden, då motorn förbränner lite olja (inbyggt "fel") Eftersom det är speciell olja som v10an kräver, och man lär knappast hitta den på macken. (Castrol Edge BMW 10w-60)
-
2011-07-29, 00:23 #6494
-
2011-07-29, 01:10 #6495
- Reg.datum
- Apr 2007
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 113
-
2011-07-29, 12:23 #6496
Är halvbekant här som hade e60 M5 förra året men som i år har en M3 hpf, minns inte om det var stage2 men har för mig att det var 770hk med methanol insprut. Så borde vara stage 2, men i vilket fall. Det är ett jävla odjur! fyfan så den går, 200-270 så åker han jämnt med en yamaha R1
-
2011-07-30, 01:26 #6497
-
2011-07-30, 01:28 #6498
-
2011-07-30, 01:33 #6499
-
2011-07-30, 01:34 #6500
-
2011-07-30, 01:36 #6501
-
2011-07-30, 02:20 #6502
-
2011-07-30, 16:38 #6503
-
2011-07-30, 17:38 #6504
-
2011-07-30, 17:50 #6505
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-07-30, 17:54 #6506
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Hultsfred
- Inlägg
- 1 379
-
2011-07-30, 17:56 #6507
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-07-30, 18:03 #6508
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Hultsfred
- Inlägg
- 1 379
-
2011-07-30, 18:06 #6509
-
2011-07-30, 23:10 #6510