Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    samt importera så mycke de går från gamla forumet, fanns massa guider. detta forum är fört stort och glest och saknar förebilder, det var de som drev mnf mot storheten 2008, förebilder, etc etc, nu är p12 attityden o stör
    Bara att börja kopiera trådar och skriva vem riktiga skaparn är
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

ddos
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg

Det där är en Grupp Skulle vart bättre med en Sida -Fanpage då sprids sidan mkt bättre

steg1 är ju att köpa moppenet.com och .se domänen o peka hit!
    moppenet.com ägs av GarageGo och han släpper inte domänen. (Såvida du inte har de 70000 kr han betalade för MoppeNet.com från första början, då skulle han kanske bli intresserad).
    Moppenet.se ägs av ett företag som handlar med domäner så jag skulle gissa på att de vill ha 20000 kr + för domänen och detta är inte några pengar som finns då vi inte tjänar några pengar på forumet.

samt importera så mycke de går från gamla forumet, fanns massa guider. detta forum är fört stort och glest och saknar förebilder, det var de som drev mnf mot storheten 2008, förebilder, etc etc, nu är p12 attityden o stör
    Då garagego äger allt innehåll som tidigare fanns så går det inte bara att kopiera över allt man vill ha utan isåfall är det ett lagbrott.
    Daniel Öbrink

Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    +1

Och om man söker på "Moped Forum" på Google till exempel så borde "Moppenet.Nu" komma högst upp. Jag skrev "Moped Forum" på Google och Moppenet.Nu kom typ på sidan 3 eller nåt, och MoppeForum.Net var högst upp. Och sen så borde det ju finnas klistermärken till Moppenet.Nu.
    Detta har med Google att göra och det är inget som vi i dagsläget kan påverka.
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Moppenet.se ägs av ett företag som handlar med domäner så jag skulle gissa på att de vill ha 20000 kr + för domänen och detta är inte några pengar som finns då vi inte tjänar några pengar på forumet.

Kan ni inte fixa klistermärken och tröjor som det står MoppeNet.nu och sånt på? Eller så skulle ni kunna ge alla som är intresserade lite klistermärken och så kan vi sätta upp dom på ställen där det brukar vara mkt folk?

Detta har med Google att göra och det är inget som vi i dagsläget kan påverka.

Är det inte så att man kan betala Google för att komma högst upp?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    moppenet.com ägs av GarageGo och han släpper inte domänen. (Såvida du inte har de 70000 kr han betalade för MoppeNet.com från första början, då skulle han kanske bli intresserad).

Då garagego äger allt innehåll som tidigare fanns så går det inte bara att kopiera över allt man vill ha utan isåfall är det ett lagbrott.
    Daniel, låter väll fel men skulle det gå att fixa mer reklam än vad som finns nu? Lär ju få in lite mer pengar då.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Kan ni inte fixa klistermärken och tröjor som det står MoppeNet.nu och sånt på? Eller så skulle ni kunna ge alla som är intresserade lite klistermärken och så kan vi sätta upp dom på ställen där det brukar vara mkt folk?

Är det inte så att man kan betala Google för att komma högst upp?
    Man kan betala för att annonsera på Google men då kostar det 1-10 kr per klick.
    Som sagt, vi tjänar ju ingenting på forumet utan den enda inkomstkällan som finns är annonserna och de täcker serverkostnaderna samt licenskostnaderna för vBulletin.
    Att då trycka upp tröjor och klistermärken låter väl inte direkt troligt speciellt då det är nog något av de sämsta sätten att göra reklam på.
    Daniel Öbrink

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Daniel, låter väll fel men skulle det gå att fixa mer reklam än vad som finns nu? Lär ju få in lite mer pengar då.
    Det går att ordna mer reklam, men jag tvivlar på att det skulle ge fler klick utan vad vi har idag.
    Idag handlar det om 200-300 kr per månad som kommer in och mycket mer än så tror jag inte det går att få in i dagsläget.
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2010
    Man kan betala för att annonsera på Google men då kostar det 1-10 kr per klick.
    Som sagt, vi tjänar ju ingenting på forumet utan den enda inkomstkällan som finns är annonserna och de täcker serverkostnaderna samt licenskostnaderna för vBulletin.
    Att då trycka upp tröjor och klistermärken låter väl inte direkt troligt speciellt då det är nog något av de sämsta sätten att göra reklam på.
    Finns det inte möjlighet till att göra som på förra forumet att man kunde sms:a så man blev typ VIP eller nåt så kostade det 50kr tror jag.

Samma sak med konto för donationer.
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Reg.datum
    May 2011
    Det går att ordna mer reklam, men jag tvivlar på att det skulle ge fler klick utan vad vi har idag.
    Idag handlar det om 200-300 kr per månad som kommer in och mycket mer än så tror jag inte det går att få in i dagsläget.

Gäller att fixa hit fler medlemmar på nåt sätt så får ni in mer pengar Men hur...? Nån som har tips?

Reg.datum
    May 2010
    Gäller att fixa hit fler medlemmar på nåt sätt så får ni in mer pengar Men hur...? Nån som har tips?
    Sälja korv osv på träffar och ge moppenet ett visst procent av det som tjänas.

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Sälja korv osv på träffar och ge moppenet ett visst procent av det som tjänas.

Inte någon dålig idé, men vi måste fortfarande få hit fler medlemmar. Att sätta upp lite klistermärken på stan skulle nog fungera tror jag iaf.

Lite OT men jag råkade trycka på din signatur länk och det var inte kul

Reg.datum
    May 2010
    Inte någon dålig idé, men vi måste fortfarande få hit fler medlemmar. Att sätta upp lite klistermärken på stan skulle nog fungera tror jag iaf.

Lite OT men jag råkade trycka på din signatur länk och det var inte kul

EDIT: Det står ju klicka INTE här

Reg.datum
    May 2011

EDIT: Det står ju klicka INTE här

Haha men man blir ju så nyfiken

Reg.datum
    May 2010
    Haha men man blir ju så nyfiken
    Aja nog me OT nu.

Ingen som är duktig i photoshop och kan fixa moppenetloggan ?

Reg.datum
    Mar 2011
    Bjud dom på saft och bullar Edit: går det inte snacka med han som äger garagego och säga att han får typ va delägare här ist och ge oss .com domänen ?
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Reg.datum
    Nov 2010
    Om ALLA börjar trycka på reklamen en gång om dagen så borde väl forumet dra in mer pengar?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Bjud dom på saft och bullar Edit: går det inte snacka med han som äger garagego och säga att han får typ va delägare här ist och ge oss .com domänen ?
    Han förstörde ju gamla moppenet så det tror jag knappast att någon här förutom du vill.

men asså klistermärken och tröjor borde SÄLJAS typ en bunt med klistermärken 50:- och tröjor MINST 100:- man tjänar ju på det med tanke på att alla vill ju ha det! sen så tkr jag att alla ska göra som han 2 snäpp över mig sa! tryck på länken 1 gång om dagen! det är för tillfället en bra idé tycker jag!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

Reg.datum
    Mar 2011
    Han förstörde ju gamla moppenet så det tror jag knappast att någon här förutom du vill.
    Tyvärr så vet jag icke vem det är och var inte medlem på gamla. Va bara en tanke för att få tag på .com domänet
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

man äger fortfarande det man själv skrivit, bara man kan söka fram sina inlägg! och en copyright ska ju vara giltig me, dom tog över sidan, jag tror inte det går enligt lag att köpa något som t.ex jag skrivit o bolla vidare det. då jag är skaparen av de och vill inte minnas att man accepterat något policy som säger att de man skriver ägs av dem. specielt när mitt konto är 100år gamalt, nya ändringar måste jag ju tvingas acceptera igen jadda jadda.

bara man får ner gamla sidan och går lsos med sökoptimeringar osv så kommer nya moppenet segra
    Om jag inte misstar så står detta i villkoren som du godkänner när du registrerar dig och det har gjort så i alla tider i princip, precis samma sak som Facebook, twitter och andra "forum" har i sina villkor.
    Daniel Öbrink

Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Om ALLA börjar trycka på reklamen en gång om dagen så borde väl forumet dra in mer pengar?
    Detta får ni ABSOLUT INTE göra, för då blir vi inom ett par timmar avstängda och förlorar alla intjänade pengar!
    Daniel Öbrink

moppenet.com

Expiration Date: 22-jan-2014

bara o vänta haha

går ju att fula sig me, starta ett företag fort med namnet moppenet o driv detta forum, hävda att han försöket tjäna pengar på falsk trafik till något som inte är moppenet voila
    Då han har registrerat domänen samt drivit en mopedsida sedan tidigare innan företaget startades så gör han inget fel.

Alltså, man går inte tillbaka i tiden bara för att man hämtar gamla forumet och får tillbaka domänen, personer som var på det forumet har gått vidare i livet och kommer knappast tillbaka för att diskutera mopeder. Så oavsett om det är detta forum som vi använder eller det förra så kommer fortfarande dessa p12or som du beskriver dom som att finnas här och vara vad forumet består av.
    Daniel Öbrink

Reg.datum
    May 2011
    Okej men om ni inte vill göra klistermärken och tröjor så har vi väl bara ett alternativ, och det är att säga till alla våra moped-intresserade vänner och dom till deras moppe-intresserade vänner att gå med i detta forum?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    dom gör ju tröjjor? och klistermärken. men inte med .nu.

de var nått copyright problem då yellowfail äger "märket" moppenet. rätta mig om ja har fel.
    Isåfall hade väl vi inte fått ta moppenet här ? Har för mig att michél kollade det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in