Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    äh vill inte sälja den till han heller, tyken jävel
    Asså ,skambudare går inte hem hos dig? Vad blev det för bil som du hämtade då ?

Sjöblom Varför valde du en 323a istället för en en 325/328 (vill inte låta tyken, utan undrar bara )?

EDIT: EkaN^ goes 744!
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-08-04 klockan 01:27.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    aldrig gillat dom bilarna, sitter lågt och för luftig kupe, men visst opel är ett bra märke utan tvekan!

Idag ska jag nog plocka av fjädrarna på 740n o se hur låg den blir
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    aldrig gillat dom bilarna, sitter lågt och för luftig kupe, men visst opel är ett bra märke utan tvekan!

Idag ska jag nog plocka av fjädrarna på 740n o se hur låg den blir
    Kapa 6 varv! Har du bilder på träinläggen?

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Gjorde ett rätt förmånligt byte, sen ska den inte stanna i min ägo mer än till våren max. Den går inte så tokigt heller för den delen, är ingen jätte skillnad mellan 325/323, 328 har dock rätt mkt bottenvrid
    Okej Låter inte helt fel ju!
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Någon som vet vad det kan vara för fel på en 745 som inte tänder?
    De hade provat byta tändspole om jag förstod det rätt, kan vara tändgivaren vid svänghjulet eller tändningslåset?

Får köpa den för 250kr den är besiktigad till mars...

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    De hade provat byta tändspole om jag förstod det rätt, kan vara tändgivaren vid svänghjulet eller tändningslåset?

Kan vara tändmodulen, sitter på motsatta sidan som batteriet på innerskärmen med 2 skruvar.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg

Jadu det kan vara många fel, avsaknad av tändstift (), trasiga stift, kassa kablar, rotor och fördelare kassa, sen kan det vara fel i nån databox om den nu har det.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Tack för svaren, får se om jag köper den, dåligt med pengar nu och har redan en fin 745 så vet inte om jag ska dra på mig nå mer.

x5, Navigator eller Escalade?
    Tips på annan liknande?

Escalade lockar mest, någon med erfarenhet?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tips på annan liknande?

Dodge nitro/Durango
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tips på annan liknande?

Ingen erfarenhet utav X5an men Navigator och Escalade har jag tillbringat många mil i! Dock i USA. Menmen.
    Escaladen är en frukansvärt tråkig och plastig bil, medans Navigatorn känns riktigt välgjord.
    Säg att Escaladen är en Stena Line färja och Navigatorn är Queen Mary.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    nej har haft fullt upp med att flänga runt med "folkracebilen" så xD

haha vaa? Sa bara vad jag värderade bilen till. Kan ju ha tillkommit massa fel på den inför bes. Men visst, får du 10 eller strax under ska du få ett grattis kort hemskickat av mig!
    utgångspris heter det, resten förhandlar jag alltid på plats
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tips på annan liknande?

Bara undrar (inte för å vara tyken eller dyl) ca hur mycket bensin drar de där bilarna?
    nej har haft fullt upp med att flänga runt med "folkracebilen" så xD

utgångspris heter det, resten förhandlar jag alltid på plats
    Okej men nån dag när däcken tagit slut så kanske du kan fixa bilder å ett riktpris?

Hade inget för mig så kapade ett varv fram och bak på 940, såg ju knappt nån skillnad men det är väl bara för att dem är så höga original testade kapa bak ett varv till då blev det lite skillnad iaf, dock ligger ju inte fjädrarna kvar när man lyfter bilen och det gnäller väl bilprovningen på antar jag?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Någon som vet hur mycket man kan sänka en 945a med 19"fälgar UTAN att den tar i skärmkanter osv (med 25 mm spacers på dvs)? Skulle de funka med 40 mms sänkning? Vet inte om jag ska ha 18 eller 19" fälgar, 19" fyller ju ut hjulhusen mer? Som ovanstående sa är 900-serien som suvar i orginal utförande

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon som vet hur mycket man kan sänka en 945a med 19"fälgar UTAN att den tar i skärmkanter osv (med 25 mm spacers på dvs)? Skulle de funka med 40 mms sänkning? Vet inte om jag ska ha 18 eller 19" fälgar, 19" fyller ju ut hjulhusen mer? Som ovanstående sa är 900-serien som suvar i orginal utförande
    Sänk inte förens du köpt fälgar, när du väl har fälgar kapar du lite i taget tills det ser bra ut!
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Jag ska skaffa bil snart och är sugen på en bmw 316, vad är det för för/nackdelar på dom?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vet inte om jag ska ha 18 eller 19" fälgar, 19" fyller ju ut hjulhusen mer?
    Nej, eftersom du kör med lägre däck på 19" än på 18". Tex så fyller mina Ac-schnitzer 17" ut hjulhuset mindre än mina original 16" (någon mm skillnad) på 540in.

Sen kan man ju alltid välja att köra med högre gummi för att fylla ut lite. Men då börjar mätaren visa fel, och bilprovningen kan börja klaga på för stor skillnad i rullomkrets jämfört med original.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nej, eftersom du kör med lägre däck på 19" än på 18". Tex så fyller mina Ac-schnitzer 17" ut hjulhuset mindre än mina original 16" (någon mm skillnad) på 540in.

Sen kan man ju alltid välja att köra med högre gummi för att fylla ut lite. Men då börjar mätaren visa fel, och bilprovningen kan börja klaga på för stor skillnad i rullomkrets jämfört med original.
    Okej vad rekomenderar du för däckstorlek till 8"sbreda fälgar med en storlek på 19"(Nitro Oxide)?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Okej vad rekomenderar du för däckstorlek till 8"sbreda fälgar med en storlek på 19"(Nitro Oxide)?
    På 8" breda fälgar så skulle jag kört 225, eller möjligtvis 235 i bred. Vilken profil vet jag inte, då jag inte vet vad som sitter original på bilen. Men om det sitter 195/65-15 original (gissar nu, detta va väl "svenssonsdimension" i början av 90-talet..)
    så bör du köra på 225/35-19. Då fyller du ut hjulhuset med en halv cm jämfört med original. Fortfarande inom gränsen för vad som är lagligt.

Edit:
    Vilken däckbred du ska köra på beror ju på vilket stuk du vill ha på däcken. 225 i bredd är egentligen lite för smala för 8" bred fälg, vilket gör att däck kanten lutar lite inåt. 245 i bred sitter med original passform på 8" fälg.

Förutsatt att du har 195/65-15 original så bör du välja mellan:
    225/35-19
    235/35-19
    245/30-19

Där 235 fyller ut hjulhuset mest.
    Senast redigerat av alleexs den 2011-08-06 klockan 02:21.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    På 8" breda fälgar så skulle jag kört 225, eller möjligtvis 235 i bred. Vilken profil vet jag inte, då jag inte vet vad som sitter original på bilen. Men om det sitter 195/65-15 original (gissar nu, detta va väl "svenssonsdimension" i början av 90-talet..)
    så bör du köra på 225/35-19. Då fyller du ut hjulhuset med en halv cm jämfört med original. Fortfarande inom gränsen för vad som är lagligt.

Edit:
    Vilken däckbred du ska köra på beror ju på vilket stuk du vill ha på däcken. 225 i bredd är egentligen lite för smala för 8" bred fälg, vilket gör att däck kanten lutar lite inåt. 245 i bred sitter med original passform på 8" fälg.

Förutsatt att du har 195/65-15 original så bör du välja mellan:
    225/35-19
    235/35-19
    245/30-19

Där 235 fyller ut hjulhuset mest.
    Tack Tror jag satsar på 235/35-19 däck Hur går det med dina bilar förresten?

Ställer en till fråga ang. 745/945. Jag tänker satsa på en efter årsmodell 88 då de är galvade(?), men är alla av 88års modell och framåt galvade? Eller började Volvo galva dem nånstans i mitten av år 88?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in