Ämne: CDI Box!

CDI Box!

Tjena!

Har en Gilera Stalker!

Undrar lite gran om cdi box

Det finns en strypning i cdi boxen som gör att den inte vill gå fortare än den normala hastigheten.

Vilken sladd är det? HUr kan man se det på lättaste sätt?

Tacksam för svar

Jag har inget minne att stalker har CDI strypning..?

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Jag har inget minne att stalker har CDI strypning..?
    Men då undrar jag, hur kan den gå så sunkit? den går bra i starten sen vill den inte varva ur :S

Citat Ursprungligen postat av fluffenz Visa inlägg
    Men då undrar jag, hur kan den gå så sunkit? den går bra i starten sen vill den inte varva ur :S
    Jag är ju inte 100 på det jag just skrev. Men min bror hade inte cdi strypt.

Vad har du för saker i den? trim asså?

Det borde den inte ha, då min moppe har samma motor (piaggio-motorn) och nej den har ingen CDI strypning, har varit uppe o varvat drygt ca 12k och inget har stoppat mig...

Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Det borde den inte ha, då min moppe har samma motor (piaggio-motorn) och nej den har ingen CDI strypning, har varit uppe o varvat drygt ca 12k och inget har stoppat mig...
    Okej men jag undrar tror du det kan ha med att jag inte har ett luftfilter den inte vill gå som den ska?`för öppnade cylindern igår och den var fin, men sen när jag kör går den bra dom förtsa 100 meterna sen sakkar den ihop och vill typ bara göra 25 och orkar inte ett skit.. har inget filter utan bara lite tyg just nu

Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    <br><br>Okej men jag undrar tror du det kan ha med att jag inte har ett luftfilter den inte vill gå som den ska?`för öppnade cylindern igår och den var fin, men sen när jag kör går den bra dom förtsa 100 meterna sen sakkar den ihop och vill typ bara göra 25 och orkar inte ett skit.. har inget filter utan bara lite tyg just nu

Tjenare fluffenz, exakt samma sak hände för mig med min pgo den har inte strypt cdi men ett tag när jag körde den så blev den jätte svag och orkade knappt något, så jag tvättade förgasaren och luftfiltret och då så hittade jag en slang som skulle till luftfiltret(original luftfilter) ifrån motorn och sen när jag satte dit slangen i luftfiltret och satte tillbaka förgasaren så gick allt bra igen! och efter en stund så satte jag dit ett sportluftfilter på den för att se om det var luftfiltrets fel och när jag körde så blev den svag igen. Så sätt på ett luftfilter och kolla

Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Tjenare fluffenz, exakt samma sak hände för mig med min pgo den har inte strypt cdi men ett tag när jag körde den så blev den jätte svag och orkade knappt något, så jag tvättade förgasaren och luftfiltret och då så hittade jag en slang som skulle till luftfiltret(original luftfilter) ifrån motorn och sen när jag satte dit slangen i luftfiltret och satte tillbaka förgasaren så gick allt bra igen! och efter en stund så satte jag dit ett sportluftfilter på den för att se om det var luftfiltrets fel och när jag körde så blev den svag igen. Så sätt på ett luftfilter och kolla

OKej tack men ska jag köpa orginal luftburk? eller ska jag köpa ett sport? för ska nämligen köpa ett effekt rör

OKej tack men ska jag köpa orginal luftburk? eller ska jag köpa ett sport? för ska nämligen köpa ett effekt rör
    Jag har ingen aning faktiskt, men min pgo så funkar den bara med original men testa du med sportluft!

Jag har ingen aning faktiskt, men min pgo så funkar den bara med original men testa du med sportluft!
    För jag tänkte på den lilla slangen

För jag tänkte på den lilla slangen
    Då ska du börja med original och sen kolla med sportluft om det funkar

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Jag är ju inte 100 på det jag just skrev. Men min bror hade inte cdi strypt.

Vad har du för saker i den? trim asså?
    jag har ingenting

jag har ingenting
    Om du inte har någonting så ska du ju köra med originalluft, jag har trim avgassystem och kör med originalluft eftersom att med sportluft så segar den som fan

Om du inte har någonting så ska du ju köra med originalluft, jag har trim avgassystem och kör med originalluft eftersom att med sportluft så segar den som fan
    Okej men jag tänkte ju köpa ett effekt snart

Okej men jag tänkte ju köpa ett effekt snart
    Köp/fixa ett originalluft först och kolla

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in