-
2011-08-04, 00:57 #6571
-
2011-08-04, 01:02 #6572
-
2011-08-04, 01:13 #6573
-
2011-08-04, 01:18 #6574
-
2011-08-04, 01:37 #6575
-
2011-08-04, 11:01 #6576
-
2011-08-04, 12:30 #6577
- Reg.datum
- Jul 2011
- Ort
- sandviken
- Inlägg
- 28
-
2011-08-04, 14:30 #6578
-
2011-08-04, 15:03 #6579
-
2011-08-04, 15:55 #6580Crosshjälm säljes!
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...233#post241233
-
2011-08-04, 20:56 #6581
Någon som vet vad det kan vara för fel på en 745 som inte tänder?
De hade provat byta tändspole om jag förstod det rätt, kan vara tändgivaren vid svänghjulet eller tändningslåset?
Får köpa den för 250kr den är besiktigad till mars...
-
2011-08-04, 21:50 #6582
- Reg.datum
- Apr 2008
- Ort
- Nära havet
- Inlägg
- 1 075
-
2011-08-04, 22:00 #6583
-
2011-08-04, 22:04 #6584
Tack för svaren, får se om jag köper den, dåligt med pengar nu och har redan en fin 745 så vet inte om jag ska dra på mig nå mer.
-
2011-08-05, 11:57 #6585
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Lockryd
- Inlägg
- 1 160
x5, Navigator eller Escalade?
Tips på annan liknande?
Escalade lockar mest, någon med erfarenhet?
-
2011-08-05, 12:04 #6586
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-08-05, 13:40 #6587
Ingen erfarenhet utav X5an men Navigator och Escalade har jag tillbringat många mil i! Dock i USA. Menmen.
Escaladen är en frukansvärt tråkig och plastig bil, medans Navigatorn känns riktigt välgjord.
Säg att Escaladen är en Stena Line färja och Navigatorn är Queen Mary.
-
2011-08-05, 17:49 #6588
-
2011-08-05, 19:48 #6589
-
2011-08-05, 20:05 #6590
Hade inget för mig så kapade ett varv fram och bak på 940, såg ju knappt nån skillnad men det är väl bara för att dem är så höga original
testade kapa bak ett varv till då blev det lite skillnad iaf, dock ligger ju inte fjädrarna kvar när man lyfter bilen och det gnäller väl bilprovningen på antar jag
?
-
2011-08-05, 20:24 #6591
Någon som vet hur mycket man kan sänka en 945a med 19"fälgar UTAN att den tar i skärmkanter osv (med 25 mm spacers på dvs)?
Skulle de funka med 40 mms sänkning? Vet inte om jag ska ha 18 eller 19" fälgar, 19" fyller ju ut hjulhusen mer? Som ovanstående sa är 900-serien som suvar i orginal utförande
-
2011-08-05, 22:16 #6592
- Reg.datum
- Apr 2008
- Ort
- Nära havet
- Inlägg
- 1 075
-
2011-08-05, 22:41 #6593
Jag ska skaffa bil snart och är sugen på en bmw 316, vad är det för för/nackdelar på dom?
-
2011-08-06, 00:02 #6594
Nej, eftersom du kör med lägre däck på 19" än på 18". Tex så fyller mina Ac-schnitzer 17" ut hjulhuset mindre än mina original 16" (någon mm skillnad) på 540in.
Sen kan man ju alltid välja att köra med högre gummi för att fylla ut lite. Men då börjar mätaren visa fel, och bilprovningen kan börja klaga på för stor skillnad i rullomkrets jämfört med original.
-
2011-08-06, 00:09 #6595
-
2011-08-06, 01:37 #6596
På 8" breda fälgar så skulle jag kört 225, eller möjligtvis 235 i bred. Vilken profil vet jag inte, då jag inte vet vad som sitter original på bilen. Men om det sitter 195/65-15 original (gissar nu, detta va väl "svenssonsdimension" i början av 90-talet..)
så bör du köra på 225/35-19. Då fyller du ut hjulhuset med en halv cm jämfört med original. Fortfarande inom gränsen för vad som är lagligt.
Edit:
Vilken däckbred du ska köra på beror ju på vilket stuk du vill ha på däcken. 225 i bredd är egentligen lite för smala för 8" bred fälg, vilket gör att däck kanten lutar lite inåt. 245 i bred sitter med original passform på 8" fälg.
Förutsatt att du har 195/65-15 original så bör du välja mellan:
225/35-19
235/35-19
245/30-19
Där 235 fyller ut hjulhuset mest.Senast redigerat av alleexs den 2011-08-06 klockan 02:21.
-
2011-08-06, 11:18 #6597
-
2011-08-06, 13:01 #6598
Ställer en till fråga ang. 745/945. Jag tänker satsa på en efter årsmodell 88 då de är galvade(?), men är alla av 88års modell och framåt galvade? Eller började Volvo galva dem nånstans i mitten av år 88?
-
2011-08-06, 17:53 #6599
-
2011-08-06, 18:25 #6600