Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det är ju en ganska liten motor, men man kan ju ha kul med den med..
    Vilken kaross är det du "ska ha"?
    Ja, men jag vill ha en ganska snål bil så då blir det väl lagom storlek på motorn. Ska ha är väl fel formulering, men jag vill ha en coupé.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    740in lär piska 90in ändå då Saabs växellådor är skit i jämförelse med Volvon.
    Eller så är motorerna för starka?
    Nej men det finns en kokillgjuten låda som satt på 99turbo som är jävligt hållbar. Brukar användas av dem som tävlar lite och sånt kul.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Eller så är motorerna för starka?
    Nej men det finns en kokillgjuten låda som satt på 99turbo som är jävligt hållbar. Brukar användas av dem som tävlar lite och sånt kul.
    Då borde väll 744an rasa direkt då T5-motorn har fler hästkrafter? Aja nog med skit i den här tråden nu
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Men E30, E36? Vet inte om E46 och vilka fler de nu finns gjorts med 1.6l..
    jag har ingen aning om vad det är för skillnad på dom motorerna. Hur stor skillnad är bensinförbrukningen och kraft mellan e30 och e36?

Nej men E30 och E36 är karossen, sen finns dom i 316, 318, 320 osv..

E30:

E36:

Aha har aldrig förstått mig på de där. E36 tror jag det blir, vad får man för 20k?

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha du ska nog inte ha någon bil! håll dig kvar vid mopederna..
    Som jag sa tidigare så har jag ingen koll på alla jävla siffror på bmwmodellerna.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    haha du ska nog inte ha någon bil! håll dig kvar vid mopederna..
    Hur går det med ditt bilköp?

Sen så är inköpspriset bland det billigare när man köper bil
    Ex min bil:
    Inköpspris: 10000kr
    Skatt: 2050
    Försäkring: 3500kr (hel på morsan)
    Lack och spackel: 500kr
    Kamremsbyte + oljebyte1700kr (med olja och filter),(jag gjorde oljebytet själv men håll på att tappa remmen när jag skulle byta då jag aldrig bytt själv innan så det fick en. verkstad fixa)
    Sen behöver jag fixa nya däck och fälgar och dubba om mina vinterdäck: Lär landa på 13 papp.
    Totallt ca 30 k (visst kan man fixa billigare fälgar men lika bra och köpa nya för att vara på den säkra sidan då de kan va skeva och dyl). Man får ha minst lika mycket som bilens inköpspris över när man ska köpa bil för att klara oförutsedda utgifter
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    Mar 2008
    men vafan, vem som helst fattar väl att e30 och e36 inte är samma biljävel? Har man ingen koll på det har man ingen koll på vad man ska ha heller. hur gammal är du?

Hur går det med ditt bilköp?

Sen så är inköpspriset bland det billigare när man köper bil
    Ex min bil:
    Inköpspris: 10000kr
    Skatt: 2050
    Försäkring: 3500kr (hel på morsan)
    Lack och spackel: 500kr
    Kamremsbyte + oljebyte1700kr (med olja och filter),(jag gjorde oljebytet själv men håll på att tappa remmen när jag skulle byta då jag aldrig bytt själv innan så det fick en. verkstad fixa)
    Sen behöver jag fixa nya däck och fälgar och dubba om mina vinterdäck: Lär landa på 13 papp.
    Totallt ca 30 k (visst kan man fixa billigare fälgar men lika bra och köpa nya för att vara på den säkra sidan då de kan va skeva och dyl). Man får ha minst lika mycket som bilens inköpspris över när man ska köpa bil för att klara oförutsedda utgifter
    står väl ganska stilla, spanar för fullt. Blir vid månadslönen det kommer stå en bil utanför.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    men vafan, vem som helst fattar väl att e30 och e36 inte är samma biljävel? Har man ingen koll på det har man ingen koll på vad man ska ha heller. hur gammal är du?

står väl ganska stilla, spanar för fullt. Blir vid månadslönen det kommer stå en bil utanför.
    Okej har du tagit körkort än?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    I halmstad får man köra utan körkort ibland.. eller om man övningskör med polare Har uppskrivning o körning nu om nån vecka! Snacka om att det är fullbokat, snart 19 år och började strax efter jag fyllt 18.. Men snart så har jag det i näven
    Jävlar Får man övningsköra med polare eller är någon lite outlaw? Ska sikta på att ta mitt stax efter 18årsdagen då det finns många trafikskolor här

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    det är nog bäst att inte veta det, göra det som känns rätt aah gör det! Jag tänkte också det, men sen hade jag inte pengarna till bil när jag gick i skolan, var massa annat som kostade.. så just därför blev det lite sent. Men goare att ha de så snabbt som möjligt.
    Precis en stor frihet , sen är det lättare att få jobb om man har körkort och om man som i mitt falla har föräldrar som gärna står på försäkringen oavsett vilken bil det är kan det bli roligt!

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    det första varvet sänker inget. du får kapa mer, jag brukar köra 3 varv fram o bak, alldeles lagom o du får på stora fälgar ändå

Ställer en till fråga ang. 745/945. Jag tänker satsa på en efter årsmodell 88 då de är galvade(?), men är alla av 88års modell och framåt galvade? Eller började Volvo galva dem nånstans i mitten av år 88?
    88 och nyare

Då borde väll 744an rasa direkt då T5-motorn har fler hästkrafter? Aja nog med skit i den här tråden nu
    du kör inte med m47 till t5, då får du köra m90 låda istället, m47 passar inte
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det första varvet sänker inget. du får kapa mer, jag brukar köra 3 varv fram o bak, alldeles lagom o du får på stora fälgar ändå

88 och nyare

du kör inte med m47 till t5, då får du köra m90 låda istället, m47 passar inte
    Vad motsvarar 3 varv i mm tror du? Precis men M90-lådan är inte dålig

Reg.datum
    May 2011
    Nån som vet vilken hemsida man kan köpa chip-trim till bilen, steg 2, steg 3, steg 4 osv?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Nån som vet vilken hemsida man kan köpa chip-trim till bilen, steg 2, steg 3, steg 4 osv?
    BSR, Autotech osv

Fixat spacers!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    May 2011
    BSR, Autotech osv

Hittade Autotech precis, men tack ändå!

EDIT: BSR, är ju bättre än AutoTech! Mycket mer produkter än Autotech och billigare produkter Tack föressten
    Senast redigerat av Rifat den 2011-08-07 klockan 17:26.

Ska du chippa din epa duett som du inte har eller?

Hittade Autotech precis, men tack ändå!

EDIT: BSR, är ju bättre än AutoTech! Mycket mer produkter än Autotech och billigare produkter Tack föressten
    Redan här märker man hur lite kunskap du har, skaffa det innan du börjar snacka. Man får vad man betalar för, bsr har jag hört en del skit om.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ska du chippa din epa duett som du inte har eller?

Redan här märker man hur lite kunskap du har, skaffa det innan du börjar snacka. Man får vad man betalar för, bsr har jag hört en del skit om.
    Sen kan man inte jämföraderas priser då autotech inluderar(oftast iaf) ett ferrita avgassrör från katalysatorn och bak. Men BSRs steg 3 till 940/945 skall vara riktigt bra har jag hört

Reg.datum
    May 2010
    Om jag skulle valt mellan autotech eller bsr så hade jag valt autotech!
    Hört att dom är redigt bra på volvo

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    ingen aning, m90 är sådär. finns mkt bättre lådor

Sen kan man inte jämföraderas priser då autotech inluderar(oftast iaf) ett ferrita avgassrör från katalysatorn och bak. Men BSRs steg 3 till 940/945 skall vara riktigt bra har jag hört
    har hört att autotech är bättre på volvo. jag får snart mina autotech chip
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ingen aning, m90 är sådär. finns mkt bättre lådor

har hört att autotech är bättre på volvo. jag får snart mina autotech chip
    Fixat bilder på träinläggen än?

Fixat "Diesel injection" på bilen idag, tog sisådär fyra timmar allt som allt.

Satt dit en till spolvätskebehållare med pump, slang ner till en nippel nedanför grenröret, dragit till en strömbrytare vid instrumentbrädan, blev grymt fint...

Fyll med valfri vätska (det som ryker bäst är olja, men det sitter i så länge så blir bättre med diesel) tryck på knappen, kolla bak och skratta

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in