Reg.datum
    Mar 2008
    haha, funkar ett tag iallafall.

Ni är la ändå inte seriösa med att ni spacklade igen stora rosthål? Ränka med 2 månader sen kommer de va värre än första gången.
    En rostfri dörr till 940 får du ju för 200kr dessutom...

Varför inte göra de riktigt med en gång?
    för det första, det är ingen volvo. För det andra, bilen skall säljas och vill inte lägga ner tid + pengar. Och det var inte dörren för den delen heller, var mellan tröskeln och flaket, vi kände inte för att åka till en bilskrot och skära ut plåt, sen svetsa på den skiten. Några stora hål var det heller inte. 2 månader, är det något du testat? Gjorde samma sak på flaket, insidan på skärmarna, där var det hål som 5 kronor. Gått nästan ett år, med varken nya hål eller rost.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    avgasklämma i skålen så brukar dom godkänna
    Du verkar ju skrivat 940 lite så du kanske vet hur mycket man kan kapa fram för att dem fortfarande ska sitta fast?
    Bak skiter jag i, gnäller dem på klämma så är dem ju inte så svårbytta, lite tråkigare fram...

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    ääh med den attityden kommer du ingen vart, klarar du inte felsöka en gammal volvo eller var det nu var, hur gör du då om du köper en skyline och den börjar misstända? säg den är trimmad med, kostar skjortan att lämna in på felsökning.

Men du ska ju ändå lacka om den spacklade dörren, då är det ju bättre att köpa t.ex. ex rostfri vit dörr och lackera om den istället.. Eller?

Va hos lackfirman idag, beställde tid till 540in den 5/9. Blir omlack på motorhuv, stötfångare fram (stenskott), båda vänster dörrarna (pga dörruppslag), vänstra tröskeln (riktning+lack domkraft som slant) och bagageluckan. 11k inklusive moms. Frågan är dock om man inte också ska lacka om båda flyglarna fram och båda backspeglarna + stötfångare bak. Då blir ju bilen i 100% toppskick, utan ett minsta fel. Lär ju ändå inte kosta så många 1000 extra.?

Fick även AC'n påfylld idag på både 540in och morsans 545a Inte för att det behövdes, men ändå. I Veckan blir det påfyllning på 500E'n och 607an också :p

Edit: Någon som vet om wisco kopplingen sitter "fel" eller rätt gängad på 500E w124? Hur brukar det vara? Har nämligen plockat ned kylare osv, men fläkthelvetet sitter som berget
    du kan se på mutterskallen om det är höger eller vänstergängat? visste du inte det? oftast är det så iaf! brukar vara ett spår i muttern, som på svetskopplingar tex? för att man inte ska blanda ihop acetylen och ozygen.
    men iaf,tror din är gängad som vanligt
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

kapar man typ ett och ett halvt så sitter dom kvar. me sänker inget. kapa på bara, byta fjädrar fram går på max en timme
    Ofan, har fått för mig att det är besvärligt

Reg.datum
    May 2011
    Nån som vet den största hemsidan för bilstyling?
    Senast redigerat av Rifat den 2011-08-09 klockan 19:22.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Nån som vet den största hemsidan för bil styling?
    Letar du efter bil eller styling?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Började byta baklucka idag, segt bara att jag måste flytta centrallåset, men men lite bondmeck så går nog de med!
    Allt går med bonnameck!

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Billig nu?
    haha är du sugen?
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    för det första, det är ingen volvo. För det andra, bilen skall säljas och vill inte lägga ner tid + pengar. Och det var inte dörren för den delen heller, var mellan tröskeln och flaket, vi kände inte för att åka till en bilskrot och skära ut plåt, sen svetsa på den skiten. Några stora hål var det heller inte. 2 månader, är det något du testat? Gjorde samma sak på flaket, insidan på skärmarna, där var det hål som 5 kronor. Gått nästan ett år, med varken nya hål eller rost.
    Ja, jag har spacklat några gånger o de börjar bubbla i lacken lika fort igen. Men ska du ändå sälja så är de ju skitsamma
    ääh med den attityden kommer du ingen vart, klarar du inte felsöka en gammal volvo eller var det nu var, hur gör du då om du köper en skyline och den börjar misstända? säg den är trimmad med, kostar skjortan att lämna in på felsökning.
    Det är en 300zxTT, lite annat än en gammal volvo med rödblock. Kunskapen saknas inte, bara orken.
    Under tiden jag haft den har jag:
    Bytt ena turbon(nissan tar 25k för detta i bara arbete)
    Lackat om förardörr, bagagelucka, vinge, targa taken samt fronten.
    Haft div elfel. som för svaga lampor, döda cylindrar vid 3 olika tillfällen, spänningsfall till intrumentering osvosv

Tidigare ägare har tattar meckat med allt, börjar man pilla med något hittar man bara fler fel. Därav attityden mot bilen.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    okej men då kan du ju fixa min volvo då? eftersom den är så simpel, den spikar vid hög syre halt i luften och vid 0.9bars ladd ibland, har också bytat allt, så är det helt enkelt när man köper projekt.
    Kan det vara att du kör på 95-oktan?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

okej men då kan du ju fixa min volvo då? eftersom den är så simpel, den spikar vid hög syre halt i luften och vid 0.9bars ladd ibland, har också bytat allt, så är det helt enkelt när man köper projekt.
    Svårt att säga på rak arm, kan ju va massa olika faktorer som spelar in och gör så att den spikar. Men du kan ju inte påstå att det är någon svårskruvad bil? Det är ju ingen ovanlig bil heller så att om man behöver hjälp finns det alltid någon annan som haft samma problem. Jag har en 740 tic själv faktiskt!
    Skillnad med en bil som min, leta info och delar tar ju den mesta tiden. Trängre motorrum får man fan leta efter dessutom, tar ju också som fan på tålamodet.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Fyfan va full tatueringen va. Han som gjorde den kan ju inte varit nykter..

haha 4-5 muttrar och fjäderspännare så har man av fjäderbenet
    ja när man tänker på det så är det väl kanske inte så jobbigt, dock lär väl dem rostat fast som vanligt när man ska göra något

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Någon här som går forsonsprogramet? I sådant fall, vad hade ni som projektarbete i 3an? Börjar nämligen 3an om typ 2.5 veckor, och måste hitta på nått projekt. Det måste vara bil inriktat.

Funderar på att köpa mej någon rolig bil och göra projekt av den. Men vetefan..

du kan se på mutterskallen om det är höger eller vänstergängat? visste du inte det? oftast är det så iaf! brukar vara ett spår i muttern, som på svetskopplingar tex? för att man inte ska blanda ihop acetylen och ozygen.
    men iaf,tror din är gängad som vanligt
    Problemet är att utrymmet är alldeles för trångt och långt ned för att jag ska kunna se gängan :/

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Någon här som går forsonsprogramet? I sådant fall, vad hade ni som projektarbete i 3an? Börjar nämligen 3an om typ 2.5 veckor, och måste hitta på nått projekt. Det måste vara bil inriktat.

Köp dig en riktigt billig gammal bil och bygg rallybil eller folkracebil av den?

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    nej alla mina polare kör samma setup utan att spika,

Svårt att säga på rak arm, kan ju va massa olika faktorer som spelar in och gör så att den spikar. Men du kan ju inte påstå att det är någon svårskruvad bil? Det är ju ingen ovanlig bil heller så att om man behöver hjälp finns det alltid någon annan som haft samma problem. Jag har en 740 tic själv faktiskt!
    Skillnad med en bil som min, leta info och delar tar ju den mesta tiden. Trängre motorrum får man fan leta efter dessutom, tar ju också som fan på tålamodet.
    jo det förstår jag, men åtar man sig något så allt ja kan ge dig är moraliskt stöd!

Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg
    ja när man tänker på det så är det väl kanske inte så jobbigt, dock lär väl dem rostat fast som vanligt när man ska göra något
    värma det är bara att harva på!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Köp dig en riktigt billig gammal bil och bygg rallybil eller folkracebil av den?
    hmm, folkrace lär det ju inte bli, vill kunna använda den på allmän väg

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    hmm, folkrace lär det ju inte bli, vill kunna använda den på allmän väg
    Bygg rallybil då, trimma, i med bur osv. och sen bara regga om den.

Edit: ! http://www.garaget.org/?car=187506&image=1987195
    Senast redigerat av HEDIN den 2011-08-10 klockan 15:33.

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Problemet är att utrymmet är alldeles för trångt och långt ned för att jag ska kunna se gängan :/
    Fiat 126p + MC motor?
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in