Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    moppe Tips på vass hyper cylle till nya derbi motorn?

    Hej, Min PR 70cc DooD portade cylle skar nyss och jag funderar på någon ny vassare cylinder
    funderar på en parmakit 95cc har en 40mm doppler vev så den ska passa
    har ni något tips på en vass cylle?
    Senast redigerat av Hjerpe den 2011-09-17 klockan 21:51.

  2. #2
    Hade inte köpt Parmakit! Har själv en som du kanske sätt... Dålig kvalite för de priset....tyvärr
    Och sen får du ju porta blocket om du inte redan gjort de?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Hade inte köpt Parmakit! Har själv en som du kanske sätt... Dålig kvalite för de priset....tyvärr
    Och sen får du ju porta blocket om du inte redan gjort de?
    Hej, jo har sätt att du har en parmakit, vad menar du med dålig kvalite? jo vet att de blir att porta blocket ifall att jag köper en.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Hej, jo har sätt att du har en parmakit, vad menar du med dålig kvalite? jo vet att de blir att porta blocket ifall att jag köper en.
    Okej, jo jag har hört och sätt massa som har Parmakit och dom har massa nikasil som släppt i cylindern....tråkigt...så för dom pengarna hade jag hellre köpt nått likvärdigt, för jag tycker absolut inte att pamakit är värt pengarna.... då hade jag hellre köpt en ny pr 3 cylle!
    Ja och då får du ju klyva motorn och plocka ut veven o så me..

    Vad har du för mer setup?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    PR3, Pata Negra, RedRevo, MHR Team, Polini Evo av något slag?
    Aa håller med helt! En pr cylle kan du ju klämma ut upp te 26hk oportad....och min säger dom kanske 23hk och tänkt då 95cc.....kanske 19-20hk kanske

    De som gör så att alla vill ha Parma är ju för att den höga kubiken lockar...så låt dig inte luras utav de och ta reda riktigt
    på allt om dom innan man köper den, De är mitt råd iallafall!
    Senast redigerat av Sebbe_Sillman den 2011-09-17 klockan 22:48.

  7. #7
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Modifiera motorn och köp min polini big evo 84cc och kläm på
    Kan vara något!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Modifiera motorn och köp min polini big evo 84cc och kläm på
    Kan vara något!
    De hade varit nått men då ska han kunna fixa adapter och allt me

  9. #9
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    De hade varit nått men då ska han kunna fixa adapter och allt me
    yes , men de skulle ju vara tufft
    Emil123 kan säkert fixa det!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  10. #10
    Sillman: Okej, jag har:

    doppler vev,
    stage6 pwk 28mm gasare
    pr rör
    malossi membran
    bra inställd orginal tändning
    Mvt koppling

    Vill inte byta vev har inte råd med de, men måste ha en ny cylinder

  11. #11
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Sillman: Okej, jag har:

    doppler vev,
    stage6 pwk 28mm gasare
    pr rör
    malossi membran
    bra inställd orginal tändning
    Mvt koppling

    Vill inte byta vev har inte råd med de, men måste ha en ny cylinder
    Doppler veven kan du kasta någon stans där du inte hittar den igen!
    Skit vev
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    yes , men de skulle ju vara tufft
    Emil123 kan säkert fixa det!
    Jadå de kan han!

    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Sillman: Okej, jag har:

    doppler vev,
    stage6 pwk 28mm gasare
    pr rör
    malossi membran
    bra inställd orginal tändning
    Mvt koppling

    Vill inte byta vev har inte råd med de, men måste ha en ny cylinder
    Okej men läste du de jag skrev innan då?

    Köp en pr cylle då du får fan ut 26 oportat!! och min 110cc tippar dom på 23hk så tänkt då din 92cc om du köper de!

    Köp pr 3:an! slipper du porta blocket och sära på den o allt!
    Gick den bra med din gammla då? tror du du hade runt 25? eller var de mindre?
    Vaför skar den?

  13. #13
    har hållt bra än så länge för mig men som sagt jag har inte råd att köpa ny vev, så vill ha någon cylinder som passar till 40mm slaglängd? vars kan man hitta PR3 cyllen men då måste jag ju byta vev till 43mm eller?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Jadå de kan han!



    Okej men läste du de jag skrev innan då?

    Köp en pr cylle då du får fan ut 26 oportat!! och min 110cc tippar dom på 23hk så tänkt då din 92cc om du köper de!

    Köp pr 3:an! slipper du porta blocket och sära på den o allt!
    Gick den bra med din gammla då? tror du du hade runt 25? eller var de mindre?
    Vaför skar den?
    Skulle vilja ha den men då måste jag väl byta vev? jo den gick jävligt bra den toppade 126km/h efter min drd pro mätare som visar ganska exat , men vet inte om man ska säga att den skar, en liten bit från kolvringen hade lossnat och legat och skavit på cylindern så nikasilen hade släppt

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    har hållt bra än så länge för mig men som sagt jag har inte råd att köpa ny vev, så vill ha någon cylinder som passar till 40mm slaglängd? vars kan man hitta PR3 cyllen men då måste jag ju byta vev till 43mm eller?
    Okej
    Nej då blir de inte lätt
    Ja de måste du ju helst för dom är ju gjorda för varann och uträknat så....men om du hade haft 44mm vev eller nått så hade de inte barit några problem alls för då får du ha en tjokare packning eller en spacer! men nu har du ju en runten doppler vev som är på 40mm slag så du lär ju få bytta den iallafall

    Jaha okej de var ju synd de...sleten kolvring då eller?
    Måste med byttas med jämna mellanrum

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Okej
    Nej då blir de inte lätt
    Ja de måste du ju helst för dom är ju gjorda för varann och uträknat så....men om du hade haft 44mm vev eller nått så hade de inte barit några problem alls för då får du ha en tjokare packning eller en spacer! men nu har du ju en runten doppler vev som är på 40mm slag så du lär ju få bytta den iallafall

    Jaha okej de var ju synd de...sleten kolvring då eller?
    Måste med byttas med jämna mellanrum
    Jo, jag körde på tok för länge med samma kolvring, jag tänkte inte på de dumt av mig, jag körde hela sommaren på samma kolv och kolvring använder den som bruks moppe så jag har nog kört 100mil med samma kolv och kolvring, den gick bra tills biten lossnade

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Eftersom du har en DooD-cylinder tycker jag att du ska lägga pengarna på en nicasilering (stavning..) istället, för cylindern blir ju som ny då och den lär ju ha potential om den är portad av DooD liksom!
    Kanske tar och gör de, eller så har jag den på hyllan som prydnad

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Kanske tar och gör de eller så har jag den på hyllan som prydnad
    Tänkte på de med! jag samlar på sånt med har en hel hylla full med trimcylindrar vad ska du ha?

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nytt nicasil brukar väl gå på en tusenlapp eller lite mer, en cylinder kostar väl iaf 3k.
    Så nytt nicasil plus kolvkit så bör det ändå vara billigare än en ny cylinder.
    Aa då lär de bli 2 papp.. men ändå den är portad av DooD ju!

  22. #22
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    tror nicasilering gå på minst 1800.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nytt nicasil brukar väl gå på en tusenlapp eller lite mer, en cylinder kostar väl iaf 3k.
    Så nytt nicasil plus kolvkit så bör det ändå vara billigare än en ny cylinder.
    Har ett nytt kolvkit till den, men jag är sugen och testa någon annan cylinder

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    tror nicasilering gå på minst 1800.
    oj satan...och sen ska du hitta nån som gör de me.

  25. #25
    Vad säger ni om pata negra cyllen? min farsa säger att han betalar hälften av cylindern jag köper, så jag funderar vad jag ska ha för cylinder

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Vad säger ni om pata negra cyllen? min farsa säger att han betalar hälften av cylindern jag köper, så jag funderar vad jag ska ha för cylinder
    Blir bra men kolla vad de ska vara för slag på den me!

    Vad ska du ha för din skurna pr cylle?

  27. #27
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    mhr team eller prorace 3 skulle jag valt om de bara skulle vara smack på...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  28. #28
    Ja mhr hade me varit nått! har jag med funderat på innan jag köpte min men köpte praman för den var så ovanlig

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Blir bra men kolla vad de ska vara för slag på den me!

    Vad ska du ha för din skurna pr cylle?
    säljer den inte

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    säljer den inte
    Synd....

    Hade varit kul o ha i min samling

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in