Sidan 2 av 2 Första 12
    Tänkte köpa en Mhr team på blocket för 1500kr men den blev såld Går den cylindern bra? för om farsan betalar hälften så blir den inte så dyrt Men vad är de för skillnad på Mhr team cyllen och Mhr?

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    vet ej,jag körde bara på mhr racing.Men den va riktigt skön till bruks körning!
    Mhr team har lite värre portar och annan topp.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Citat Ursprungligen postat av Hjerpe Visa inlägg
    Tänkte köpa en Mhr team på blocket för 1500kr men den blev såld Går den cylindern bra? för om farsan betalar hälften så blir den inte så dyrt Men vad är de för skillnad på Mhr team cyllen och Mhr?
    Nästintill samma mög

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hur stor är pris skillnaden?
    Och ska du bara köra gata?
    M42B18Power!

mhr team kostar 4099kr och Mhr kostar 2999kr jonthä vill ju att de ska gå fort också, vill vara värst i stan

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    mhr team kostar 4099kr och Mhr kostar 2999kr jonthä vill ju att de ska gå fort också, vill vara värst i stan
    Köp en racing då och porta den
    M42B18Power!

Jag hade tagit den mhr team eftersom den ger mest! har själv pratat med twostroke om den cyllen

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    MHR är stark, så du kan ha tung drevning och få riktigt bra topp samtidigt som du har sjukt acc.
    Okej, skulle den cylindern passa till mitt pr rör? men vad är de igentligen för skillnad på mhr team och mhr? kollade på twostroke och mhr team cylindern finns bara till den gamla motorn, passar den iallafall till min motor? för prorace 70cc finns bara till gamla motorn och jag hade den på min motor

Okej, skulle den cylindern passa till mitt pr rör? men vad är de igentligen för skillnad på mhr team och mhr? kollade på twostroke och mhr team cylindern finns bara till den gamla motorn, passar den iallafall till min motor? för prorace 70cc finns bara till gamla motorn och jag hade den på min motor
    pr röret går ju men de blir inte optimalt så ett avstämt hade varit bäst! för pr röret är ju liksom uträknat till pr cyllen

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    lite rörigt å seg i huvet,men iaf...
    Cylidnern skulle funka skitbra till pr röret! kunde dock matcha det lite bättre med en portning.
    Finns det inte till din motor,så finns den inte.Köp racing då.
    M42B18Power!

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    MHR TEAM är helt enkelt snäppet värre. Värre portad och har mer potential för hästkrafter.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    lite rörigt å seg i huvet,men iaf...
    Cylidnern skulle funka skitbra till pr röret! kunde dock matcha det lite bättre med en portning.
    Finns det inte till din motor,så finns den inte.Köp racing då.
    Men det konstiga är ju att min pr70 cylle finns bara till gamla motorn och passar på min nya..

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Men det konstiga är ju att min pr70 cylle finns bara till gamla motorn och passar på min nya..
    Prorace säljs inte längre va ja fattat,är väl slutsålt till nya.
    M42B18Power!

Prorace säljs inte längre va ja fattat,är väl slutsålt till nya.
    men har kollat att den passar till den gamla motorn och till min.

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    men har kollat att den passar till den gamla motorn och till min.
    jasså.
    M42B18Power!

En kompis lämnade sin Ktm cylinder till något företag i holland har för mig att det gick på cirka 2000-2500kr och dom var billigast där. vad jag har hört är det inte lagligt med nicasilering i Sverige eftersom att kemikalierna som används är giftiga. Och även om det är en Dood portad cylinder hade jag köpt en ny någon av dem Simon tipsade om kanske? Skulle Rekommendera Patanegra eller MHR team cylindern.

Äldre cylindrar till EBS och EBE motorn passar ej din motor. Detta beror på att vattenkanalerna är annorlunda samt att pinnbultsmönstret inte riktigt är det samma.
    Senast redigerat av Hilmersson den 2011-09-18 klockan 02:00.

Så vad säger ni, patanegra eller mhr team? blir att porta mhr cyllen om jag köper den..

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Så vad säger ni, patanegra eller mhr team? blir att porta mhr cyllen om jag köper den..
    Mhr skulle nog veven tycka om mera då den har mera vrid,pata negran lever på varven.
    M42B18Power!

Mhr skulle nog veven tycka om mera då den har mera vrid,pata negran lever på varven.
    Okej, men min vev pallar mycket min pr cylle varvade runt 16-17tusen, men vet inte vilken cylinder jag vill ha, svårt att välja, vilken cylinder ger mest effekt? vill ha de värsta

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Okej, men min vev pallar mycket min pr cylle varvade runt 16-17tusen, men vet inte vilken cylinder jag vill ha, svårt att välja, vilken cylinder ger mest effekt? vill ha de värsta

MHR är nog värst med en portning. sen är det ju lite mer kubik som gör det roligare också.

Edit:kvalitén är grym på de också!
    M42B18Power!

MHR är nog värst med en portning. sen är det ju lite mer kubik som gör det roligare också.

Edit:kvalitén är grym på de också!
    Okej kanske blir en sån

Blev en malossi mhr team

vad menar du med dålig kvalite?
    Halvdan nicalisering, dåligt utförda "vinklar" på portarna (ojämn grader) osv.

Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Aa håller med helt! En pr cylle kan du ju klämma ut upp te 26hk oportad....och min säger dom kanske 23hk och tänkt då 95cc.....kanske 19-20hk kanske
    Lite väl optimistiskt. Några 26hk ur en oportad PR är bara att glömma. Detta påståendet stämmer inte.

Jag hade tagit den mhr team eftersom den ger mest! har själv pratat med twostroke om den cyllen
    Hur vet du detta? Hur vet du att just MHR Team ger "mest"? Ur vilket perspektiv? Förklara..

Blev en malossi mhr team
    Bra val!

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Nästintill samma mög
    vad menar du med detta?

Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hur vet du detta? Hur vet du att just MHR Team ger "mest"? Ur vilket perspektiv? Förklara..

Nej men menar utav dom malossi...

Bra val!
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    vad menar du med detta?
    De var ju inte de jag menade...bara skrev så? borde väl du fatta?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in