Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    SMS-lån?
    det är jävligt najs med runt 3000% effektiv ränta
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Har gjort ganska mycket. Kan skriva lite jag kommer på nu.

Fräst upp hjulbultar
    Bytt frambromsar
    bytt luftfilter
    olja + oljefilter
    smörjt upp "tomgångsventil" samt smörjt o servat motorn lite.
    tagit bort massa dekaler
    bytt njurar
    tagit bort toning samt turkklädsel, andra diverse turkprylar
    dratt om elsystemet, gått igenom alla högtalare osv. bytt huvudenhet 3 gånger xd Satt ner 6,9 orna i hatthyllan. bytt blinkerslampor, samt andra diverse lampor.
    bytt baklyktor
    bytt lås till bagagelucka.
    Byggt klart avgasröret som slutade under bilen (hängde löst med). Samt satt fast värmeplåten.
    Rivit ur all inredning och satt dit ordentligt igen.
    tömt bagageutrymme där det stod fullt med vatten.

Är definitivt mer saker som jag glömt.. Det som ska göras här näst är att byta sulor när dem kommer. fixa grenrörsläckage, byta motorfäste. Sen blir det nog ganska lungt fram till bes, ev höja den så den går igenom. (december). I vinter (efter bes) kommer det hända mycket mer. bla rikta fronten, laga fronten och lacka i samma färg som bilen. Lacka om fälgarna. byta alla lister runt rutor, tona framlampor gula osv. Kommer även göra en stor uppfräschning av utrymmen jag inte ens vågat kolla på än. Med andra ord, efter vintern kan den nog börja lika något. Sen kommer jag nog göra mig av med den

Kan väl även tillägga att jag snart haft bilen i 3 veckor. Redan någon som repat bakdörr, + bagagelucka med nyckel. Känns sådär ganska kul, stod även en turk och spanade på bilen en kväll när jag kom ut o skulle iväg. Så någon ny lack kommer det aldrig bli på den, hade helst velat spackla lite småbulor, repor och lacka om den. Känns dock så jävla ovärt
    första dagen var det någon som repade min 945

är sugen på 740 16v
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Fick en Volvo raggare (740, röd med mattsvart huv och baklucka) bredvid mig i en rödljuskorsning, hade då Ellen med mig och rätt hög musik. Så börjar han varva, sen när de slår om till grönt så försvinner han snabbt i backspegeln, haha stackarn. Det roliga var ändå att han försökte vid 3 rödljus till
    Senast redigerat av Hast den 2011-09-19 klockan 16:33.

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Fick en Volvo raggare bredvid mig i en rödljuskorsning, hade då Ellen med mig och rätt hög musik. Så börjar han varva, sen när de slår om till grönt så försvinner han snabbt i backspegeln, haha stackarn. Det roliga var ändå att han försökte vid 3 rödljus till
    haha
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nära, 740!

Fan va trött den var, trasig insugspackning gjorde inte saken bättre!
    Märkte att 740 inte var något vidare pigga tidigare idag allt hänger inte bara på vart drivningen är

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Fick en Volvo raggare (740, röd med mattsvart huv och baklucka) bredvid mig i en rödljuskorsning, hade då Ellen med mig och rätt hög musik. Så börjar han varva, sen när de slår om till grönt så försvinner han snabbt i backspegeln, haha stackarn. Det roliga var ändå att han försökte vid 3 rödljus till
    Såna är alltid skoj, hängde av en ny V70 2,5t i lördags på motorvägen, han ville rejsa 2 gånger och fick lika mycket stryk bägge gångerna, ändå hetsade han till ett tredje rejs

En nackdel med att köra 9-5 kombi är att direkt man hakar på någon fortkörare så lägger dom sig snällt i laglig fart

Byggt om originalstereon idag så man har en AUX-ingång, jävla småpill att löda grejerna på plats!
    Don´t make excuses, make horsepower!

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Haha, varför försöka fler gånger när man redan har åkt på stryk..
    Smiskade själv livet ur en V40 T4 med 540in vid två rödlysen på raken inne vid sergels (stan) men även på det tredje så försökte han dra. Dock så skulle jag vänster i rondellen.

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Ny bil!!!

Helvete va hög den var!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in