Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    fixa mk1:an med låsas pappa så blir det nog bara jag som använder den
    Är aldrig samma sak som att äga någonting själv.

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Är aldrig samma sak som att äga någonting själv.
    nej men det spelar ingen roll för mig har man ett mål och verkligen vill nå det så klarar man det!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vet ej, motorn är urtagen, och bilen har stått några år..
    Men chassiet var tydligen som nytt vid raset, och bara papprena på bilen lär ju vara värda lite.
    aha okej . Jo de lär dom ju vara

ONT : Nån som har 240/245 delar till salu ?

EDIT : Glömde skriva vad jag skulle ha för delar de som är mest intressant just nu är mätarhållare som brukar sitta högst upp i mittkonsollen

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010

Fan va fälgarna är tuffa.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    men kommer inte köpa den för än jag jobbat såklart vi har andra bilar jag kan använda under tiden saab 9-5, saab 900, jeep och en ford mk1
    Så du ska köpa en bil dyrare än dina pärons samt flera gånger så dyrare ägarkostnader? gl hf

Själv åker jag runt i en Seat ibiza 2011 årsmodel med ruskiga 85 hk det du är power
    En svensk tiger!

Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Så du ska köpa en bil dyrare än dina pärons samt flera gånger så dyrare ägarkostnader? gl hf

Själv åker jag runt i en Seat ibiza 2011 årsmodel med ruskiga 85 hk det du är power
    haha 85 hk det är nog mera än mk1:an

ja men bilen kommer stå på låsas pappan för att komma undan billigare osv
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Läste på ab nu att SAAB igår var nära att få samma ägare som Volvo dvs Geely(+ev Pang Da) så det kanske kan ta död lite på det här Volvo vs SAAB snacket? (om den affären går igenom dvs)
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    aha okej . Jo de lär dom ju vara

ONT : Nån som har 240/245 delar till salu ?

EDIT : Glömde skriva vad jag skulle ha för delar de som är mest intressant just nu är mätarhållare som brukar sitta högst upp i mittkonsollen

menar du typ R-mätarhållare? Min kompis har som han skulle sälja, dock fattas laddtrycksmätaren eller vad den heter(den längst till vänster på bilden nedan)

(inte den på bilden)

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    menar du typ R-mätarhållare? Min kompis har som han skulle sälja, dock fattas laddtrycksmätaren eller vad den heter(den längst till vänster på bilden nedan)

(inte den på bilden)

Precis ! de är en sån jag behöver ! . Hade han en han skulle sälja ? Isåntfall fråga han hur mycket han ska ha för hållaren och hör av dig till mig sen . Jag är mycket intresserad !

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Precis ! de är en sån jag behöver ! . Hade han en han skulle sälja ? Isåntfall fråga han hur mycket han ska ha för hållaren och hör av dig till mig sen . Jag är mycket intresserad !
    Kan kolla med honom ikväll om jag får tag i han Pm:ar dig när jag pratat med honom

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Köpt mig en ny Saab nu, lite bättre med turbo.. Kan lägga ut bilder sen.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Kan kolla med honom ikväll om jag får tag i han Pm:ar dig när jag pratat med honom
    Okej ! Tack som satan !

Reg.datum
    May 2010
    Blir nog att köpa bil till våren.
    Tjatat på pappa endel nu, Vart å kollade på en bmw 540i för någon dag sedan. Dock tyckte farsan inte jag skulle ha en sån då dom vart dyra att äga och drog rätt mycket bensin.
    Tittat nu lite på v70 t5a 98-00 modellen. Blir nog en sådan, Dock lite tråkigt med fwd.
    Vet någon hur awd modellarna är? , eller är det bara skit som vanligt att volvos awd suger.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nu vill vi se bilder DIREKT! JALLA
    Ett riktigt fynd, går perfekt i motor och låda, men där är lite småfix, glapp i spindelleder och dålig handbroms tex.. Alltså lätt att fixa
    Fick den för 1500kr

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Vad alla volvo idioter blir kåta ner det kommer lite regn
    Vänta bara till snön kommer!
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vänta bara till snön kommer!
    +1 !

ONT : Nya bas lådan jag köpte för 300

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Blir nog att köpa bil till våren.
    Tjatat på pappa endel nu, Vart å kollade på en bmw 540i för någon dag sedan. Dock tyckte farsan inte jag skulle ha en sån då dom vart dyra att äga och drog rätt mycket bensin.
    Tittat nu lite på v70 t5a 98-00 modellen. Blir nog en sådan, Dock lite tråkigt med fwd.
    Vet någon hur awd modellarna är? , eller är det bara skit som vanligt att volvos awd suger.
    Vaför v70? kombi? hade hellre köpt en s60 då awd driver ju inte lika mkt fram som bak....min mammas sambo jobbade på ahlberg bil innan(BILNÄRA) i 20 år och han sa att de var 20% bak och 80% fram men också så bror de på hur greppet är bak och fram så sjussterar de sig efter de har jag för mig men kanske inte på dom gamla....tror de va så på dom nya..ähh skit samma

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Vaför v70? kombi? hade hellre köpt en s60 då awd driver ju inte lika mkt fram som bak....min mammas sambo jobbade på ahlberg bil innan(BILNÄRA) i 20 år och han sa att de var 20% bak och 80% fram men också så bror de på hur greppet är bak och fram så sjussterar de sig efter de y
    Om han tänker på den första V70-generationen så är den billigare än S60

Jo de har du helt rätt i men en s60 00 får du väl för jag vet inte 40? eller? tänkte att de blir ju samma som en bmw då endå... och försäkring på en t5:a är ju inte så billigt....själv har min brors sin på min mamma och de ska jag med ha nu när jag köper

Reg.datum
    May 2010
    Vaför v70? kombi? hade hellre köpt en s60 då awd driver ju inte lika mkt fram som bak....min mammas sambo jobbade på ahlberg bil innan(BILNÄRA) i 20 år och han sa att de var 20% bak och 80% fram men också så bror de på hur greppet är bak och fram så sjussterar de sig efter de har jag för mig men kanske inte på dom gamla....tror de va så på dom nya..ähh skit samma
    Jo, det vet jag. men tänkte om det var samma på dom äldre modellerna
    S60 är dyrare och bättre att köpa en billigare första bil. Då ja kommer troligen köra skiten ur den.
    Sedan gillar jag kombin. Kollat på s70 och bmw 330i fast tycker dom blir fördyra då. Lägger mellan 30-40k så jag sedan kan lägga pengar på trim/styling.

vad jag har hört är det 90 fram och 10 bak

Reg.datum
    May 2010
    Jo jag skrev 97-00 modellen. Jo den är ju billigare och sedan tycker jag inte heller det är värt att lägga dom pengarna exakt på en s60...
    Jo de har du helt rätt i men en s60 00 får du väl för jag vet inte 40? eller? tänkte att de blir ju samma som en bmw då endå... och försäkring på en t5:a är ju inte så billigt....själv har min brors sin på min mamma och de ska jag med ha nu när jag köper
    Min farsa ska stå på försäkring på min bil.

Jo, det vet jag. men tänkte om det var samma på dom äldre modellerna
    S60 är dyrare och bättre att köpa en billigare första bil. Då ja kommer troligen köra skiten ur den.
    Sedan gillar jag kombin. Kollat på s70 och bmw 330i fast tycker dom blir fördyra då. Lägger mellan 30-40k så jag sedan kan lägga pengar på trim/styling.
    ja de är de ju Själv ska jag antingen köpa pappas s70 t5 sen och en 740 och så ta motorn från s70n och slänga i 740n

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    vad jag har hört är det 90 fram och 10 bak
    Jasså

Reg.datum
    May 2010
    ja de är de ju Själv ska jag antingen köpa pappas s70 t5 sen och en 740 och så ta motorn från s70n och slänga i 740n

Jasså
    Taskigt att förstöra en s70 t5 finns inte många. Sälj den billigt till mig om den inte gått över 20 tusen mil.
    Eller kör du med s70 och sedan sätter du in en t6 motor i 740n
    Sno den t6an som finns uppe på nordenberg på fordon då

Taskigt att förstöra en s70 t5 finns inte många. Sälj den billigt till mig om den inte gått över 20 tusen mil.
    Eller kör du med s70 och sedan sätter du in en t6 motor i 740n
    Sno den t6an som finns uppe på nordenberg på fordon då
    Haha den har gått 29
    Nej men kanske blir den s70n eller så köper jag min mammas sambos 740 16v som står hemma i helt orginal skick som är GRYMT fint skick!!! sen slänger jag i en turbo

Reg.datum
    May 2010
    Haha den har gått 29
    Nej men kanske blir den s70n eller så köper jag min mammas sambos 740 16v som står hemma i helt orginal skick som är GRYMT fint skick!!! sen slänger jag i en turbo
    Okej, Alla volvo har gått så mycket
    Vill ha en som rullat under 20 tusen
    Ta 740 då istället dom är grymt feta om dom är i grymt skick

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in