Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Okej, Alla volvo har gått så mycket
    Vill ha en som rullat under 20 tusen
    Ta 740 då istället dom är grymt feta om dom är i grymt skick
    Aa
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Synd att de ska behövas regn/snö för att de ska släppa bara
    Puhh....

Det kanske inte behövs, men det är ju klart roligare att slippa byta däck hela tiden, och slippa en massa slitage på andra delar..
    Va ju inte helt seriös :* Fan vad kul de ska bli att börja med stereobyggandet!

Va ju inte helt seriös :* Fan vad kul de ska bli att börja med stereobyggandet!
    Nää förstod de

740 släpper inte av kraften utan av att dom kränger till så dom släpper,

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Vaför v70? kombi? hade hellre köpt en s60 då awd driver ju inte lika mkt fram som bak....min mammas sambo jobbade på ahlberg bil innan(BILNÄRA) i 20 år och han sa att de var 20% bak och 80% fram men också så bror de på hur greppet är bak och fram så sjussterar de sig efter de har jag för mig men kanske inte på dom gamla....tror de va så på dom nya..ähh skit samma
    På tidiga Volvo med fyrhjulsdrift så sitter det en viskokoppling som fördelar kraften mellan fram och bak. Den är framhjuldriven ända till det börjar spinna, då greppar kopplingen och bakhjulen börjar också driva lika mycket som fram, i vanliga fall har den bara slavdrift på bakhjulen som knappt känns. 2003 började Volvo med Haldex fyrhjulsdrift som är betydligt bättre, men personligen hade jag ändå valt en fwd oavsett årsmodell då dessa är mycket stabilare, säkrare, piggare, snålare och är dessutom roligare. Enda poängen är att man ta sig fram bättre med deras fyrhjulsdrift, men om det är det man prioriterar ska man nog kolla på annat än en Volvo.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    På tidiga Volvo med fyrhjulsdrift så sitter det en viskokoppling som fördelar kraften mellan fram och bak. Den är framhjuldriven ända till det börjar spinna, då greppar kopplingen och bakhjulen börjar också driva lika mycket som fram, i vanliga fall har den bara slavdrift på bakhjulen som knappt känns. 2003 började Volvo med Haldex fyrhjulsdrift som är betydligt bättre, men personligen hade jag ändå valt en fwd oavsett årsmodell då dessa är mycket stabilare, säkrare, piggare, snålare och är dessutom roligare. Enda poängen är att man ta sig fram bättre med deras fyrhjulsdrift, men om det är det man prioriterar ska man nog kolla på annat än en Volvo.
    Jo, jag tänkte mest skillnaden

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Synd att de ska behövas regn/snö för att de ska släppa bara
    Det beror på vad man har för diff Ska "driftas" något förjävligt mycket denna vintern med polaren (om han nu får/lyckas behålla sitt kort dvs)!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Ja jag hörde dom hade tackat nej till Haldex först när dom kom o ville sälja deras fyrhjulsdrift till Volvo. Sen så upptäckte dom att de var bra så dom skaffade de med då.

Nån som har länkarmar till en volvo 142 liggandes, kan även tänka mig köpa en hel framvagn eller en hel reservdels 142a!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    polarn har hel bil till salu.

vrf är alla så rädda för miltal, min 945 är jätte fin o har gått 42k?
    Har du bild på den och hur mycket ska han ha ?

undrar samma sak... Över 20k är livsfarligt tydligen, jävla nötter.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    +1 Det är inte enbart miltalet som spelar roll utan även servicebok osv Min kaross har rullat 27 k mil och motorn 12-13k mil (förra ägaren körde motorn utan kylarvatten..).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Min 740 TIC har gått 25 och den är fan helt slut... haha

Min 740 TIC har gått 25 och den är fan helt slut... haha
    TIC brukar ju gå rätt hårt Familjens 745a GL har gått 45k, ingen rost motor fungerar alltid, har stannat två gånger sen vi köpte den 1995, bränslepumpen och generator bara

Min 300e har nu gått 33600 mil går som en klocka maskinellt helnöjd med det köpet!

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Okej, Alla volvo har gått så mycket
    Vill ha en som rullat under 20 tusen
    Ta 740 då istället dom är grymt feta om dom är i grymt skick
    varför är du så nojjig över miltalen? kolla helhetsskicket istället. min polares s70 har rullat 29,7xx mil o du kan ju avgöra själv om du tycker den är skabbig. går skit bra dessutom http://www.garaget.org/?car=242832
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    före skatt antar/hoppas ja? annars ska ja fan byta yrke o flytta
    Haha såklart drömmer killen, ingångslön INNAN skatt i Sthlm brukar ligga runt 15.000 för en bilmek.. Det är mkt slit för lite pengar
    To much is never enough.. !

Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Haha såklart drömmer killen, ingångslön INNAN skatt i Sthlm brukar ligga runt 15.000 för en bilmek.. Det är mkt slit för lite pengar
    fick nästan hjärtklappning där ju haha^^,

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Om vi inte säljer vår 850 96:a som gått inte gått ens 20500 mil, den ser ut så här får jag behålla den och köra med , 144 hk bara och framhjulsdrift men skulle endå bara användas som brukis , ska klämma i bättre ljud, förmodligen fixa några andra lysen fram och waxa bilen och nya fälgar finns det något mer jag kan göra på den utseende mässigt ? (inte body kit)

Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100000988978095
    kontakta han o hälsa från ekan
    :p ja
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    varför är du så nojjig över miltalen? kolla helhetsskicket istället. min polares s70 har rullat 29,7xx mil o du kan ju avgöra själv om du tycker den är skabbig. går skit bra dessutom http://www.garaget.org/?car=242832
    Du har länkat den typ 5 gånger nu.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Nya ljudet i bilen vart as bra

Reg.datum
    Mar 2008
    Någon som ser skillnad? Fått på en list på fronten nu. gjorde ganska mycket

Även lackat njurarna svart. Testade att lacka en gammal jag hade först, tog dock ingen efterbild. Fronten kommer att rustas upp, nya blinkers osv hemma. Så klaga inte Huven är inte stängd.

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Någon som ser skillnad? Fått på en list på fronten nu. gjorde ganska mycket

[IMG]http://img198.imageshack.us/img198/2628/imag0019vf.jpg[IMG]

Även lackat njurarna svart. Testade att lacka en gammal jag hade först, tog dock ingen efterbild. Fronten kommer att rustas upp, nya blinkers osv hemma. Så klaga inte Huven är inte stängd.
    [IMG]http://img695.imageshack.us/img695/6497/imag0020qh.jpg[IMG]
    Tycker du ska försöka fixa den fronten istället för att köpa någon annan ändå!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Du har länkat den typ 5 gånger nu.
    2 gånger, är det en regel hur många gånger eller? kan länka en annan s70 men eftersom denna rullat 30k och ser ut som den rullat 10k är det väll ok att länka den då eller? länkar den inte för att visa alla hur cool kompis jag har som äger en s70 utan det faktum att jag motbevisar jontees nojjighet gällande 20k mil på mätaren.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    2 gånger, är det en regel hur många gånger eller? kan länka en annan s70 men eftersom denna rullat 30k och ser ut som den rullat 10k är det väll ok att länka den då eller? länkar den inte för att visa alla hur cool kompis jag har som äger en s70 utan det faktum att jag motbevisar jontees nojjighet gällande 20k mil på mätaren.
    Verkar mer som att skryta lite. Men visst förlåt.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Verkar mer som att skryta lite. Men visst förlåt.
    ok men skrev nyss att det inte var det.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in