http://www.garaget.org/?car=271209 lagt upp trallevagnen på garaget, kommentera/rösta gärna
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Fick mina nya blåa dioder till mätarhuset idag. Bara jag som tycker det blev riktigt snyggt? Är förstås snyggast irl.

själv beställde jag lila ifrån USA är bra jävla nyfiken på hur de kommer se ut sen

Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    själv beställde jag lila ifrån USA är bra jävla nyfiken på hur de kommer se ut sen
    Tufft Lägg upp bild när du har dom på plats

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Tufft Lägg upp bild när du har dom på plats
    Absolut , jag har då inte sätt någon 240 med lila instument belysning

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ingen som är sugen på en 760 turbo? b23et smidd vev grövre vevlager, 405 topp, h kam, fördelare på blocket så motorn passar 240 med. svart inredning. eltaklucka osv hela köret, dock är allt väldigt smutsigt, rosthål i ena balken.
    en b23et alltså ingen b230! de mest stryktåliga 4 cylindriga blocket volvo gjort!
    blev de inget kul av den?

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ingen som är sugen på en 760 turbo? b23et smidd vev grövre vevlager, 405 topp, h kam, fördelare på blocket så motorn passar 240 med. svart inredning. eltaklucka osv hela köret, dock är allt väldigt smutsigt, rosthål i ena balken.
    en b23et alltså ingen b230! de mest stryktåliga 4 cylindriga blocket volvo gjort!
    Hur mycket? Svara i PM

Köpte förresten en sketen polo 1,6 -96 i fredags

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Någon här som fått uppleva bättre bensinförbrukning vid chippning, eller är de bara skitsnack?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Skitsnack vad jag har förstått och märkt. Med mitt chip så blev det ca 0,5L extra per mil Händer ju även att foten blir lite tyngre när bilen är trimmad. Kör du normalt, aldrig drar på så är bränsleförbrukningen densamma ungefär, kan vara något högre! men när du väl gasar så stiger de snabbt.
    Jo men håller man sig under den riktiga effektkurvan, som för mig är 2500rpm. Och när jag ligger på motorvägen runt 110-120 så ligger den just där. Skulle man då höja laddtrycket krävs de väl mer varv också, så då skulle min gå snållare på högsta växeln?

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo men håller man sig under den riktiga effektkurvan, som för mig är 2500rpm. Och när jag ligger på motorvägen runt 110-120 så ligger den just där. Skulle man då höja laddtrycket krävs de väl mer varv också, så då skulle min gå snållare på högsta växeln?
    Vad menar du?

Men när du höjer laddtrycket behövs ju mer bensin för att få optimal blandning så de blir ju automatiskt högre bränsleförbrukning. Men kör du med lätt högerfot borde den teoretiskt sett dra mindre eftersom luft/bränsle blandningen blir optimerad.

Någon som vet något bra forum för polo`med mycke projekt?

Någon här som fått uppleva bättre bensinförbrukning vid chippning, eller är de bara skitsnack?
    Vi har på min mammas v70 2,5t och sedan får granne som också kör 2,5t! båda har märkt skillnad!

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vad menar du?

Men när du höjer laddtrycket behövs ju mer bensin för att få optimal blandning så de blir ju automatiskt högre bränsleförbrukning. Men kör du med lätt högerfot borde den teoretiskt sett dra mindre eftersom luft/bränsle blandningen blir optimerad.

Om du nu skall lägga upp din Polo som projekt, kan du lägga upp den här på mnf med? Alltid kul med fler bilar i "övriga projekt"!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Tycks om mina orangea vinterfälgar? hiss/diss?

Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vad menar du?

Jag menar de att när man höjer laddtrycket, krävs det väl även mer varv för att uppnå full effekt? Jag vet inte bara antar
    Men jag brukar inte köra aggressivt om man säger så, brukar ligga på farthållare i alla hastigheter över 50. Visst händer de att jag 'buskör' ibland men
    Funderar dock på att spara pengarna och införskaffa mig någon sorts turbodiesel sen istället

Oij Oij (Tyskstuk) är väl bra för det?

Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg

Jag dissar, för dom passade inte med färgen på bilen. skulle satsat på en mörk färg istället.

Jag menar de att när man höjer laddtrycket, krävs det väl även mer varv för att uppnå full effekt? Jag vet inte bara antar
    Men jag brukar inte köra aggressivt om man säger så, brukar ligga på farthållare i alla hastigheter över 50. Visst händer de att jag 'buskör' ibland men
    Funderar dock på att spara pengarna och införskaffa mig någon sorts turbodiesel sen istället

Jag dissar, för dom passade inte med färgen på bilen. skulle satsat på en mörk färg istället.
    det är inte laddtrycket som avgör hur många rpm det krävs för att få ett visst ladd utan det är storleken på turbon, ju större impeller man har ju längre tid tar det för avgaserna att fylla ut och skapa tryck. kluddigt förklarat men hoppas det gjorde nytta

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    det är inte laddtrycket som avgör hur många rpm det krävs för att få ett visst ladd utan det är storleken på turbon, ju större impeller man har ju längre tid tar det för avgaserna att fylla ut och skapa tryck. kluddigt förklarat men hoppas det gjorde nytta
    Behöver inte en mer utförlig förklaring än så, så tack så mycket

Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011

Jag hissar! Haha, tycker det är lite fränt med roliga färger på fälgar
    Killar med smak kör Volvo med flak!

Hiss gillar fälgar som sticker ut! Avskyr svarta fälgar usch :'(
    En svensk tiger!

Som ante skrev, nej.
    Kör du lugnt bör de sänka bränsleförbrukningen

Ska kolla upp de, tack
    Får se om de blir projekt på Polon, hade varit jävligt kul men de blir inte förens i slutet av vintern isf då den ska aggera vinterbil nu

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in