Som ante sa.
    Det låter faktiskt helt okej, ska ju som sagt bygga nått seriösare sen tror jag. Detta är bara något jag slängde i på en eftermiddag

Och när du säger att det inte är dom där bak som ska lyssna på musik, det blir inget bra ljud om man bara har högtalare fram. Inte i någon bil o i en liten polo såå behövs de inte så högt ljud för att man bli nöjd så ljudet från 6*9 är alldeles lagom nu Förövrigt är de 3 vägs Mutant m-series 6*9, dubbla MDS 12" i sluten låda och ett Mutant MT400.5xxx steg.

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Som ante sa.
    Det låter faktiskt helt okej, ska ju som sagt bygga nått seriösare sen tror jag. Detta är bara något jag slängde i på en eftermiddag

Och när du säger att det inte är dom där bak som ska lyssna på musik, det blir inget bra ljud om man bara har högtalare fram. Inte i någon bil o i en liten polo såå behövs de inte så högt ljud för att man bli nöjd så ljudet från 6*9 är alldeles lagom nu Förövrigt är de 3 vägs Mutant m-series 6*9, dubbla MDS 12" i sluten låda och ett Mutant MT400.5xxx steg.
    Iofs tänkte jag mig inte för med rutan där, jag bygger ljud i en sedan satt de är lite annorlunda där !

Behöver lite tips på bilar att skaffa, har dålig koll och ska skaffa bil såfort jag blivit av med mopparna. Funderat mycket på Volvo 740 och Bmw e30/325?
    Kraven jag har:
    Lättmekad
    Driftsäker
    Manuell låda
    Bakhjulsdriven
    4-sitsig
    Billig!
    Se någorlunda snygg ut
    Ingen saab(vill inte starta någon Saab Vs volvo diskussion så fråga inte ens varför)

Jag behöver även tips på vad man ska tänka på när man ska köpa en bil. Vanliga fel? Vanliga fel för speciell modell? Rost, var letar man? Hur mycket är en bil egentligen värd? Miltal?
    Senast redigerat av DT-Davve den 2011-11-21 klockan 20:36.

Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Behöver lite tips på bilar att skaffa, har dålig koll och ska skaffa bil såfort jag blivit av med mopparna. Funderat mycket på Volvo 740 och Bmw e30/325?
    Kraven jag har:
    Lättmekad
    Driftsäker
    Manuell låda
    Bakhjulsdriven
    4-sitsig
    Billig!
    Se någorlunda snygg ut
    Ingen saab(vill inte starta någon Saab Vs volvo diskussion så fråga inte ens varför)

Jag behöver även tips på vad man ska tänka på när man ska köpa en bil. Vanliga fel? Vanliga fel för speciell modell? Rost, var letar man? Hur mycket är en bil egentligen värd? Miltal?

Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Bild

Hahaha, woops... Missade det

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Kraven jag har:
    Lättmekad
    Driftsäker
    Manuell låda
    Bakhjulsdriven
    4-sitsig
    Billig!
    Se någorlunda snygg ut

e30 alla dagar, har du sexan så äre jävligt bra drag och skönt varvstopp lätt att spinna med om det är diffat lättmekad är dom lite trångt i vissa utrymmen sen 4dörrars är jävligt trångt för dom där bak.
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Blir snart att köpa första bil och letar som en tok på blocket, men några bilar som jag skulle kunna ha är Audi 1,8t, Passat 1,8t, Bmw 320/325 eller någon volvo 940!

Vad tycker ni om bilarna fördelar, nackdelar? På villken ska man slå till..?
    Kan även säga att jag har en budget på cirka 25k
    Hur mycket pengar har du till ägandekostnader?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Morsan hjälper till med försäkringen tills jag blir 18 och har redan parkering.. behövs inget mer va?
    Skatt, service, reperationer o reservdelar, däck osv

Morsan hjälper till med försäkringen tills jag blir 18 och har redan parkering.. behövs inget mer va?
    TILLS du blir 18? Hur ska du klara dem efter detta isåfall? Tänk långsiktigt, dessutom kan du inte äga en bil förens du har körkort!
    En svensk tiger!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Bilkulturen i USA är verkligen något annat, lovin it. Köra på interstate-110 imorgon, tror de.

Lite dieselmotor! levererar 400Hk+ Mercedes såklart!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg

gör den där saken brevid den lilla coolt ljud eller
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

haha lille turbon vad laddar du ?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    gör den där saken brevid den lilla coolt ljud eller
    Jag vet inte, det påstod han jag köpte den av iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    haha lille turbon vad laddar du ?
    Lilla GT40R inte kommit så långt att jag "justerat in" rätt tryck, wastegaten öppnar väl vid 0,8bar nu men ska justeras till 2-2.5bar

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Rekommenderar inte E30 om du vill ha 4-sitsig.
    Svårt att sitta själv i baksätet på en sån, och då är jag rätt liten.
    Är det såpass illa att man inte alls kan åka i den? Bara den är godkänd för att ta 4passagerare är jag nöjd

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Budget?
    Blir väl runt 20k efter sommaren då jag jobbat

Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    e30 alla dagar, har du sexan så äre jävligt bra drag och skönt varvstopp lätt att spinna med om det är diffat lättmekad är dom lite trångt i vissa utrymmen sen 4dörrars är jävligt trångt för dom där bak.
    okej vilka årsmodeller/modeller har 6a?

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    o jag skulle aldrig köpa en saab
    Kraven jag har:
    Lättmekad
    Driftsäker
    Manuell låda
    Bakhjulsdriven
    4-sitsig
    Billig!
    Se någorlunda snygg ut

volvo 7/900 passar in på allt, kanske inte snygg, ellr dom kan bli!
    men kul bilar, lätta o sänka o finns reserdelar i varenda dike! billiga i skatt o försäkring med.

Blir snart att köpa första bil och letar som en tok på blocket, men några bilar som jag skulle kunna ha är Audi 1,8t, Passat 1,8t, Bmw 320/325 eller någon volvo 940!

Vad tycker ni om bilarna fördelar, nackdelar? På villken ska man slå till..?
    Kan även säga att jag har en budget på cirka 25k
    för 25k får man mkt, jag hade köpt en 325, elelr 525 e34 tex, gillar dom starkt!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    okej vilka årsmodeller/modeller har 6a?
    hmm, jag vet inte, men M3 versionen har fyra annars äre sexa i alla vanliga
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

Jag vet inte, det påstod han jag köpte den av iallafall

Lilla GT40R inte kommit så långt att jag "justerat in" rätt tryck, wastegaten öppnar väl vid 0,8bar nu men ska justeras till 2-2.5bar
    haha härligt ju älskar diesel mercor!
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    haha härligt ju älskar diesel mercor!
    Japp blir göttans
    Vem gör inte det

Rolla den inte svart, ser ju grym ut nu

Reg.datum
    Apr 2008
    Håller med Woody. På med takräcke och lite annat skräp och kanske ev rosta huven? Smaksak dock.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    740. kapa några varv, plocka bort lite onöda saker så vips har man en helt ok vinterbil, jag kör ju 7/900 dagligen så ja har ju det som mer än vinterbil men.

Tänkte att jag kunde lägga upp några bilder på sunk passaten. Ge fan i o klaga på lacken, den ska rollas svart, med vita breeda plåtisar så småningom

Fått gjort lite nu iaf, satt i huvudenhet, 5.2or fram och 6.9or i bagget. Fixat lite lysen inuti bilen, gultonade framlyktor, sänkt ner till marken. Kommer väl hända lite mer saker, så man kan köra runt utan att skämmas.

Var även och kollade till beewmen häromdan, den känns lite fetare än passaten..

Blev kanske lite lägre än vad jag förväntade mig

Dekaltrimmat bakrutan lite mer nu.

Läppen fram som flög av, ska fixas ny. Samt spackla igen vw märket i fronten.

Skrapar lagom gött
    äger sönder din jävla bmw! mkt goare denna ju! syns på stan freda kväll?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in