Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    svar nej. Besiktningen använder en dator som kopplas in i bilen och visar den felkoder så går den inte igenom
    Har du ens varit på en besiktning? Inte fan kopplar de in en dator här i alla fall. Lyser varningslampan för airbagen så blir det underkänt dock.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Går en bil med airbag felmedelande eller lysande airbag lampa igenom besiktningen?(inte någon av mina bilar, bara en undran.)
    Ja det gör den. På våran S60 lyser airbaglampan och den kom igenom utan problem. Visserligen var det andra fel, men inte någon anmärkning på det airbagen..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    svar nej. Besiktningen använder en dator som kopplas in i bilen och visar den felkoder så går den inte igenom
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Har du ens varit på en besiktning? Inte fan kopplar de in en dator här i alla fall. Lyser varningslampan för airbagen så blir det underkänt dock.
    Kollade själv lite på nätet, airbag lampa eller felmedelande spelar ingen roll då det inte är trafikfarligt, bilen går såldes igenom med airbag fel. (Även Bilprovningen själva säger detta)

Angående dator på bilprovningen så stämmer det, dock så vet oftast inte besiktningsgubbarna vart uttaget på bilen sitter, och dem skiter i det då. Min granne fick 2a på en felkod på sin V70N, även fast den inte visade några fel i bilens display.

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Kollade själv lite på nätet, airbag lampa eller felmedelande spelar ingen roll då det inte är trafikfarligt, bilen går såldes igenom med airbag fel. (Även Bilprovningen själva säger detta)

Angående dator på bilprovningen så stämmer det, dock så vet oftast inte besiktningsgubbarna vart uttaget på bilen sitter, och dem skiter i det då. Min granne fick 2a på en felkod på sin V70N, även fast den inte visade några fel i bilens display.
    Sökte också runt och vissa hade fått underkänt, dock stod det aldrig på bilprovningens hemsida att de ens kontrollerar airbag lampan. Beror säkerligen på vem som besiktigar bilen.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Vart fan har du varit på bilbesiktningen någonstans? Besiktade förövrigt min bil i måndags, gick rakt igenom utan något bra att veta Haha, var en skitsur gubbe, sen när han skulle provköra den körde han med hjulspinn 1-2an, får de ens göra så? :o
    Hehe självklart har jag varit på en besiktning , va iofs ett tag sen men när jag va ner å prata med bilmecken och han sa att iaf när han kommer med bilarna har dom felsökt bilen med dator. Vet iofs inte om de är samma sak med privat person

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Min farsas gick igenom, behöver inte vara att det är fel på airbagen Hans problem är att den som bytte belysning på mätarhuset vred om tändningen när det mätarn inte satt i.

Ont: såhär ser bilen ut nu, längesen man tog någon bild. Det som är gjort är följande : spacklat igen emblemet på grillen, bytt framspoiler, bytt framskärm, borrat hål där reggskylten satt. Ska bli i samma färg, vet dock inte vilken färg man ska ha bilen i än! blev inte snyggt med skylten, så kör utan tills man åker fast.
    Stickerbomba där du har spacklat!

hm har aldrig varit med om att de kollat felkoder på en besiktning. Har iof bara ägt en 04 som nyast men det låter väldigt konstigt om det gör det.
    Moppemorfar

Är ju helt irrelevant om bilen har några felkoder så länge ABS funkar. Vad skulle det vara som dom inte släpper igenom isf? Dom nämnde inte ens rosthålen i dörren, golvet och trösklarna på min polo så varför skulle dom bry sig om ett mindre motorfel...

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Vår Toyota från 03 var inne för några veckor sedan och dem kollade felkoder på den.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Vår Toyota från 03 var inne för några veckor sedan och dem kollade felkoder på den.
    aa, morsans är en peugeout 307 04:a den hade dom kollat felkoder på . Men som sagt så har jag ingen aning om dom gör de på folk när dom kommer som privat personer

aa, morsans är en peugeout 307 04:a den hade dom kollat felkoder på . Men som sagt så har jag ingen aning om dom gör de på folk när dom kommer som privat personer
    Dem har aldrig kollat på varken familjens v70-03 eller 745an iaf

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Sa dom inget ang felkoderna då?

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Morsans hade vart inne på verkstad innan för att ta bort felkoder, och sen på besiktningen så hade dom kollat med dator och då visade den inget. Hon hade fått felkoder på avgaserna. Kommer inte ihåg vad de va nu

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nej den hade inga felkoder så det var inget mer med det.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    haha hänger i nyhem, walla gangsta! fetegretas är fan det bästa hamburgarhaket! dubbel 200grammare, då vet man att man lever!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in