Sidan 17 av 20 Första ... 71516171819 ... Sista

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Kanske inte, men jag orkar inte sitta o leta efter det billigaste när jag vet vart den finns.

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    tänkte skulle köra dubbla 25mm till steget så länge och se om de gör nån skillnad, jo jag vet, brände mitt sinus live sl-a3000, körde bara med ett batteri, nu har jag totalt tre batteri, så borde hjälpa litta!
    Okej, va inte säker på om du visste om de därför jag på pekade det ! Ja de borde göra en hel del skillnad ! med tanke på att steget kommer få dubbelt så mycket ström som innan !

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    har kört värre grejer faktiskt, men ibland känns det bättre att diskutera andras teorier och erfarenheter innan man sätter igång!
    senast brände jag mitt sinus live sla3000, fick för låg spänning! kan ju vara nån liten komponent som pajjat, så ska in med det på service tänkte jag, jääävla go kräm i det annars 3000wrms ska det ge
    Jo de är ju faktiskt en del av de roliga att bolla idéer. Okej, ja de finns ju risk för att nått gått sönder, va de ett digitalt steg ? Mitt mono block till basarna ger 1000wrms, basarna ligger på 900wrms styck. Båda 2 får lite mer än vad dom ska få duger alldeles kanon

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    klart de va digitalt, var hittar du glasrörstransistorer nu för tiden ?
    Har ingen koll på dom faktiskt, överlåter frågan till nån annan !

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ingen som vill köpa mitt steg? Haft det sen i somras men ska ha någonting som bättre passar mina mål.

Rockford Fosgate T400-4, ett fyrkanalsteg i deras dyra serie.

Kan vara intressant. Letar efter ett steg till impalan... Ungefär prislapp?

Sen undrar jag. Jag har en Pioneer avec-d3 som börjar få några år på nacken (2007) Alla tillbehör och har utgått hos återförsäljarna och jag blir tipsad på att leta utomlands. Jag är på jakt efter en bluetooth modul och ev backkamera. Någon som vet om det går att köpa beggat/nytt här i Sverige? Jag vill verkligen få de här sista bitarna att fungera. Den är alldeles för bra för att bli utbytt...
    Senast redigerat av CiaoBella den 2012-02-14 klockan 19:38.
    Moppemorfar

http://www.ridetech.se/lanzar-max-20...lutsteg/9784-0

vad säger ni om det?
    får köpa det för 1000kr. heeelt nytt i förpackning.
    de ska driva mina 2x12;or.
    Det är Gas Basar, det är vad jag vet om dom. =)

är det värt för lite vardagligt dunka dunka i epan?
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    fick rätt på mitt ljud! huvudenheten som fackade upp lågnivån, provade polarns, inga problem! så köpte ny idag det var inte steget som fick för lite kräm, mätte med multimeter
    OKej härligt
    Vad varte för maskin ?

Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    http://www.ridetech.se/lanzar-max-20...lutsteg/9784-0

vad säger ni om det?
    får köpa det för 1000kr. heeelt nytt i förpackning.
    de ska driva mina 2x12;or.
    Det är Gas Basar, det är vad jag vet om dom. =)

är det värt för lite vardagligt dunka dunka i epan?
    Duger prefekt om de bara är 2 gas 12

Om du inte visste så är Lanzar stora i USA !

Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    OKej härligt
    Vad varte för maskin ?

Duger prefekt om de bara är 2 gas 12

Om du inte visste så är Lanzar stora i USA !
    känns härligt att man lägger pengar på något bra då ! :-)
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    känns härligt att man lägger pengar på något bra då ! :-)
    Yes så de behöver du inte vara orolig för !

Vad tror ni om det här? (Tillsammans med två 5,25or och två 6,9or) http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...-pro-steg.html
    Länka gärna tips i samma prisklass

edit : Är inte ute efter något ljud i världklass bara det dunkar på lite när man vrider upp volymen
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    http://www.jvc.se/product.php?id=KD-R531E
    denna lilla gobiten, gillar jvcs maskiner, tycker dom är simpla men ändå bra djup och klarhet
    Okej Har aldrig riktigt gillat JVC, men smaken är som baken kör på dom lite värre kenwood modellerna ist

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    nae jag är inte så glad för kenwood faktiskt
    Haha som du ser smaken är som baken

Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Tänkte att du skulle få svar på din fråga.

Under uppbyggnad än så länge, ska kompletteras med kringdelar under våren:

Jävligt fint framsystem ! har inte haft råd med dom än fast de blir nog nå ännu värre än dom där till nästa sommar när de är dags för mig att updatera ljudet igen !

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Tack!

Ja, jag provlyssnade dessa för drygt ett år sedan och fastnade direkt. Fick sedan ett bra erbjudande och var tvungen att ha dem.

Framsystemet är mer påkostat än basen - måhända lite ovanligt byggsätt i detta land. Mosconi som exempel gör ytterst fina slutsteg!

http://www.mosconi.org/as200.4.html
    Hehe jo ! Men du får ett jävla framsystem ist !

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tjofräs alla glada! Kul att se att sidan fortfarande finns kvar efter mitt uppehåll på extremt längre! Har gått vidare till bilar nu och skulle behöva lite råd ang billjudet!

Är stolt ägare till en 940 sedan men har tänkt att uppgradera ljudet. Planen är att uppgradera det lite i etapper och ska börja med högtalarna i framdörrarna, ev något bra i instrumentbrädan och en bra huvudenhet! Prislappen ska nu ligga på 2-3k

Vad rekommenderar ni till en gröngöling inom billjud? Musiken kommer inte vara något extremt dunka dunka, därav satsar jag hellre på framsystem i början än någon bas!

Vad säger ni om ett par 6,5or i framdörrarna + 3,5" koaxial i brädan? Kom med förslag!
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Körde 120 mil med audin förra veckan, den drar ca 1l/milen landsväg(1,2 vid blandad) men med den komforten är det fan värt de! Va nästan så man ville sitta kvar en stund till efter att man kommit hem från sälen Börjar bli dags att hitta sommarfälgar också, någon som har något på minst 17" liggandes?

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Körde 120 mil med audin förra veckan, den drar ca 1l/milen landsväg(1,2 vid blandad) men med den komforten är det fan värt de! Va nästan så man ville sitta kvar en stund till efter att man kommit hem från sälen Börjar bli dags att hitta sommarfälgar också, någon som har något på minst 17" liggandes?
    fel tråd

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Tjofräs alla glada! Kul att se att sidan fortfarande finns kvar efter mitt uppehåll på extremt längre! Har gått vidare till bilar nu och skulle behöva lite råd ang billjudet!

Är stolt ägare till en 940 sedan men har tänkt att uppgradera ljudet. Planen är att uppgradera det lite i etapper och ska börja med högtalarna i framdörrarna, ev något bra i instrumentbrädan och en bra huvudenhet! Prislappen ska nu ligga på 2-3k

Vad rekommenderar ni till en gröngöling inom billjud? Musiken kommer inte vara något extremt dunka dunka, därav satsar jag hellre på framsystem i början än någon bas!

Vad säger ni om ett par 6,5or i framdörrarna + 3,5" koaxial i brädan? Kom med förslag!
    Ska du ha en spelare och högtalare för 2-3000 tillsammans ?

Isånt fall kan ja rekomendera samma stereo som jag har en Kenwood 5051u kostar ca 2000, lillebrorsan till den funkar oxå alldeles utmärkt om du bara ska ha ett slutsteg till tex basar, den heter 4051-u och kostar straxt över tusenlappen Vad vill du ha för typ av framsystem ? vill du ha kit eller koaxial ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in